Over Ryanair gesproken... "Boehoee iemand anders die een goede wesite bouwt en ons klanten aanlevert, verdient daar ook een centje aan." https://www.upinthesky.nl/2020/01/16/ryanair-sleept-skyscanner-met-succes-voor-de-rechter/ Ook Ryanair, een aantal jaren geleden tegen lokale overheden: "Als u ons nou een paar miljoen geeft, gaan wij vanaf uw luchthaven vliegen! Dan kunt u daar ook een centje aan verdienen!" https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...rijgen-subsidies-voor-vluchten-naar-nederland
Voor zover ik het kan lezen, spande Ryanair de rechtszaak aan vanwege het feit dat SkyScanner met onjuiste prijzen komt... Dat ze sowieso niet blij zijn met scrapers, is wel duidelijk, want het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat mensen te makkelijk de goedkoopste vlucht kunnen vinden .[/quote]
[/QUOTE] Ik wacht nog even tot er meer bronnen komen, alles wat tot nu toe te vinden is, is gebaseerd op één persbericht op de corporate website van Ryanair Daarom staat het ook nog niet in mainstream media, maar vooral op luchtvaart blogs. Maar als ik het goed lees, lijkt het erover te gaan dat uiteindelijke prijzen (na selecteren van extra opties) bij Ryanair lager zijn dan op Skyscanner via OTA. En dat kan natuurlijk kloppen, want als je via een OTA een goedkoop KLM-ticket neemt, krijg je ook allerlei opties aangesmeerd zoals flexibiliteit of bagage, die daar anders geprijsd kunnen zijn dan bij KLM zelf. Het andere puntje, dat OTAs geen klantcontactgegevens, in deze rechtszaak gaat het om emailadres, niet worden doorgegeven aan de uitvoerende luchtvaartmaatschappij is natuurlijk ook niks nieuws. Je ziet zelf als je inlogt op 'Mijn boeking' bij KLM na het boeken via een OTA ook vaak een generiek adres staan. Booking.com en Expedia geven hotels ook niet je mailadres. Maar de Duitse rechter vindt dat dat wel nodig is, anders kan Ryanair zijn klanten niet informeren over vertragingen. Dus we kunnen over een jaartje weer een Europese zaak verwachten over wat Ryanair nog meer allemaal zonder consent gedaan heeft met dat mailadres
Voor hv vluchten is de truc: vliegen vanaf dus of bru.. krijg je kl stock. Zit je nogsteeds kut, maar kan je wel koffers mee en de lounge in.
Wil graag mijn ervaring delen met AMEX Gold en lounge toegang. Wij ,65plus ,reizen twee keer per jaar : vakantie Curacao en bezoek zoon in Dubai. Vlak voor vlucht naar CUR nog AMEX Gold aangevraagd als 2e CC. Gekozen voor Gold vanwege loungetoegang. Volgens Amex helpdesk is tonen van Amex card voldoende. Maar gisteren (15 jan) bij beide lounges BA en Aspire geweigerd. BA medewerkster meldde dat ze niet met Amex samenwerken en Aspire verlangt tonen speciale loungepass. Vervolgens direct Amex helpdesk gebeld en gaven toe dat een pass nodig is, maar mocht toegang tot lounge kopen ad 28 euro. Vervolgens bij Aspire 'ontvangen' door de manager, die naar onze handbagage keek en vroeg of we gingen emigreren. Antwoordde ,we gaan naar Curacao, maar dat was voor hem hetzelfde.Was ongepast, maar heb daar maar met een grapje op gereageerd. Maar moest vervolgens 40 euro pp betalen voor toegang. Heb dat vervolgens geweigerd en zijn weggegaan. Voor ons was het plezier of het genoegen niet meer aanwezig. Dus niet elke Amex helpdesker is op de hoogte van loungepass, website loungepass is niet correct,toegang pas na 9.20 uur vanwege drukte, als Amex Gold ontvang je twee keer lounge toegang slechts voor 1 kaart (dus niet ook voor de partnerkaart). Amex helpdesk biedt wel nog aan dat we op CUR toegang tot de lounges mogen kopen.
Het lijkt erop dat het definitieve einde van de 747 combi bij KLM de KL643/644 (AMS-JFK v.v) is op 3 jan 2021. Zie hier
\ Volgens mij is de laatste in Mei 2021 naar Paramaribo toch? Die op 3-01-2021 gaat alleen om de laatste Combi
Wacht even, dit gaat me net iets te snel, en met het risico dat ik nu iets heel doms ga vragen, maar als je van DUS naar AMS reist vliegt je eerst KL want HV vliegt niet op DUS. Dan kan je met je elite status wel de lounge in, ook in AMS als het goed is. Maar hoe zit het dan met die koffer: neemt HV dan de bagagevrijdom over van KL?, want je krijgt die 2 vluchten toch nooit op een boeking, of mis ik iets?
Ik heb onlangs ook Amex Gold in Spanje aangevraagd. Om mijn 2 gratis Lounge passen te krijgen moet ik eerst minimaal 1000 besteden. Wellicht is dat ook het geval in NL?
Wel. Je hebt dan een KL ticket van DUS naar XXX via AMS met de tweede leg operated by transavia. Voorberld (ff niet op prijs gezocht) https://www.google.nl/flights#flt=D...M*SKYTEAM;sd:1;t:f;sp:2.EUR.47213*2.EUR.47213
Goeie truck, alleen dit keer niet van toepassing, omdat de vlucht van HV om 06:30 vertrekt vanuit AMS en weer aankomt op AMS om 00:20. Op dat moment gaat er geen enkel vlucht (of trein) naar DUS/BRU, waardoor je dus genoodzaakt bent om te overnachten nabij de luchthaven. Dan is het betalen voor je koffer waarschijnlijk goedkoper.
Ja inderdaad.. maar krijg je geen xp. Misschien moet ik als amsterdammer er even bij stil staan dat niet iedereen naast schiphol woont
Maar als je in Amsterdam woont ga je toch niet eerst naar Brussel voor een gratis koffer en loungetoegang lijkt me (kan een ander verhaal zijn als het veel goedkoper is om via Brussel te reizen)? Of begrijp ik het verkeerd?
Ik heb een vraagje; ik ben tijdens het zoeken naar tickets naar de VS vaak op het volgende uitgekomen wat betreft premium economy. American Airlines zit meestal ergens tussen 1000€ en 1100€ voor een retour voor hun premium economy in de 777. Delta zit eigenlijk altijd tussen de 1600€ en 1700€ met premium select in de a350. Wat verklaart dat verschil? Is er een wezenlijk verschil in comfort bijvoorbeeld? De Delta tarieven zijn eigenlijk bijna business class, en American ligt dichter bij economy. De stoelen (opstelling) lijken op het oog min of meer dezelfde.
Een verklaring zou kunnen zijn dat je met AA vaak een stuk in Economy hebt (eerst naar LHR in Y of het laatste stuk binnen de VS). Delta heeft in de VS ook Premium Eco, waardoor je vaak de gehele rit in Premium Eco kunt afmaken. Denk dat het hard product niet zo veel uit maakt inderdaad. Soft product is bij Delta over het algemeen wel wat beter.