Tja Doha airport is eigenlijk alleen leuk met een QR J of F ticket. Ze hebben een iets andere interpretatie van de Oneworld regels..
In december ga ik 2 weken naar Florida. Paar jaar geleden oa Miami, Orlando, Cocoa Beach en Sanibel Island bezocht. Heeft iemand tips voor een mooie bestemming (a la Sanibel Island) aan de westkust (Golf van Mexico)?
Agree. Met inchecken kun je de rechterkant pakken voor first en business. Met Etihad nooit een probleem (word ik meestal zelfs first ingecheckt in AUH) maar hier...nee daar zit economy met een aparte 'lane' voor Oneworld leden. ah.
Jazeker! Heb Colombia meerdere keren bezocht de afgelopen jaren. Onder andere Cali, Medellin, Bogota en Cartagena gezien. Ik wil nog graag eens de jungle in, dus wordt zeker over nagedacht!
Ik heb vorig jaar december de route Daytona-Tallahassee-Montgomery(AL)-Mobile (AL)-Jacksonville-Atlanta(GA, per vliegtuig)-Fort lauderdale-Miami-Bahama's-Everglades-Fort Meyers-Tampa-Crystal River-Orlando gedaan. - Een korte Bahama cruise vanaf Miami is leuk om een keer gedaan te hebben. De boot zelf is (denk ik) vergelijkbaar met een all-inclusive ressort, maar je ziet wel een aantal leuke plekken in korte tijd. Ik was zelf met Norwegian, je hebt dan ook gratis eten en drinken(ook cocktails etc) - In de Everglades kan je bootjes huren. Zowel 4 als 8 persoon. Voordeel is dat je niet in een grote groep zit en je ook je bootje gewoon stil kan leggen zodat de kans groter is dat je zeekoeien en krokodillen/alligators ziet. Of gewoon om in de zon te zitten en genieten van de prachtige omgeving. - North reddington beach ligt bij Tampa bay, het Doubletree heeft prachtige zonsondergangen en st peterburg, clearwater en tampa liggen allemaal op rij-afstand. Sea Dog brewing company heeft er ook een vestiging voor 'craft beer' maar ook klassieke gerechten uit het zuiden van amerika zoals jambalaya Daarnaast heb ik in Alabama ook echt de tijd van mijn leven gehad, maar ik weet niet hoe lang je de tijd hebt en hoe ver je wilt rijden natuurlijk
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik ga me eens verdiepen in North Reddington Beach. Dit wordt een trip van 12 nachten waarvan ik er 4 aan de golf van Mexico wil doorbrengen. Bij voorkeur in 1 plaats. Everglades vond ik de vorige keer tegenvallen. Cocoa Beach, Miami, Orlando, St Pete Beach en Sanibel Island heb ik de vorige keer aangedaan. Vooral Sanibel Island was prachtig. Nu heb ik al iets geboekt in Fort Lauderdale en een AirPort hotel in Orlando.
O wow, ik vergeet het allerbelangrijkste! In de winter "vluchten" zeekoeien vanuit de oceaan naar baaien en lagunes langs de kust ivm de temperatuur van het water. In Crystal River (minder dan 2u rijden vanaf Doubletree in north reddington) kan je snorkelen met zeekoeien en dat is denk ik een van de gaafste dingen die ik óóit gedaan heb. .
Vorig jaar (net als @Javadest) ook onder andere in Florida geweest (trip van Florida naar Maine, dan Buffalo, NY (Niagara falls), Indianapolis, Kentucky (Bourbon trail) en uiteindelijk via Georgia en de Florida Westkust op de Florida Keys verbleven. DoubleTree Reddington is inderdaad 1 van de betere plaatsen, eind September nog dolfijnen voorbij zien komen. Naples kun je in principe skippen, dat is niet echt een supermooie plaats. Let ook goed op de "red tide", kan in de hele Golf van Mexico voorkomen, stinkt als rotte vis en zwemmen is gevaarlijk (zelfde als blauwalg). Een strandvakantie zit er dan ook niet echt in. Everglades zijn ok, maar niet heel bijzonder. Althans, je kunt ook de "Cypres National Preserve" en "HP Williams Roadside Park" pakken, waarbij je exact hetzelfde ziet (inclusief gators). Hoewel de wegen veelal zand/grindweg zijn, kun je er zelfs met een mustang GT doorheen (wel een beetje opletten ).
Voor een tripje naar Israel kom ik op El AL uit, gunstige tijden, en redelijke tarieven. Met het light tarief voor economy kan je geen stoelen selecteren, klopt het dat je dat wel kan bij het inchecken, of krijg je er automatisch eentje toegewezen? Wat betreft miles, doet Elal nog ergens aan mee? Ik zag wel dat ze een eigen spaarsysteem hebben, maar voor een ocasionele trip lijkt me dat weinig zinvol.
Stoel kun je kiezen bij check-in. Voor de miles kijk even of je een codeshare vluchtnummer kan boeken. AeroMexico heeft een codeshare overeenkomst met ze dan kun je ze bij Skyteam/KLM neerzetten. Alternatief is Qantas en dan bij een Oneworld maatschappij bijv. BA. Programma van El-Al zelf is niet echt de moeite waard in mijn ogen.
Hoi allemaal ik zit met een vraagstuk. Ik heb nu het ‘geweldige’ aantal van 93xp bereikt bij flyingblue, nog 7 te gaan dus voor silver. Echter nu wordt mijn xp teller gereset naar 0 wanneer ik de silver status bereik en een eventuele leuke run heeft dus weinig zin omdat resterende xp’s die behaald zijn boven de 100 niet blijven staan bij het bereiken van de silverstatus. Wat adviseren jullie mij te doen? Vind het een beetje zonde heel veel geld uit te geven voor Xp’s die uiteindelijk toch vervallen.
Wat je zegt klopt gedeeltelijk. Bij het bereiken van silver gaat er 100 xp van je saldo af. Heb je op dat moment bijv 120 xp dan blijven er 20 over. Het is aan jou of je de runs wil doen om voor Gold te gaan en de daar bijbehorende voordelen wil gebruiken. Zie ook het Flying Blue topic.
Volgens mij worden er 100 punten afgeschreven en krijg je de punten die je 'teveel' hebt meegenomen. Dus stel je voor je verdient 110 punten, dan worden er 100 afgeschreven en krijg je dus 10 punten in je nieuwe silver status
Dit dacht ik dus eerst ook echter staat er bij elke upgrade van level vermeld dat resterende xp blijven bestaan. Van explorer naar silver staat er echter dit “Behaal 100 XP om door te gaan naar Silver. Wanneer u uw nieuwe status bereikt, start uw XP-teller weer op nul. U kunt tot 15 maanden blijven genieten van de voordelen van uw nieuwe status”
Letterlijk even de tekst van de FB website: ''Stel, u heeft zich aangemeld voor Flying Blue. Op 5 mei neemt u een vlucht en u behaalt uw eerste XP. Uw kwalificatieperiode van 12 maanden gaat op dat moment van start. U vliegt daarna meerdere keren en in februari volgend jaar heeft u al 80 XP. U komt dan nog maar 20 XP te kort om te upgraden naar Silver. Op 15 maart vliegt u van Amsterdam naar Los Angeles en u krijgt 36 XP. Hiermee schiet uw teller omhoog naar 116 XP. Hallo Silver, u bent net geüpgraded! Er worden 100 XP van uw teller afgetrokken. De resterende 16 XP neemt u mee naar de nieuwe kwalificatieperiode. Die begint op 15 maart en eindigt op 30 maart van het volgende jaar.''
Aah ik had op de site van KLM gekeken. Vond het inderdaad al raar, in ieder geval hartstikke bedankt dan ga ik even kijken naar een leuk reisje.
Voor een aanstaande vlucht met een KLM 773 zijn er nog veel BC stoelen vrij, maar wat is volgens jullie de beste keuze? Het gaat zowel heen als terug om een nachtvlucht. Vooralsnog heb ik 1D gereserveerd. In mijn herinnering heeft rij 1 net wat meer ruimte en aan de linkerzijde heb je weinig last van het toilet.
Ja rij 1 is volgens mij de footwell iets groter en op een nachtvlucht wel chill om niet over iemand heen te moeten klinmen.