InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Deze foto is genomen op de trein van Ella naar Colombo, een rit die zo'n 10 uur duurt. Voor zowel Kandy als Nuwara Eliya heb ik 2 goeie gidsen. Ik stuur je wel een PM met de info.

    Ik hoop de trip reports zo snel mogelijk online te krijgen, ben nog bezig om foto's en videomateriaal te sorteren, 97 GB aan data :D
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  2. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Heel nice Lionel! Heb je instagramposts de afgelopen weken goed in de gaten gehouden en ben benieuwd naar de verhalen die nog wel komen gaan denk vermoed ik. Over twee maand zit ik zelf in Sri Lanka en zal ik ook met de trein reizen tussen Kandy en Nuwara Eliya. Mocht je nog tips/ aanbevelingen hebben, hoor ik dat uiteraard graag!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Sri Lanka staat ook nog op mijn planning. Zeker interessant voor awards vanuit zone Europa. Dus ik ben benieuwd naar de verslagen @Lionell. Vooral die treinreis lijkt mij leuk.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  4. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ha wij zijn er in januari, eerst weekje Malediven daarna ruim 2 weken Sri Lanka. Hou me ook aanbevolen voor info. Wordt druk voor die jongens!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Qua trein zorg, dat je de dag of 2 dagen op voorhand al naar het station gaat om je ticket te boeken. Vergeet eerste klasse, ok daar heb je wel airco, maar alle ramen zitten dicht.

    Boek gewoon een gereserveerd ticket in 2e of 3e klasse. Het is zalig om bij de lokale bevolking te zetten, verhalen te horen en ze zijn altijd heel nieuwsgierig waar je zelf vandaan komt. Voordeel is ook dat ze de deuren van de trein in de tussengangen gewoon open zetten. Eén tip: hang je benen NIET naar buiten!! Soms komt de trein rakelings langs bomen of rotsen...
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Trouwens @Yoran Wijkstra als je nog een goede gids zoekt in Kandy, stuur me ff een PM :)
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Weet je al welke plekken je gaat bezoeken in Sri Lanka? Skip Colombo of Negombo. Trek het binnenland in, tenzij je echt naar het strand wil.
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb HIER een nieuw topic geopend waar we uitgebreid vraag & antwoord kunnen doen mbt Sri Lanka :)
     
  9. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Ha, heb je zelf ervaren dat je je benen binnenboord moest houden of had iemand je dat gezegd? Ik zal er in ieder geval om denken!

    Wat betreft het boeken van de treinrit, ik ga de reis naar Sri Lanka maken d.m.v. een georganiseerde rondreis. Er is vrij veel vrije tijd in het schema, dus die tijd wil ik graag gebruiken om er zelf op uit te trekken. Trincomalee, Kandy, Nuwara Eliya en een aantal NP in het zuid van het land zijn voor mij locaties waar ik erg naar uit kijk!
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Even iets heel anders.
    Zijn er hier ook meer mensen die zich ergeren aan het parkeerbeleid van schiphol? Persoonlijk vind ik het systeem van binnenrijden dmv kentekenherkenning ideaal alleen je krijgt dan zo'n kaartje. Dit kaartje heb je echter nodig om eruit te rijden, alleen de automaat slikt deze niet in maar geeft hem weer terug. Zo zit je dus heel snel aan een hele stapel met van die kaartjes.

    Ook is het reserveringssysteem niet altijd actueel en zitten er zeer wisselende prijzen in. Soms is p1/p2 goedkoper dan p3. Zelf prefereer ik altijd p1/p2 omdat je dan direct op schiphol plaza bent. roltrap omhoog en je bent er!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Onder het motto: gek zijn doet geen zeer, maar spierpijn des te meer heb ik afgelopen weekend 35 km gewandeld. Ik zat nog in m'n ritme van m'n hiking in Sri Lanka. Ongeveer 6 uur over gedaan.

    Een Engelse collega van me liep afgelopen weekend een dubbele ultra marathon, goed voor 160km, petje af voor hem! Met hem als inspiratie heb ik mezelf net ingeschreven voor de Dodentocht hier in België, goed voor 100km onder de voeten :)
     
    Yoran Wijkstra, Carel1, jongesander en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Ik moet binnenkort naar Bahrein en dacht...misschien is dat nu wel een mooie kans om mijn mijlen (160.000) van Air Berlin te gebruiken. Nu zie ik dat een business retourtje 4200 euro is. Ticketprijs is 3800 euro. Ik meen me te herinneren dat je deze 'gratis' krijgt, maar dat je de toeslagen (dus 400 euro) wel zelf moet betalen. Ik betaal dus 140.000 miles plus 400 euro. Klopt dit?
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Als ik kijk naar de award chart kijk van Topbonus (zie hier), dan kost je Business van Europa naar Bahrain 70k aan miles .
     
  14. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Jep, maar geloof dat die prijzen enkele reis zijn...moet ook nog een keer terug natuurlijk ;)
    Gaat me meer er over of dat van die 400 euro waard is...in dat geval zou 140.000 miles voor 3600 euro een best aardige rate zijn ;)
     
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Goeieavond! De meeste voetbal liefhebbers zullen nu gespannen voor de tv zitten met de champions league finale. Dat is niet voor mij weg gelegd. Vandaag bekomen van een kater na een "we gaan even na het werk iets drinken" gisterenavond die uit de hand is gelopen. Alles eruit gezweet door in de tuin te werken bij m'n ma.

    Morgen een flinke wandeltraining en 's avonds een BBQ, lekker genieten! :)
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het is vrijdagavond en het weekend staat voor deur! Eindelijk kantoor op tijd kunnen verlaten. Afgelopen week waren de dagen snel om door lopende projecten, maar 's avonds toch tijd gehad om een reis voor volgend jaar te boeken.

    Ja het is nog ver weg, maar het is iets wat al héél lang om m'n to do lijst stond, volgend jaar april trek ik naar het Everest Base Camp in Nepal :)
     
    Basjep, Carel1, Daeni en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Quick update voor de vliegtuigfreaks, krijg net een update dat ik ipv in de A332 ik in de B787 in de business studios naar Sri Lanka ga door een vliegtuigtypewissel in december. Lekker begin van het weekend!
     
    Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Goede avond! Neem aan dat je geen punten bijgeschreven krijgt als je een boeking doet via topcashback bij bv IHG, correct?
     
  19. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Je gaat via topcashback toch naar de officiele site van IHG? De boeking zelf is naar mijn weten gewoon als elke andere boeking die je op de IHG site doet. Je logt dan ook gewoon in op jouw eigen account. En in dat geval komt de boeking in aanmerking voor punten in het rewards club programma. Topcashback registreert via de cookies dat je via hun link naar de ihg website bent gegaan.

    Of welke punten bedoel je?

    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het voor IHG nog nooit zelf heb geprobeerd via topcashback. Misschien dat anderen wel uit ervaring kunnen spreken..?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
     

Deel Deze Pagina