InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Beste wensen allemaal en een reislustig jaar. Promo KLM MEX 1 januari geboekt, goed begin.

Erwin, Grouchy en beuse242 vinden dit leuk.
  2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Happy new year allen!

Met het leuke nieuws dat a.s. maandag en dinsdag het Air France personeel weer gaat staken. Succes allen die een vlucht hebben deze dagen.

Die fransen kosten KLM ook bakken met geld of heb ik het hier fout? :confused:

Grouchy vindt dit leuk.
  3. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ach ja. Nationale hobby.
    Tuurlijk kost het bakken met geld, ben altijd verbaasd dat dat land nog kan functioneren....
    Ben blij dat ik in januari niet in Frankrijk hoeft te zijn of via parijs vlieg.

MoonJ vindt dit leuk.
  4. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik hoop stiekem op een omboeking woensdag naar een rechtstreekse vlucht vanuit MUC :)

MoonJ en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Beste wensen allemaal & safe travels!

Vakantie is helaas weer voorbij & morgen maar eens via AMS de eerste MQMs van het jaar binnenharken

Erwin, KarinS, MoonJ en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Dat is toch net of je op vakantie gaat :D

7. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Eerste keer v/h jaar een nachtje overslaan (zaterdag zowat de hele dag vliegen en zondag rond 9h00AM plaatselijke tijd aankomen) is toch weer effe wennen.
    Afijn, KL 747s en Air India, we zijn het wel weer. Waarschijnlijk de laatste keer voordat ze verkocht worden of de regering daar ook de plug uit trekt.

Godenzoon14, Daan3 en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. KarinS

KarinS Blue Tier

Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Claim actie is nog bezig.. mail en herinneringen gestuurd.. volgende stap privé bericht via twitter maar sturen. :(

9. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Een vraagje, wat is de personeels verdeling op een KLM 747, en dan in de business? Ik dacht dat er 3 personeelsleden voor zijn; maar als dat klopt, hoe verdelen ze zich dan over de 2 etages?

10. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    1 boven en 1 beneden voor de service. Ze werken van voor naar achter met een trolley (helaas).

Waarschijnlijk zit de 3e in de keuken of loopt rondjes met een iPad.

Tim82 vindt dit leuk.
  11. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Eeeuh, zie meestal: 2 tweebanders boven en 1 beneden & 1 in EC/in de galley? en af en toe een Senior Purser met iPad.
    M'n flightguide voor morgen (747-400) stelt 4 CA/tweebanders in WBC:

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 3 jan 2020
    Thijsk en beuse242 vinden dit leuk.
  12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    747: 2 exclusief boven (20 stoelen resp. rijen 7 1t/m 73 en 77 t/m 79), 1 exclusief beneden (15 stoelen rij 1t/m4) + senior purser helpt meestal beneden.

beuse242 en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Wat is, of kan de reden zijn, dat ik mijn KQ-vlucht wel kan importen in de KLM app maar het bij mijn AM-vlucht niet kan?
    Niet dat het heel belangrijk is maar vraag het me gewoon af. :)

14. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Waarschijnlijk IT gedoe.. wel raar want de laatste 2x kreeg ik mijn AM er wel in. Staat je ff# onder KL?

Daarvoor een paar x niet.. gebeurd ook wel eens met VN.

15. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Wat bedoel je precies met mn ff nummer bij KL? Of bedoel je onder AM? Daar is mijn nummer iig ingevoerd bij m'n AM boeking.

16. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ja het heeft iets te maken met het goed invoeren van je kl nummer bij am

17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ja die staat goed. Geeft ook een vinkje dat ie het nummer goedkeurt zeg maar..
    Dan zal het inderdaad wel een IT dingetje zijn.
    Kan ik op Schiphol bij de balie checken of mijn nummer goed gekoppeld is?

18. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Groetjes uit de AmEx Centurion Lounge in Las Vegas. Zes weken USA gingen veel te snel vorbij.
    Deze keer niet echt iets toeristisch gedaan behalve spontane bezoek an Pima Air Museum in Tucson. Veel in de Auto gezeten en naar familie en frienden gegaan. Total 7660km op de straat en geen enkel vlucht.

Global Entry process afgesloten en dardoor nu ook TSA Pre. (De Security contrôle ging erg snel vandag en makkelijk).
    En een FlyingBlue Mastercard van Bank of America angeschaft. Naast de welkomstbonus (25’000 mijlen) kreeg ik ook nog 60XPs erbij! Goedkopste XPs ooit. (Kaart is maar $89./jaar. Had ik al veel vroeger moeten doen! Maar ik vond altijd de NL prijzen al goedkoop genoeg vergelijken met onze Zwitserse prijzen. Nu kan ik eindelijk ook in AH betaalen en mijlen spaaren. En ook thuis in Zwitserland omdat er geen FX fee aan zit.

Daan3, MoonJ, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Gefeliciteerd met de kaart. Ik hoop hem eind deze maand ook goedgekeurd te krijgen.

Bij de AH kun je helaas niet met je kaart betalen, want die accepteren over het algemeen geen creditcards. Alle andere supermarkten accepteren wel MasterCard/Visa, dus daar kan het wel.

Ennuh, 6 weken voor 7660 km? Amateur ;) (hier was het 8000+km, 14 Staten incl de State Capitols in 20 dagen :p)

lloydje33 en beuse242 vinden dit leuk.
  20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Binnenkort vlieg ik met Etihad naar Australië. Nu zijn zij nog een airline die over Irak en Iran vliegen. KLM, Malaysia en een aantal andere airlines vermijden dit luchtruim al.
    Kan iemand mij vertellen waarom Etihad en een paar overige carriers niet het voorbeeld volgen en dit ook doen? Lijkt me toch echt dat ze geen herhaling van MH17 willen hebben.

Vind het geen fijn idee om dat luchtruim te betreden en ik deel deze mening met veel anderen, gezien hun Twitter service account gebombardeerd wordt met de vraag waarom ze niet een detour nemen. Standaard antwoordje copy paste doen ze daarop.

Deel Deze Pagina