InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Wanneer je vanuit AMS in de USA arriveert moet je altijd bij je eerste 'point of entry' door (de immigratie &) CBP heen met je baggage -ie clear customs with your luggage. Dus eerst immigratie dan je baggage ophalen en richting de CBP.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Regeltjes ingevoerd tijdens de crisis, daarvoor werd er niet moeilijk gedaan.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ook daar kan van worden afgeweken, soms. Bij een vorig bedrijf moest alles altijd via de TA. Wel mogelijk om zelf uit te zoeken en dan de vluchtnummers door te sturen, lastig. Een keer boekten ze zowaar bijna dezelfde, maar niet de goede vluchten, een stuk duurder en dan ook nog eens een berg administratiekosten, tot en met €20 creditcardtoeslag. Toen ik dat liet zien aan mijn directe chef, was het meteen de laatste keer dat we de TA gebruikten, regels of geen regels :)
     
    Daan3 en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Contracten, centraal voor accounting maar vooral vanwege de zorgplicht.
     
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Voor degenen die wel moeten vliegen voor hun werk. Is dit eigen tijd, werktijd of een mix?
    Ik zou me kunnen voorstellen dat als je veel naar de VS moet vliegen in Y en geacht wordt dit in eigen tijd te doen, de lol er erg snel af is.
     
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dacht ik al. Ik reis meestal alleen met handbagage. Het leek me sterk dat de controle pas in JNU zou zijn:D.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Groeten uit de executive lounge van het Hilton hotel in Doha!
     
    Erwin, Daeni, MichaelNight en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Zelf reis ik niet voor mijn werk, maar ik ken wel mensen die dat doen. Die van BZ mogen business class vliegen. Hoe zit dat bij jullie? En waar hangt het eigenlijk van af of werkgever voor economy of business kiest? Hangt dat nu af of je CEO bent of werkt binnen een groot bedrijf bijvoorbeeld?
     
  9. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Op reizen langer dan zes uur
     
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Alleen op long-haul idd.
     
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Deze maandag 6 uur vertraging gehad door technisch probleem. Kom in aanmerking voor compensatie. Vertrek uit TXL door AB. Samen met 3 vrienden. Ik ben AB plat. Kregen het 's nachts al te horen. Hebben we gewoon in de ochtend ingechekt, maar toen 7 uur moeten wachten. In de nieuwe vleugel kon je ook loungetoegang kopen. Dat heb ik voor 2 vrienden gedaan a 36 euro pp, aangezien er vanuit de airline niets werd gedaan. Bonnetje netjes gekregen. Dus...waar ga ik recht op hebben en hoe gaat dit nu te werk? Wie kan ik het beste contacten hiervoor?
     
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bij een vorige werkgever - jaren 90- Hadden we een vaste medewerker op de afdeling die de reisjes mocht doen. Meneertje vloog altijd businessclass ook binnen europa..niemand die daar wat van zei. Er werd plots eens goed naar de kosten gekeken en meneertje moest binnen europa ineens economy. Ik weet het nog goed..de bom barstte op het moment dat hij naar VIE zou gaan. Hij kreeg te horen dat hij economy moest en ook nog eens met een lumij die hem totaal niet beviel..Ik hoorde hem nog schreeuwen "Ik vlieg businessclass of ik vlieg niet!" Meneertje kreeg te horen dat als hij niet economy wilde hij helemaal niet meer vliegt. Ik was de gelukkige die blij als een kind -economy- naar VIE ging...Het was ook mijn enige reis want ze kwamen er weldra achter dat je bestandjes ook kon opsturen en niet fysiek hoefde te komen brengen...
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Beste is AB te contacteren. Voor meer info, zie een aantal artikelen op de IF frontpage van @Lionell en The Flying Dutchboy.

    Rechten bij vertraging
    EC261: Rechten bij vertraging
    Wat te doen bij vertraging of annulering
    EC 261 Regelgeving; Passagiersrechten en Compensatie
     
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Medereizigers, Ik doe vooronderzoek voor een eventuele segmentenreis in november. Nu weet ik uit mijn onderzoek dat mijn connectie te CDG vertrekt op 2E gates L. Nu lees ik
    op AF site:
    upload_2017-7-21_0-33-12.png

    Zijn er CDG bekenden die de toestand kennen? Is partially closed : soms helemaal dicht of gedeeltelijk dicht (dus kleiner) en kan de toegang geweigerd worden? Ik ben nog nooit op CDG geweest en ik acht lounge toegang een essentieel onderdeel van mijn reis. Ik boek niet voor niets business en ik heb zo'n 3,5 uur te spenderen..
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  15. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Groeten uit de Ritz-Carlton Doha!
     
    Lionell, Erwin, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Recent heel kort geweest, konden naar binnen, was druk, maar wat er aan versnaperingen stond zag er goed uit. Waar je naar binnen gaat stonden houten schotten, toegang verder geen probleem.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  17. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Altijd vervelend als een lounge dicht is of verbouwd wordt. Zelf heb ik vaak via CDG gevlogen maar ik ben nog nooit op terminal 2E geweest. Als het goed is kom je vanuit AMS aan in terminal 2F dus je zou kunnen vragen om toegang te kunnen krijgen tot één van die twee lounges daar.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Groeten uit de executive lounge van Conrad in Tokyo :)
     
  19. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Die de lieve dames de groeten van ons :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Groeten uit Musée Hergé
     

Deel Deze Pagina