Wanneer je vanuit AMS in de USA arriveert moet je altijd bij je eerste 'point of entry' door (de immigratie &) CBP heen met je baggage -ie clear customs with your luggage. Dus eerst immigratie dan je baggage ophalen en richting de CBP.
Ook daar kan van worden afgeweken, soms. Bij een vorig bedrijf moest alles altijd via de TA. Wel mogelijk om zelf uit te zoeken en dan de vluchtnummers door te sturen, lastig. Een keer boekten ze zowaar bijna dezelfde, maar niet de goede vluchten, een stuk duurder en dan ook nog eens een berg administratiekosten, tot en met €20 creditcardtoeslag. Toen ik dat liet zien aan mijn directe chef, was het meteen de laatste keer dat we de TA gebruikten, regels of geen regels
Voor degenen die wel moeten vliegen voor hun werk. Is dit eigen tijd, werktijd of een mix? Ik zou me kunnen voorstellen dat als je veel naar de VS moet vliegen in Y en geacht wordt dit in eigen tijd te doen, de lol er erg snel af is.
Dacht ik al. Ik reis meestal alleen met handbagage. Het leek me sterk dat de controle pas in JNU zou zijn.
Zelf reis ik niet voor mijn werk, maar ik ken wel mensen die dat doen. Die van BZ mogen business class vliegen. Hoe zit dat bij jullie? En waar hangt het eigenlijk van af of werkgever voor economy of business kiest? Hangt dat nu af of je CEO bent of werkt binnen een groot bedrijf bijvoorbeeld?
Deze maandag 6 uur vertraging gehad door technisch probleem. Kom in aanmerking voor compensatie. Vertrek uit TXL door AB. Samen met 3 vrienden. Ik ben AB plat. Kregen het 's nachts al te horen. Hebben we gewoon in de ochtend ingechekt, maar toen 7 uur moeten wachten. In de nieuwe vleugel kon je ook loungetoegang kopen. Dat heb ik voor 2 vrienden gedaan a 36 euro pp, aangezien er vanuit de airline niets werd gedaan. Bonnetje netjes gekregen. Dus...waar ga ik recht op hebben en hoe gaat dit nu te werk? Wie kan ik het beste contacten hiervoor?
Bij een vorige werkgever - jaren 90- Hadden we een vaste medewerker op de afdeling die de reisjes mocht doen. Meneertje vloog altijd businessclass ook binnen europa..niemand die daar wat van zei. Er werd plots eens goed naar de kosten gekeken en meneertje moest binnen europa ineens economy. Ik weet het nog goed..de bom barstte op het moment dat hij naar VIE zou gaan. Hij kreeg te horen dat hij economy moest en ook nog eens met een lumij die hem totaal niet beviel..Ik hoorde hem nog schreeuwen "Ik vlieg businessclass of ik vlieg niet!" Meneertje kreeg te horen dat als hij niet economy wilde hij helemaal niet meer vliegt. Ik was de gelukkige die blij als een kind -economy- naar VIE ging...Het was ook mijn enige reis want ze kwamen er weldra achter dat je bestandjes ook kon opsturen en niet fysiek hoefde te komen brengen...
Beste is AB te contacteren. Voor meer info, zie een aantal artikelen op de IF frontpage van @Lionell en The Flying Dutchboy. Rechten bij vertraging EC261: Rechten bij vertraging Wat te doen bij vertraging of annulering EC 261 Regelgeving; Passagiersrechten en Compensatie
Medereizigers, Ik doe vooronderzoek voor een eventuele segmentenreis in november. Nu weet ik uit mijn onderzoek dat mijn connectie te CDG vertrekt op 2E gates L. Nu lees ik op AF site: Zijn er CDG bekenden die de toestand kennen? Is partially closed : soms helemaal dicht of gedeeltelijk dicht (dus kleiner) en kan de toegang geweigerd worden? Ik ben nog nooit op CDG geweest en ik acht lounge toegang een essentieel onderdeel van mijn reis. Ik boek niet voor niets business en ik heb zo'n 3,5 uur te spenderen..
Recent heel kort geweest, konden naar binnen, was druk, maar wat er aan versnaperingen stond zag er goed uit. Waar je naar binnen gaat stonden houten schotten, toegang verder geen probleem.
Altijd vervelend als een lounge dicht is of verbouwd wordt. Zelf heb ik vaak via CDG gevlogen maar ik ben nog nooit op terminal 2E geweest. Als het goed is kom je vanuit AMS aan in terminal 2F dus je zou kunnen vragen om toegang te kunnen krijgen tot één van die twee lounges daar.