InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    1D is mijn favoriet. Inderdaad geen last van de wc’s, net even wat meer ruimte voor je voeten, en als (een van de eerste) eten en keuze uit de huisjes. Enjoy!

MVA20 en TimH vinden dit leuk.
  2. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Even een irritatiepuntje uit de media, maar wat een zielepoten heb je toch in Nederland.

Mensen die tijdens de storing op Schiphol alleen kunnen denken aan zogenaamd schone lucht i.p.v. zich te verplaatsen in de schoenen van honderden gestrande reizigers op AMS. En dat dan ventileren op Twitter e.d..

Ik hoop dat de boel snel weer op gang komt.

FlyingFonz, Carel1 en Daan3 vinden dit leuk.
  3. jeroen100

jeroen100 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren teruggekomen van een mooie trip (RTM-LCY-JFK-SFO / DEN-LHR-AMS) In de voorbereiding onder andere gebruik gemaakt van de kennis van een aantal forumleden waarvoor nogmaals dank!

Ik zal geen uitgebreid reisverslag maken maar hieronder puntsgewijs wat ervaringen voor wie dat leuk vindt:

• LCY- JFK (BA) A-318 (via Shannon). Erg leuk om een keer in de "babybus" te vliegen. 20 van de 32 plaatsen bezet. Op Shannon ga je door de Amerikaanse douane en daar waren 4 beambten voor de 20 passagiers. Binnen 2 minuten was alles geregeld. Toestel was comfortabel genoeg voor de oversteek en de service professioneel, maar niet heel hartelijk. Op JFK stond ik in 5 minuten buiten.
    • JFK-Manhattan: ik had voor USD 109 een helicopter transfer geboekt met Blade. Hele leuke ervaring! Je wordt opgehaald met en SUV bij de uitgang van de terminal en dan naar de FBO gebracht. In circa 7 minuten vlieg je dan naar 30th street. Fraaie uitzichten tijdens de vlucht, echt een aanrader. Je mag maximaal 12 kilo bagage meenemen overigens.
    • JFK-SFO (AA). A321 Gebruik gemaakt van een upgrade voor cash aanbieding. Voor 262 dollar van C naar F. Daardoor lekker kunnen ontbijten in de Flagship First Dining lounge. Zou de upgrade niet nog een keer doen maar was leuk om mee te maken. Stoel was prima en vergelijkbaar met de 787-9 stoel in de Qatar business. Nog bijzonder technisch probleem, voor het boarden moest het toestel nog flink gekoeld worden. Ik heb niet helemaal begrepen wat er nu precies aan de hand was maar het gevolg was dat de cabine zich vulde met mist. Met name in economy was het zicht 0. Apart om te zien. Goede en vriendelijke crew
    • SFO-DEN. Met de California Zephyr trein in 37 uur. Aanrader als je treinen leuk vindt. Fantastische uitzichten. Ik had een roomette geboekt. Dit zijn 2 grote stoelen tegenover elkaar die 's nachts samen een bed vormen. Maaltijden zijn inbegrepen.
    • DEN-LHR B747 (BA) . Baalde in eerste instantie dat een nog niet opgeknapte 747 ingeroosterd was, maar wat was ze mooi ;-). Kon op het vliegveld mijn stoel wijzigen van 63K naar 64A. Stoel naast me bleef leeg waardoor ruimte en privacy enorm was. IFE uit 1980 of zo dus die heb ik niet gebruikt. 6 van de 8.5 uur kunnen slapen, dat is me nog nooit eerder gelukt. BA crew wederom goed maar niet heel 'warm'.
    • LHR-AMS: ik had 1 van de weinige vluchten die nauwelijks gehinderd was door de brandstof problematiek van gisteren op schiphol. Kwartiertje moeten wachten op een gate en me daarna door de chaos naar buiten kunnen werken.
    Al met al super trip, op naar de volgende !

Bijgevoegde bestanden:

Arjan69, VinceG, beuse242 en 12 anderen vinden dit leuk.
  4. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    In de categorie 'doe er je voordeel mee':

Ik kwam deze post tegen op Linkedin. Heb mezelf net aangemeld. Ze houden je ook graag in het bestand voor de maanden na augustus, werd me aan de telefoon gemeld. Ze compenseren tot 122 euro.
    Bedrijf heet Quality Support - je kunt je aanmelden via [email protected] of 085-8900390.

Bijgevoegde bestanden:

5. tamibcn

tamibcn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    In het verleden heb ik weleens websites gezien voor campers of auto's die terug moesten worden gebracht naar plaats/land van herkomst. Dit kon dan voor een leuk bedrag. Weet iemand een dergelijke website voor Europa?

Ben op zoek naar een one way verhuur voor een auto/busje van NL naar Spanje om wat spullen te brengen.

6. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.558
    Trofeepunten:
    478
    Gisteravond kreeg ik via een sms te horen dat mijn Tui vlucht van PMI naar BRU verplaatst was van 10.10 naar 11.40. Geen ramp. Kom net op het vliegveld en het gaat +- 13.30 worden. In de sms staat operationele redenen. Gevalletje compensatie toch?

7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De aankomsttijd is bepalend voor de vertraging. Hoeveel km is de vlucht? Voor vluchten tot 1500 km moet de vertraging 2 uur of meer zijn. Voor vluchten > 1500 km 3 uur is de compensatie hoger. Ik schat dat jouw vlucht rond de 1500 km is.

Laatst bewerkt: 26 jul 2019
  8. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Afstand is (helaas) maar 1270 km.

9. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Het is minder dan 1500km en je STD is nu 13.21u, de laatste week is de vlucht steevast uitgevoerd tussen de 1u50m en 1u58m, dat betekent dat je (als je daadwerkelijk 13.21u vertrekt) waarschijnlijk aankomt tussen 15.11u en 15.19u waardoor je geen recht hebt op 50% van de compensatie van een vlucht van <1500km (€250) wat neerkomt op €125 doordat STA 15.30u was.

Dat wordt dus waarschijnlijk flink gas geven door de piloten en het personeel om daadwerkelijk op het nieuwe tijdstip te vertrekken en ze zullen proberen tijd goed te gaan maken om de compensatie te ontlopen gok ik.

Laatst bewerkt: 26 jul 2019
  10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Kan iemand met een experflyer licentie (all eyes at @Godenzoon14 ;)) de load checken voor

15sep kl736, kl789 cur-ams
    06dec kl735, kl733 ams-cur

Economy prijzen hangen al een maand steady rond eur 676 , business 2300+ en vanwege vertrek cur wordt ticket daar ook uitgegeven (= veel duurder dan vertrek vanuit NL), dus was benieuwd of dat aan de boekingklasse ligt of gewoon omdat deze route met vertrek cur altijd hoger geprijsd is dan andersom.

11. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    15sep kl736, kl789 cur-ams J9 C9 D9 I9 Z9 O8 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 E9 N9 R9 V9 X9

06dec kl735, kl733 ams-cur J9 C9 D9 I9 Z9 O9 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 E9 N9 R9 V9 X9

Denk dus het laatste :(

arjen05 vindt dit leuk.
  12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Thanks! Dan houden ze de prijzen dus gewoon hoog, want de laagste klassen zijn nog volop boekbaar.

13. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Daar lijkt het wel op, wellicht, als je er vaker heen moet/wilt, een optie om 1x een enkeltje te kopen, en voortaan altijd met vertrek vanuit AMS te boeken?

14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Nou.. alle tussenliggende vluchten naar diverse bestemmingen heb ik al geboekt met vertrek AMS, alleen deze twee stonden nog open. Vertrek SXM of AUA (goede Delta mogelijkheden vanuit de Caribbean) zou alternatief zijn, maar alles met vertrek vanuit Cariben is ongeveer 40% duurder dan het goedkoopste tarief voor hetzelfde ticket met vertrek AMS. En ze prijzen alleen in Antilliaanse Guldens en die koers staat ook nog eens ongunstig nu..
    Als de goedkoopste klassen al uitverkocht waren had ik 'm geboekt nu, maar nu wacht ik nog even :)

15. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Kan je niet wat FB miles inzetten voor een enkeltje?

16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Twee enkeltjes dan, want heb verder geen enkele reizen geboekt dus zou dan één segment missen. Heb miles overwogen, komt op 0,9 cent / mijl. Niet super slecht, maar kan de 20xp ook nog wel gebruiken dit kalenderjaar dus lastig lastig :)

17. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Voor die 20xp’s is wel een oplossing te vinden (koppelen Accor, FB, Amex, weekendje weg:)), 0,9 cent/mijl vind ik niet slecht voor een niet-promo award.

MVA20 vindt dit leuk.
  18. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Je vlucht is exact 3u later dan schema aangekomen zie ik, denk dat je geen recht hebt op compensatie aangezien in EU261 wordt gerept over meer dan 3 uur vertraging...

19. MdT

MdT Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Iemand ervaring met de tussenstop in Kuala Lumpur op KL vlucht vanuit Jakarta? Is het mogelijk de lounge te bezoeken in Kuala Lumpur? Of is het 1.25 wachten bij de gate?

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2019
  20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik vlieg deze vlucht regelmatig, maar moet eerlijk bekennen dat ik altijd 2 aparte tickets heb. Dus eentje tot Kuala Lumpur, en daarna een ticket naar Jakarta. (Dit omdat ik op de terugweg in Kuala Lumpur altijd nog e.e.a. moet doen).
    De keren dat ik direct door vloog heb ik altijd de lounge bezocht, de laatste keer met een vertraging is het mij zelfs gelukt om nog te douchen, maar relaxed was anders...

Ik zou het in ieder geval wel proberen, je hebt immers een boarding pass, en als je voorin zit ben je er zo uit, de veiligheidscontrole is aan de gate in Kuala Lumpur dus het heeft ook weer niet zo heel veel zin om direct weer bij de gate te gaan zitten, je moet toch wachten op de rest. Dan kan je beter wachten met wat Aziatische snacks en maaltijden.
    En ondanks dat ik aparte tickets heb heeft KLM altijd de 2 vluchten op mijn boarding pass gekregen bij directe doorvluchten, dus ik denk niet dat je wordt geweigerd.

MdT vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina