InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Als je zonder status met KLM nrt-ams-dus vliegt met het eerste deel in economy en ams-dus in business, mag je dan in nrt in de lounge?
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Dat lijkt mij niet.
     
  3. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    In AMS lukte mij dat in ieder geval niet (vloog AMS-CDG in eco en CDG-KIX in business). De lounge dames waren erg strikt en niet te vermurwen. Mocht wel betalen, maar dat hebben we niet gedaan natuurlijk.
     
    vkpeter vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het is logisch dat dit niet mag omdat lounge toegang wordt bepaald op basis van de boekingsklasse waar je de vertrekkende vlucht van de luchthaven mee maakt. Daarnaast kan je als frequent flyer natuurlijk ook toegang hebben. Daar is dan weer de voorwaarde dat de vlucht wel van die alliantie moet zijn om toegang te hebben.

    Zou anders wel een mooie optie zijn door als non statushouder de aansluitende vlucht naar Dusseldorf te upgraden wat in de regel € 49 kost en dan op een voorgaande vlucht lounge toegang te krijgen, dan zou dit een hele mooie deal zijn.
     
    VinceG en vkpeter vinden dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    ??
    Wel eens gehoord van dit forum topic
    https://insideflyer.nl/forums/threads/check-in-upgrade-offers.110/ ?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  6. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Moet last minute volgende week naar Thailand en Cambodja voor shows....en daar vond ik een paar opvallende dingen;

    - Mijn last minute economy ticket met QR van BRU naar BKK was slechts 550 euro, dat midden in de zomervakantie, aardige prijs! Gekocht via supersaver. Nu krijg ik de e-tickets van QR binnen en daar staat een prijs van 660 euro op. Wil dit dan zeggen dat supersaver ze met verlies verkocht heeft? Doen ze dat dan omdat het beter is om die 550 te pakken dan helemaal niets?

    - Moest van BKK naar PNH. Beetje met datums spelen, want vlieg gewoon niet graag met Air Asia. Mega krappe stoelen en overal voor bijbetalen, plus vliegen zij alles vanaf Don Mueng, niet Suvarnabhumi. Toen ineens kwam Emirates naar voren...5th freedom natuurlijk...110 euro per persoon! Goedkoper dan Air Asia en wel full service én vanaf BKK...topp

    - Gebruik gemaakt van de overstapservice in DOH. Kon voor 28 dollar (25 euro) een 5 sterren hotel kiezen omdat mijn overstap 14 uur is. Vervelende is wel dat de check om 15.00 is en ik om 11 al aankom...luxe probleem...wellicht gunnen ze de kamer wel omdat ik de nacht toch niet blijf. Vind ik nog steeds een interessante keuze; heb gekozen voor Marriot die op die datum eigenlijk 189 euro was per nacht!
     
    michiel1, VinceG, Daan3 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Uiteraard ken ik dit topic, maar die 'deal' voor upgrade van € 49 voor vluchten naar en van Dusseldorf of Brussel krijg ik eigenlijk elke vlucht die ik maak, en dat zijn er veel, en wat mij betreft tegenwoordig veel te veel.

    Wat mijn punt was, is dat het natuurlijk niet werkt dat je bij het inchecken van een vlucht van bijvoorbeeld Kuala Lumpur naar Amsterdam gewoon in Economy en dan kiest voor de upgrade van € 49 naar Business Klasse voor het laatste stukje van Amsterdam naar Dusseldorf dat je dan ook al in Kuala Lumpur de lounge in zal kunnen als non status houder. Dat kan uiteraard dan wel in Amsterdam.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Nu wil ik Supersaver daar niet direct van betichten, maar er zijn genoeg buitenlandse OTA welke de tickets aanbieden voor een lager bedrag dan dat de OTA moet afrekenen bij de luchtvaartmaatschappij.
    Wat je moet weten is dat deze tickets vaak 'cash' worden afgerekend. Ik laat even in het midden of men dan hele hoge kortingen via een andere weg krijgen of dat men mogelijk graag van het contant geld af wil.
     
    MVA20 en VinceG vinden dit leuk.
  9. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Dit is geen enkel probleem normaalgesproken. De hotels zijn daar gewend dat iedereen op een willekeurige tijd komt binnenlopen.
    Ik heb dit zelf ervaren toen ik om 07.00 uur in de ochtend kon inchecken in het Intercontinental The City hotel, ook geboekt via Qatar+ (toen nog gratis)
     
  10. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Inderdaad op de leg tussen Ams en Dus kon je zowel heen als terug upgraden voor 49€. We denken ook dan onze piloot op de heenweg de koning was :D
    In Nrt, wanneer je de automaten gebruikt, krijg je 1 boarding pass waar de 2 vluchten beiden op staan, m'n vrouw wou het niet probeten, maar denk dat je op die manier eigenlijk toch wel een kans maakt op lounge toegang in Nrt :D
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Was het een Boeing 737?
     
  12. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Het was jammergenoeg een Embraer ERJ-190STD
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    En die werd gevlogen door de koning van welk land? ;)
     
  14. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Nederland :D De piloot stelde zich niet voor, was redelijk kort in zijn instructies naar de crew, stem leek sterk op die van hem en bij het uitstappen stond er onderaan de trap een heel ontvangstcomitee klaar van mensen in pak met speciale badges.
     
    Thijsk en Jurian vinden dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben blij dat dit het InsideFlyer Café topic is, want ik moet wel een paar biertjes op hebben voor dat upgrades een vaste prijs krijgen en voordat Willem-Alexander ineens weer omgeschoold is van typerating terwijl deze week de PH-GOV geleverd is ;);)

    http://www.aviationwatch.nl/koning-gaat-boeing-vliegen/
     
  16. TS87

    TS87 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik had gezocht naar een apart topic maar dat is er volgens mij niet. Zou iemand misschien de load via expertflyer kunnen posten voor KL0685 en KL8990 op 11-08?

    Alvast bedankt!
     
  17. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    KL 685: J7 C7 D6 I4 Z0 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 E9 N0 R9 V9
    KL 8990: J7 C0 D0 I0 Y7 B7 M0 U0 K0 H0 L0 Q0 T0 N0
     
    TS87 vindt dit leuk.
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Ik had een retourtje BKK - PNH geboekt, met emirates (5th freedom), vrijdag heen en zondag terug. Nu moet ik vandaag last minute naar Bkk terug voor een show, dus heb ik snel even air asia geboekt (emirates vliegt pas vanaf hier om 23.30, haal ik mn optreden niet). Net even bij de balie geweest, met de mededeling dat ik niet zou vliegen. Heb mn ticket via OTA geboekt. Bij de emirates balie zeggen ze dat ik een non-refundable ticket heb, wat kan. Maar is het niet zo dat ik mijn luchthavenbelasting e.d. terug moet krijgen?
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    In Europa wel ja, in Azië zou ik er niet teveel op rekenen...
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Air Asia betaalt de airport tax ook terug.
     

Deel Deze Pagina