InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Mijn ervaring is een heel andere. Altijd de lokale valuta kiezen.

    Pas in Denemarken op, veel winkels en ook sommige restaurants brengen hier transactiekosten in rekening voor creditcards. Voor deense kreditkort ongeveer 1%, maar voor buitenlandse kaarten loopt het hard op, iets van 4% als ik het goed herinner. Per wet verplicht om dat duidelijk aan te geven voor betaling, dus kijk uit naar een stikker bij de kasse e.d. Debitcards zijn gratis, of in elk geval goedkoper.
     
  2. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    In het buitenland inderdaad altijd lokale valuta nemen. Creditcard rekent in wisselkoers wat winst voor zichzelf, maar 95 van de 100 keer is dat wel een gunstigere koers. Aantal keren dat ik, soms ook zonder gevraagd te worden, in euro's te betalen was het echt nadelig tov lokale wisselkoers
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik wissel trouwens nooit geld terug aan het einde van een tripje; ik gok altijd maar dat ik er nog eens terug ga komen in de toekomst. Weet ik zeker dat de kans daarop heel klein is dan pin in wat voorzichter met geldautomaten, en als ik bv 20€ aan locale valuta over hou koop ik nog een fles wijn of iets dergelijks op de terugweg.
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    @JustinCase, @Erwin & @ErwinLansing: ik neem altijd de lokale koers en NIET de euro. Dat is mij verteld dat dat goedkoper en dankzij jullie posts weet ik het niet zeker. Ik weet ook niet waarom ik had getypt dat ik de eurokeuze zou nemen in mijn eerdere post...:oops:

    @ErwinLansing, in Zweden en Noorwegen kon ik gerust pinnen met mijn MC zonder extra kosten. Tijdens mijn trips in Denemarken heb ik ook geen kosten gemaakt, maar ik zal er zeker volgende keer opletten.

    Bepaalde biljetten bewaar ik ook als souvenir. Bijv. USD 2 biljet, plastic biljet uit Nieuw-Zeeland en Australie, ZAR 100.:)
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  5. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288

    Ik probeer alles met mijn AMEX te doen i.v.m. de goede dekking/verzekering en punten natuurlijk. Maar ik zat toevallig in Zwitserland afgelopen week en ik kon niet met AMEX betalen maar met MC, ik kreeg met de pin automaat de optie om in EUR of CHF te betalen en deed het perongeluk in EUR. Ik kan je één ding vertellen dat was alles behalve een betere wisselkoers, in feite een VEEL slechtere (ongeveer 30-40 cent verschil op een totaal bedrag van €14,60. Nou is het verschil tussen 14,20 en 14,60 niet zo erg groot in centen, maar in forex percentage is het verschrikkelijk.
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb het in Denemarken wel eens gehad, bv bij betalen met Amex om iets te eten te halen in Tivoli. Je ziet dat het bedrag op de pinautomaat iets hoger is dan de prijs. Als je daar niet op let, valt het nauwelijks op omdat op de afrekening met Amex de DK eerst wordt omgerekend naar Euro.
     
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Vraag voor een vriend van me : mag je met een stempel van Koeweit (als toerist) Dubai gewoon in? Ja toch?
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja dat moet wel lukken. Denk dat alleen een Israëlische stempel echt problemen op kan leveren.
     
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Niet voor Dubai.
     
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik vroeg me zomaar ineens af, is er een logica wanneer je wel of niet door grenscontrole gaat als je een land verlaat?
    Voorbeeld; vanuit Groot Brittanië naar Nederland geen grenscontrole bij vertrek.
    Vanuit Bularije naar Nederland wel grenscontrole bij vertrek.
    Vanuit VS naar Canada geen grenscontrole bij vertrek.
    Vanuit Canada naar Nederland geen grenscontrole bij vertrek.(alleen snuffelhonden bij het boarden in de slurf, beide keren dat ik daar was)
    Vanuit Roemenie naar Nederland wel grensconrole bij vertrek.
    Etc Etc. Is dit willekeur per land?
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2017
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ja paspoortcontrole is per land. Overigens is er in Roemenië geen paspoortcontrole als je het land uitgaat als ik mij goed herinner. Ik heb het dan over vliegen vav OTP naar AMS.
     
  13. Misschien een rare vraag, maar wat is eigenlijk het doel van elke frequent flyer?
    Ik zie dat veel personen een paar honderd euro uitgeven om een bepaalde status te halen...???
     
  14. Misschien een rare vraag, maar wat is eigenlijk het doel van elke frequent flyer?
    Ik zie dat veel personen graag een status willen behalen, begrijp eigenlijk niet echt waarom?
    Kan iemand mij het uitleggen?
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Een status biedt veel voordelen. Als je bv Gold status hebt bij KLM (Skyteam) heb je:
    Skypriority dwz voorrang bij inchecken, gebruik van de VIP lane bij security, voorrang bij het boarden en loungetoegang e.d.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik mag toch hopen dat je na al meer dan 100 posts hier een beetje inzicht in hebt :-D

    een kleine greep uit het doel van status:

    - bragging rights
    - lounge toegang
    - korting op- of gratis stoelkeuze
    - voorrang bij boarden
    - betere klachtafhandeling
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  17. Maar sommigen vliegen dus alleen om die voordelen te hebben?
     
  18. ik vraag t me echt soms af, want mensen vliegen dus om de lounge in te kunnen? Ok en dan?
     
  19. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    mensen vliegen om te vliegen. Als je daar een beloning voor krijgt door een status erkenning,miles kan verzamelen en uiteindelijk in alle comfort met een zeer goedkoop (soms gratis) kan reizen...waarom niet? :)
     
  20. Helemaal goed, maar ik vraag mij af, waarom zoveel rare vluchten en tijd verdoen om alleen in een lounge te kunnen?

     

Deel Deze Pagina