InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik keek zojuist even op Flightradar24. De enigste maatschappijen die nog over Irak vliegen zijn Emirates, Etihad en Qatar. Qatar ligt overhoop met Saudi Arabie, dus die zitten behoorlijk in de knel anders met routes naar het Westen. Maar Etihad en Emirates zouden uiteraard "gewoon" om kunnen vliegen. Maar je ziet er word een afweging gemaakt tussen € en veiligheid. Ergens heeft een manager achter een bureau besloten dat "het-kan-wel"...kan me voorstellen dat de gehele kist, crew+passagiers liever nu niet over Irak en Iran vliegen.

    https://www.arabianbusiness.com/tra...ges-uae-airlines-to-evaluate-flightpath-risks
     
    VinceG en MoonJ vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat viel me idd op toen ik in november van DPS naar DOH vloog. Ipv een rechte lijn ging men omvliegen om SA heen over de straat van Hormuz. Lastig die internationale politiek.
     
    lloydje33 en SanHor vinden dit leuk.
  3. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Goedemorgen vanuit de BA lounge op Gatwick! Champagne ontbijt voor de middagvlucht naar Salzburg :)

    [​IMG]
     
    Urbanjazz, lloydje33, KarinS en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Fijne lounge is dat wel hé! Enjoy!
     
    Erwin vindt dit leuk.
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Nog steeds de Canard Duchene Cuvee Leonie Brut? Prima champagne is dat.
     
    Erwin vindt dit leuk.
  6. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Kun je wel zeggen ja, stuk fijner, en vooral rustiger dan de lounges op Heathrow!

    Zekers te weten, en ondanks dat het 9.30 ‘s ochtends was gingen de flessen, niet alleen bij mij, redelijk hard :)
     
    lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Viel mij ook op ja. En ik vind het ook lekker dat je een mooi zicht hebt op de landingsbaan vanuit de lounge. Heb daar een keer heerlijk een paar uurtjes gezeten.
     
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Bedoel je de First lounge (linksaf) of de gewone lounge (rechtsaf)? Het uitzicht vanuit de gewone lounge op LGW is niet echt bijzonder, de LHR South business lounge heeft een betere runway view.

    De First lounge op LGW heeft daarentegen een geweldig uitzicht op de (enige) landingsbaan op LGW.
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Bedoel wel de gewone Galleries Club Lounge. Het gedeelte achterin heeft een vrij onbelemmerd zicht op de baan.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Maar waarom zou men nu niet over Iran kunnen vliegen? Ik denk echt niet dat ze zo stom zijn om nogmaals dezelfde fout te maken.
    Daarnaast heeft dit "ongeluk" een ander effect dan veel mensen hadden gedacht. De bevolking keert zich tegen de regering ipv dat ze zich achter de regering scharen.
    Ik vlieg over 2 weken met Qatar naar thailand over Iran waarschijnlijk. Als de situatie in de tussentijd niet verandert, dan maak ik mij geen zorgen.
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het uit voorzorg niet vliegen over Iran, zeker voor Nederlandse maatschappijen en andere Europese maatschappijen, kan niet anders. Met MH17 nog in het achterhoofd kan men niet anders, want hoewel de kans klein is dat het nog een keer gebeurd, zeker niet door degene die nu op de knop heeft gedrukt, die overleeft dit niet, kan een luchtvaartmaatschappij het risico niet lopen, want dat overleven ze pr technisch weer niet. Maatschappijen die er nog wel op vliegen hebben er ook nog vluchten heen, waaronder ook Turkish.
     
    FlyingFonz, MoonJ en VinceG vinden dit leuk.
  12. ElQ

    ElQ Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik was net aan het kijken naar een vlucht naar Costa Rica vanuit Amsterdam, vertrek laatste zondag van maart. Vreemd genoeg zie ik dat de rechtstreeks KLM vlucht er niet meer in staat, maar Air France nu vanuit Parijs naar San José gaat vliegen? Weet iemand al iets meer over de zomerdienstregeling van KLM en alle wijzigingen?
     
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    KLM vliegt zelfs naar nog een bestemming in Costa Rica (Liberia) en dit gaat via San José. Ze vliegen echter niet elke dag, dus kijk even via de kalender wanneer ze gaan
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Wat voor route ga je vliegen omdat je ook schreef dat je de 26ste van Toronto naar Ottawa wilt vliegen?
     
  15. ElQ

    ElQ Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Uiteraard al bekeken, maar vanaf eind maart lijkt KLM helemaal niet meer (direct) naar San Jose te vliegen. Elke vluchtsuggestie in de app van KLM betreft een overstap via Parijs, waar AF (nu) zelf rechtstreeks naar San José lijkt te gaan vliegen (772). Zou deze vlucht van AMS naar CDG zijn verschoven voor de productiebalans?
     
  16. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Binnen Europa vlieg ik niet altijd met ruimbagage. Is deze functionaliteit binnen Europa recent geïntroduceerd in navolging van Delta? Of inmiddels ook al buiten de EU?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    @Urbanjazz Kleine tip, het zwartgelakte is gewoon leesbaar.
     
  18. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ik had dat ook gezien op mijn vlucht LAS-AMS-BSL. Ik kon helaas alleen zien dat de koffer ingecheckt was. Meer niet.
    Ik vind mijn eigen Trackimo GPS tracker dus handiger.

    Maar erger vond ik dat in BSL de Koffers MET Priority Label de laatste Koffers waren...
     
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Dank voor de tip.
    Mocht iemand zich geroepen voelen m’n koffer op te halen en in m’n huurauto te plaatsen, bedankt alvast ;):D
     
    beuse242, Javadest, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Die priority labels is altijd een dingetje. Al vaak over geklaagd. In buitenland gaat meestal goed. Op Schiphol halen ze de KPI “als eerste op de band nooit”.

    Bij mij staat ook nog altijd “ingecheckt” en we draaien al de runway op :confused:
     
    lloydje33 en Daeni vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina