InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Delta kan een premium vragen (denken ze). AA is qua hard/soft net iets minder & (operationeel) nogal teleurstellend, ze hadden bijvoorbeeld in 2019 gemiddeld 159 annuleringen per dag vs 36 van Delta.

Laatst bewerkt: 19 jan 2020
    Tim82 vindt dit leuk.
  2. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Nieuwsgierigheid vraag. Wat doen jullie ivm het nieuwe longvirus in China?
    Bewust nadenken over trips richting die regio? Uitstellen, overstap vermijden in bijv Wuhan, mondkapjes inslaan :) Ben erg benieuwd.

Er kan altijd iets gebeuren op een trip. Zeker als je niet de correcte inentingen hebt. Echter met zo iets onvoorspelbaars vind ik persoonlijk toch wel een dingetje

3. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Half China gaat de komende dagen reizen, dat virus gaat zich zeker verder verspreiden.
    Houd het nieuws in de gaten & ga de gebruikelijke tips tegen griepvisussen zoveel mogelijk proberen te volgen (Mag binnenkort naar Guangdong, vermijd HKG ivm de protesten en ga via TPE).

Iemand trouwens nog tips voor een 8h layover op TPE?

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Een avond markt of de 101 tower zijn wel leuk om te bezoeken. Het vliegveld ligt trouwens nog best ver van de stad en de rijen kunnen er lang zijn.
    De china airlines lounge ziet er ook mooi uit. En het eten is er goed.

Grouchy vindt dit leuk.
  5. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Taiwan is een mooi groen eiland. Misschien een leuke wandeling vlakbij het vliegveld?

Grouchy vindt dit leuk.
  6. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Elke ochtend en middag is er ook mogelijkheid om deel te nemen aan een gratis tour . Vorige maand gegaan toen ik 9 uur had. Was een leuke manier om in beperkte tijd toch wat dingen te zien.

DirkOnTour, Fripsmaster en Grouchy vinden dit leuk.
  7. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Perfect! Arriveer om 06:35 en vertrek weer om 15:20. Past precies.
    Bedankt!

DirkOnTour, FlyingFonz en TimH vinden dit leuk.
  8. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Volgens de CDC zijn 'standaard' precautions voldoende. Dus vooral de animal markets in Wuhan vermijden. Er is nog niet veel bekend over de mens-op-mens verspreiding van 2019 Novel Coronavirus.

https://wwwnc.cdc.gov/travel/notices/watch/novel-coronavirus-china

Urbanjazz vindt dit leuk.
  9. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Als je van dim-sum houdt, lekker bij Din Tai Fung gaan eten, oorspronkelijk komt DTF uit Taipei maar hebben nu meerdere vestigingen over de hele wereld.

Urbanjazz, VinceG, Thijsk en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Dat is zeker een aanrader, in Taiwan in elke mall te vinden, maar sinds een paar jaar ook in Londen in Covent Garden (even uit m'n hoofd)

11. RickFlyer

RickFlyer Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Aangezien er geen apart topic is, maar ik toch wel benieuwd ben vraag ik het maar even hier. Is er toevallig al iemand in de nieuwe lounge op Eindhoven geweest? Vlieg a.s. woensdag met Wizzair (eerste keer) en heb toegang via PP. Vergelijkbaar (qua aanbod) met de aspire lounges van Swissport op AMS?

arjen05 vindt dit leuk.
  12. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Blijkbaar kan het virus zich ook binnendringen via de ogen, dus mondkapjes blijken helaas niet zo effectief. Vind het ook een eng dingetje eerlijk gezegd. Kwestie van tijd tot het ook in een ander land gevonden wordt, ze kunnen moeilijk alle chinezen die vliegen in quarantaine stoppen bij aankomst.

13. Joris

Joris Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Hi ff een vraagje, ik heb in april een vlucht naar denpasar via Xiamen, maar nu vraag ik mij af of ik m'n geld terug zou krijgen als het vliegveld op slot gaat zoals bij Wuhan nu gebeurd is. Ik heb het geboekt met m'n amex.

14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ja, dit zijn omstandigheden waar de verzekeraar van amex een vergoeding uitkeert, mits betaald met amex en als de omstandigheden nog niet bekend waren toen je boekte. Je kunt gewoon omboeken. De wijzigingskosten worden vergoed minus 100 euro eigen risico.

Joris vindt dit leuk.
  15. Joris

Joris Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Dat is fijn! Bedankt voor je reactie!

16. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Vraagje, bij het inchecken op de site van KLM voor een vlucht morgen naar Canada kan ik niet verder omdat het kopje 'voeg hier uw reisdocument toe' rood wordt als ik op volgende klik. Mijn paspoort en dat van mijn partner staan er gewoon in. Als ik op dat kopje klik, kan ik alleen kiezen uit Type Reisducument: Visum. Als ik daar niks invul, krijg ik de melding dat ik het op de luchthaven moet doen. We hebben alletwee gewoon een geldige ETA. Wat moet ik nu?

17. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou gewoon KLM bellen.

Tim82 vindt dit leuk.
  18. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Meteen maar even gedaan. Het online systeem maakte een of andere koppeling mijn paspoort niet aldus de klantenservice. Niks aan de hand dus gelukkig.

Daeni vindt dit leuk.
  19. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dit vind ik stiekem dan wel weer een beetje grappig - promo rewards van deze maand...

michiel1, Urbanjazz, KL1575 en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    :p:cool:
    Weet niet wat er gebeurde met het aantal boekingen tijdens SARS maar heb zo'n vermoeden als dit zo doorgaat er wat stoeltjes de komende maanden leeg blijven & de prijzen waarschijnlijk gaan zakken.

Deel Deze Pagina