InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Binnen de VS afgelopen Juni weer meegemaakt. Intercontinentaal 2 jaar geleden nog van EC naar EC+ geplaatst (AMS-BOS) maar in April alleen Priority voor m'n medereiziger (geen FF) en geen stoelmogelijkheden.

2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik vind het ook leuk om een upgrade naar Business te krijgen, maar reken er nooit op. Als ik een 2e klas treinkaartje koop, mag ik ook niet in de 1e klas zitten.

westi vindt dit leuk.
  3. Precies als je zo graag BC wilt vliegen dan moet je gewoon betalen..

4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    In deze categorie kun je frequent flyers ook gewoon weer laten betalen voor hun koffer, voor een koffietje in de lounge of voor een economy comfort stoel. Als je die dingen zo graag wil, betaal je er toch voor?

5. Sorry ik had anders moeten zeggen, als je zeker wilt zijn van BC plek dan moet je gewoon betalen.

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het gaat natuurlijk om de voor KLM economisch best mogelijke beslissing te nemen.
    Het kosteloos EC stoelen aanbieden voor de Platinum leden naast de lounge toegang zorgt voor loyaliteit en kost je als KLM niet zoveel.
    Als je aan de Platinum leden standaard upgrades gaat aanbieden zal de bereidheid van juist die groep veelvliegers om dus een Business Klasse stoel te kopen afnemen, immers men krijgt veelal toch een upgrade.
    En de groep Platinum leden zijn nu net de leden die vooral werkgerelateerd vliegen, ik ken weinig mensen die Platinum status bereiken met enkel vakantievluchten, dus juist bij die groep valt omzet te behalen.

beuse242, Ambtenaruh en Deleted_member_487 vinden dit leuk.
  7. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Heb dit jaar toch al best wat upgrades gehad laatste 3 maanden 7x bij KLM upgrade gekregen en 1x bij AF.

4 keer was cabine vol, 1x op verjaardag met leuk kaartje erbij, 1x werd ik net na opstijgen naar voren geroepen en andere 2x kreeg ik upgrade bij de gate maar weet niet wat de reden was. Vroeg me eigenlijk af of het misschien nieuwe policy was om Elite leden vaker te upgraden?

beuse242, lloydje33, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Op vluchten van/naar de USA worden die stoelen ook opgevuld met NSRA's. 7 en 5 in Delta One op m'n laatste 2 TATL vluchten.
    Neem trouwens eigenlijk altijd een hoop stroopwafels mee op m'n Delta trips.:p

Och in het verleden kon je op alleen miles ergens heen vliegen. Daar werd het KLM personeel niet echt blij van. Zie moesten tenslotte ook een toeslag betalen als IPBer. Dan met behulp van je vakbond dat aankaarten bij KLM . KLM zelf dacht natuurlijk: extra inkomsten en zo geschiedde het...
    Als je zover gaat -voordelen van FF, dat soort dingen hebben weinig met je eigen arbeidsvoorwaarden te maken dan weet je ook meteen de gunfactor van een KLM-er.

Laatst bewerkt: 6 aug 2019
    beuse242 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  9. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Hoi :p:rolleyes:

beuse242, Thijsk, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    *Shake hands*

beuse242, Thijsk, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik doe mee :cool:

beuse242, Thijsk, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    +1 - gaat makkelijker dan je zou hopen (puntenharkverslaving..?:rolleyes:)

lloydje33, Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik ook:).

beuse242, Thijsk, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat zijn zaken waar je als frequent flyer met status (Gold/Platinum) recht op hebt. Die status krijg je ook niet gratis, daarvoor moet je vaak vliegen met dezelfde alliantie. Een upgrade vind ik geen recht, maar een gunst.

VinceG vindt dit leuk.
  15. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Niet enkel vakantievluchten, maar die geven net wel de boost van gold naar platinum ;)

beuse242 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  16. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    :) Er blijken toch een aantal mensen op dit forum te zijn die Platinum behalen enkel op vakantievluchten of in ieder geval vluchten niet voor werk maar enkel plezier.

Dat kan ik mij wel wat beter voorstellen, als je bijvoorbeeld net niet genoeg reist of ook met andere maatschappijen vliegt dat je wat extra niet noodzakelijke vluchten maakt.

Carel1, Godenzoon14 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  17. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Mooie discussie weer in dit topic. Volledig mee eens dat het toch een bron van irritatie is als IPB'ers worden geupgrade voordat loyale FF'ers überhaupt in aanmerking komen.

Ennuhm, ik heb gelukkig de mazzel gehad dat ik voor mijn werk veel mag/kan vliegen en ben de afgelopen tijd vooral bezig geweest om mijn Plat Status te behouden, ook door hier en daar wat tussenstops in te bouwen.

beuse242, lloydje33, arjen05 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Als een datapuntje, ik heb gister geborreld met een vriend van mij wiens vrouw dit jaar 20 jaar bij KLM vliegt, zij gaf aan dat na 20 jaar dienst, je als FA business-class rechten krijgt, dit houdt in dat als er een stoel vrij is, die eerst naar een IPB'ende collega gaat voor er upgrades verwerkt worden, ze gaf echter ook aan dat dit in de praktijk niet vaak voorkomt omdat de upgrades al eerder verwerkt worden door de GA.

Overigens vind ik er wel iets voor te zeggen, dat je na 20 jaar buffelen dit voordeel krijgt, de uitvoering zal niet altijd kloppen helaas maar dat is inherent aan een bedrijf met zoveel medewerkers.

beuse242, VinceG, Thijsk en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Erwin

Erwin Blue Tier

Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Kan bovenstaand inderdaad bevestigen. Bij veel luchtvaartmaatschappijen krijg je na een x-aantal jaren rechten voor BC IPB. Afhankelijk van de functie verschilt deze tijd, en bij bepaalde functies, vanaf bepaald management level vooral, krijg je gelijk deze rechten.

20. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Zou een restaurant het overleven als het eigen personeel (opzichtig) aan de beste tafels word geplaatst en alleen de btw hoeft af te rekenen? Ik voel me als klant graag koning en (opzichtige) IPB’ers in business class doen daar afbreuk aan.

Carel1 en arjen05 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina