InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Je weet zelf ook wel dat het niet alleen bij lounge toegang blijft en er een hoop meer voordelen bij die tiers te behalen zijn en zeker bij de daarop volgende hogere tiers de fun echt begint.
    Wanneer je dan ook nog je status kan matchen is er ook nog eens een hefboomeffect.

    Die mensen vinden het vaak niet erg dat het tijd kost, zolang het maar niks kost(in EUR)
    En ja met twee keer business naar Amerika en/of Azïe ben je ook een heel eind..Zou m'n voorkeur ook hebben,
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2017
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je geregeld vliegt, maar een bepaalde status net niet haalt kan het zinvol zijn om een extra vlucht te maken.
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Een extra vlucht kun je ook krijgen door niet rechtstreeks te vliegen. Ik vlieg bv wel eens van AMS via CDG naar WAW. Dat kost niet altijd meer geld, wel tijd natuurlijk
     
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb een vraagje; Mijn zusje gaat voor het eerst met haar vriend een Interrail rondreis door Europa maken (ze is 18) en het lijkt me leuk om haar als cadeau een overnachting te geven in een aardig hotel waar ze naar toe wilt.

    Als ik voor haar iets boek en betaal, is er dan nog een manier om zelf punten te krijgen bij een loyaliteitsprogramma? Kan ik uberhaupt wel met mijn eigen (bv Accor) account een kamer voor haar boeken zonder dat ik mee reis?
     
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dat kan zeker! Je zou kunnen boeken via Rocketmiles, Pointshound of Kaligo. Als je liever bij een keten zelf boekt kan dat o.a. bij Hilton of SPG. Helaas doet Accorhotels niet aan 'pooling'.
     
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Net even een leuke discussie gehad over rij 13 in het vliegtuig. Toen ik mijn boarding passen bekeek, zag ik tot mijn verbazing dat ik ooit een keer op stoel 13A heb gezeten. Dat was met FI op een Boeing 757 van YYZ naar KEF, een vrij oud toestel dus. Weet iemand of nieuwe of verbouwde toestellen tegenwoordig nog worden voorzien van rij 13? Of is men hiermee helemaal gestopt?
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Zover ik weet bij KLM geen rij 13.
     
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Verschild voor zover ik weet van maatschappij tot maatschappij. KLM heeft idd geen rij 13.
     
  9. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie net dat TK op de A321 ook een rij 13 heeft (ik vlieg in november met TK naar HRG). Verschilt dus van maatschappij tot maatschappij.
     
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    weet je dit zeker? mijn paspoort is tot nu toe altijd gecontroleerd als ik van OTP naar AMS ga...na de security check wordt je naar een soort efteling zigzag rij geleid ..of is het je gelukt om langs wat onbemande hokjes te lopen??
     
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    American Airlines heeft ook gewoon rij 13.
     
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik ga graag de lounge in om geld uit te sparen, zeker als ik er uren verblijf. Als ik bijvoorbeeld vanaf schiphol reis en ik heb geen lounge toegang dan weet ik in drie uur toch zo'n 90 euro aan eten/drinken te spenderen...
     
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb eens iemand stoelen zien tellen van links naar rechts om te zien waar de dertiende stoel is
    ..dan zouden ze die ook moeten weghalen..als de persoon op stoel 13 vreselijke pech heeft dan heb ik waarschijnlijk diezelfde pech van hem ook op een stoel achterin...
     
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben ondanks alle tijdzones volgens mij de enige van dit forum die nu aan het werk is....
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2017
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Natuurkundigen onder ons: er staat in dat artikel :
    ""Overigens is het door het drukverschil tussen de cabine en de buitenlucht vrijwel onmogelijk om een vliegtuigdeur tijdens een vlucht daadwerkelijk te openen."
    Is de druk niet hoger in de cabine dan buiten?
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dacht ik ook altijd eigenlijk.
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Klopt. De druk in de cabine is hoger dan buiten (op hoogte).
    [​IMG]
    Het sluitingsmechanisme is zo ontworpen dat de druk vanuit de cabine de deur gesloten houdt tijdens de vlucht. De deur zit ook niet recht in het frame maar wordt er als het ware ingedrukt.

    Zoals in dit filmpje te zien is, openen sommige deuren ook duidelijk eerst naar binnen:
     
    MichaelNight, Goffe de Boer en chawa vinden dit leuk.
  18. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Iemand enig idee waar het eten voor business- en first class passagiers eigenlijk wordt bereid? Voor economy passagiers wordt dat op de grond gedaan en later opgewarmd in de lucht toch? Maar hoe zit dat bijvoorbeeld bij Etihad First Class? Ik weet dat er daar echte chef koks aan boord zijn, maar hoe en waar wordt dat lekkere eten nu precies bereid? Zoveel als mogelijk in de lucht? Ik ben altijd positief verrast over de kwaliteit van business- en first class eten in tegenstelling tot dat in economy.
     
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Gisteravond DUS - TXL gehad. Aangekomen om 22.00. Volgende vlucht om 06.00 's ochtends. Dus...even met de bagage de stad ingegaan, wat gedronken.

    Netjes terug op het vliegveld om 3 (hele vliegveld dicht tot 4, dat terzijde...) zien we meteen dat de vlucht vertraagd is...tot 12.25...ruim 6 uur aan de broek. EU compensatie gevalletje?
     
  20. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Volgens mijn buurman in mijn appartementencomplex (teamleider bij de ''KLM keuken'') wordt alles voor KLM aan de grond bereid. De meeste producten komen al bereid binnen in de KLM keuken, gesneden kaas, groente, vlees etc. Ze worden op Schiphol alleen verdeeld en afgewogen over de maaltijden die men verwacht nodig te hebben per vlucht. Een computersysteem baseert op historische gegevens per route de vraag naar speciale maaltijden als halal, koosjer, gluten vrij etc. Daar is dan een planning voor, en per moment kan dat nog wat worden gefinetuned. Zelfs tot vlak voor vetrek kan er nog iets aan veranderen, dan gaat er een spoedorder uit. Omdat iedere gram telt, wordt er nooit een buffer meegenomen, en heb je zelfs in de business gewoon pech als iedereen die voor jou aan de beurt was met de maaltijd bv zalm heeft gekozen als hoofdgerecht, en er dus alleen nog vlees is. Mijn buurman vertelde er ook bij dat ze voor een aantal Chinese carriers de maaltijden samenstellen in de KLM keuken op Schiphol. Over hooggeplaatste chefkoks zou ik me geen ilusie maken; hij zei dat 70% van het keukenpersoneel uitzendkrachten zijn, die het slechts een aantal maanden volhouden ivm de targets (een X aantal maaltijden per uur moeten kunnen draaien).
     
    Daeni, Goffe de Boer, Flying doc en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina