InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik kreeg net bij het Holiday inn Express Leipzig bij het inchecken 250 bonus punten en een halve liter bier vanwege mijn platinum status. Ik was een beetje verbaasd want heb nog nooit bij IHG een drankje gratis gekregen. Ben sinds augustus 2018 platinum lid bij IHG.

20190809_214210.jpg

Grouchy, beuse242, VinceG en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Punten en een drankje is inderdaad wel uniek.

Krijg eigenlijk altijd de keuze tussen punten, welkomstdrankje of Loungetoegang (alleen bij Crowne Plaza) als Spire.

3. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Oei, merk dat ik een mooie discussie op gang heb gebracht :D

Het is echter niet zo dat er geen maatregelen worden genomen vanuit KLM tegen crew die er misbruik van maakt, laatst had een collega op een vlucht van SIN naar Amsterdam nog een 'incidentje' wat redelijk geescaleerd is. KLM heeft daarop de IPB rechten van de crew die erbij betrokken was voor een jaar geschorst.

Ik ben het met je eens, heb zat genoeg op een lange vlucht naast IPB'ers gezeten die ook business class rechten hebben, heb hier als betalende passagiers uberhaupt geen probleem mee.

Godenzoon14 en Grouchy vinden dit leuk.
  4. Timo

Timo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Persoonlijk vind ik dat je hier af en toe een stukje waardering naar je meest loyale klanten kunt laten zien. Als ik bij mijn lokale koffietentje 10 keer een kop koffie drink dan krijg ik de 11e gratis. Nu snap ik ook wel dat zoiets bij een luchtvaartmaatschappij natuurlijk geen standaard kan worden maar het zijn wel de FF'ers die uiteindelijk het meeste geld in het laatje brengen.

Daarnaast betaald KLM na mijn weten ook niet slecht én vliegt een IBP'er sowieso al tegen een sterk gereduceerd tarief.

VinceG, Thijsk, MVA20 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Ach, je zou kunnen zeggen dat wanneer je 10 keer een vlucht boekt je de 11e keer genoeg miles hebt om iets leuk te doen met miles.

Als alles volgens de regels gaat geen problemen, helaas ook dit jaar al 2 keer gemerkt dat het niet altijd goed gaat.
    Meest verrasende geval was een Delta Air Lines operated vlucht vanaf AMS. Een Delta DM met BP & confirmed seat assigment kon volgens de KLM GA niet mee, want Delta One was al vol:confused:. DM niet echt blij en de GA was lekker 'direct' dus die DM escaleerd, blijk dat er een KLM IPB in zijn stoel zat. Daar was Delta het gelukkig niet mee eens, die Delta DM ging mee :).

Gok er wel op dat wanneer het een KLM operated vlucht was geweest het anders was afgelopen voor de betalende pax.

VinceG, arjen05, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Het gaat niet om niet gunnen. Ik gun het ze van harte. Alleen persoonlijk liever niet op mijn kosten. :)

Maar ja goed, KLM kan er ook niet altijd direct wat aan doen als het buiten de regels om gebeurt. Het is ook een kwestie van bedrijfscultuur onder het personeel.

Ik denk dat het merendeel van de passagiers niet eens in de gaten heeft wat er zich afspeelt. Waarschijnlijk weten ze niet eens van het bestaan van de IPB-regeling af.

Het zijn de mensen die het meeste geld in het laatje brengen, de (Nederlandse) frequent flyers, die het opvallen en er een mening over gaan vormen.

Thijsk en Grouchy vinden dit leuk.
  7. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dit is inderdaad wel erg absurd, maar, gezien mijn ervaringen bij KL, sta ik er niet van te kijken.

Ik vind de perks die iemand heeft als hij/zij bij een bedrijf werkt, prima (zie bijvoorbeeld ook de diverse F&F rates), maar soms gaat het nogal mis. Uiteraard is het net vanuit welk perspectief je het bekijkt, wij als loyale klant willen dat we iets terug krijgen voor onze loyaliteit (miles, upgrades) en zijn er dan ook niet over te spreken als non-rev pax voorrang krijgen.

Eigenlijk wat er gezegd wordt is dat we een level-playing field willen hebben, in plaats van het chronische gebrek aan transparantie wat er nu is, waardoor we niet weten of onze loyaliteit überhaupt beloond wordt.

VinceG, Grouchy, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Erwin

Erwin Blue Tier

Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Iemand enig idee welke opties ik heb? Level/Vueling heeft vandaag, twee weken van te voren mijn ochtendvlucht naar London gecancelled, en me op de vlucht de avond ervoor gezet. Heb ik het recht om te vragen of ze me willen overboeken naar een ochtendvlucht van een andere airline, omdat deze vlucht me namelijk totaal niet uitkomt.

9. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Het recht om te vragen heb je altijd :). Mijn ervaring met Vueling is helaas dat ze heel slecht te bereiken zijn. Misschien kan je je geld terugvragen en zelf een nieuw ticket bij een andere maatschappij boeken? Met miles wellicht.

Erwin vindt dit leuk.
  10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Als je minimaal 2 weken en 1 minuut vooraf bent geïnformeerd dat de vlucht niet doorgaat heb je geen recht op compensatie.
    Je kan dan de optie van Vueling nemen, of geld terug vragen uiteraard van de vlucht als de nieuwe tijden je niet uitkomen. Herboeken op een andere maatschappij, al dan niet van IAG zal niet gebeuren, dat past niet in het low cost model dus zal men dat niet doen.

Als je vandaag bent geïnformeerd en de vlucht zou woensdag de 28ste augustus vertrekken, dan heb je wel recht op compensatie!
    https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/vlucht-geannuleerd/

Je zou trouwens eens kunnen kijken met vertrek vanaf Eindhoven Airport, Ryanair vraagt nu ook niet zo heel veel voor vertrek over 2 weken op de ochtendvlucht naar London Stansted. Of bijvoorbeeld Easyjet vanaf Amsterdam, al is die wel iets duurder, de kosten zijn wel te overzien.

beuse242, FlyingFonz, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Erwin

Erwin Blue Tier

Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Dankjewel beiden! Ga een claim indienen bij Vueling en kijken wat ze reageren. Echter krijg ik op dit moment een foutmelding bij het invullen van het formulier bij bevestigen dus morgen even opnieuw doen. En ik heb een afspraak iets ten noorden van London, dus dankjewel allen voor het meedenken, andere luchthavens worden alleen iets te close qua tijd denk ik.

12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Daar zit je dan in CUN te wachten op de binnenlandse vlucht naar MEX, geen lounge. Weet je weer hoe prettig status toch is :p

westi, lloydje33, Godenzoon14 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik voel je pijn, die had ik vorig jaar ook op CUN-MEX... :(

Daan3 vindt dit leuk.
  14. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Soms heb je nog van die leuke kleine verrassingen. Zoals afgelopen vrijdag, toen mijn partner en ik van CDG naar HEL vlogen met AY op een AF codeshare. We waren al automatisch op de eerste rij na J gezet bij inchecken (konden zelf geen stoelen selecteren). En nadat we waren opgestegen werden we bij naam door de vriendelijke Finse stewardess aangesproken. Ze zei dat we uit het volledige drankmenu iets mochten kiezen en stelde zelf meteen al de champagne voor. :)

Godenzoon14, Thijsk, Jurian en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Weet iemand hier wat ongeveer de wachttijden voor de security check op Zaventem zijn op een zaterdag(na)middag? Ik vlieg zaterdag a.s.

16. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Nu heb ik altijd de Priority Security of zelfs via de personele ingang en daar is de wachttijd nooit langer dan 3 minuten.
    Maar tussen 12:00 en 14:00 uur dat ik door de reguliere beveiliging ben gegaan aldaar heb ik nooit echt lange wachtrijen gezien, normaliter schat ik in 5-10 minuten met af en toe een uitschieter naar 15 minuten.
    De echte drukte zit hem voor zover ik inschat vooral in de vroege ochtend bij vertrek van ook enkele low cost airliner vluchten.

Waar vlieg je heen?

Tim82 vindt dit leuk.
  17. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hi,

Het was herfst 2018 dat ik voor het laatst in OTP was, toen mastercard lounge. Nu heb ik vernomen dat de Tarom lounge is vernieuwd..iemand ervaring? is het verbeterd? Eten nog steeds karig?

18. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    @Ozzietukker Ik ga 2 weekjes naar Corsica, met Brussels Airlines. Vroeg het me af ivm de aansluiting vanuit de trein van NL.

19. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Van 27 oktober tot 12 november lijken er geen reizen vanaf ZWE met KLM beschikbaar te zijn. Via de Thalys website zijn er nog wel treinreizen te boeken. Iemand enig idee hoe dit kan komen?

20. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Screenshot_20190822-155437_Samsung Internet.jpg

Op de weekend dagen in jouw periode krijg ik dit te zien.

En dit:
    De Belgische spoorbeheerder Infrabel gaat dit najaar station Brussel-Zuid moderniseren. Het vormt de afsluiting van het veelbesproken renovatieproject van de spoorcorridor tussen de stations Brussel-Noord en Brussel-Zuid, het drukst bereden spoortraject in België.

De werkzaamheden aan het station duren van 14 oktober tot 11 november. Om het project zo snel mogelijk te kunnen afronden, zet Infrabel zo’n 300 medewerkers in. Het werk gaat 24 uur per dag zeven dagen per week door...

Allicht is dat de reden.

Laatst bewerkt: 22 aug 2019

Deel Deze Pagina