InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Wordt dan waarschijnlijk een ruilbeurs :p
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Om effe terug te komen op biertjes en alcohol. Verblijf momementeel in Gujarat en het is een droge staat. Geen productie, opslag, verkoop of consumptie van alcohol toegestaan hierzo. Vandaag was het 43ºC, en een koud biertje ging er eigenlijk wel in na de gedane arbeid zeker na wat spicy eten :(
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Even 2 vraagjes voor 't cafeee;
    1. Wanneer komen de mailtjes van EY of EK voor upgrade offers meetal? Weekje vooraf?
    2. Ik lees verschillende verhalen over de EY first class lounges, met name die in Abu Dhabi. Ik ben OWE (ab plat) en sommige mensen zeggen dat je de first class lounge in mag (staat op de website van EY dat het ook voor top-tier etihad partner airlines is) maar anderen zeggen dat het weer niet kan...iemand ervaringen?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als Alitalia elite was het geen enkel probleem om de first class lounge in te komen met een Etihad Economy ticket.
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Hoeveel spullen krijg je in een daypack gestopt? InsideFlyer zocht het voor je uit... :D
    IMG_4910.JPG
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  6. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben zelf sinds vorige week ook Air Berlin Platinum.
    Meteen op de vorige vlucht dus ook maar eens de first class lounge bekeken van (in mijn geval) British Airways op LHR. Prachtig, en geen problemen mee als OWE.
     
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    M'n reisplanning voor de komende maanden staat op punt :)
    Screen Shot 2017-04-05 at 21.43.48.png
     
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Dat is ook een OneWorld maatschappij met een oneworld lounge...Etihad geldt daar officieel niet onder ;) Dus dan kunnen andere regels van toepassing zijn...;)
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Proost iedereen!
    17800245_10155939713914008_6946534708904688479_n.jpg
     
    Carel1, jongesander en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik baal ontzettend! Ik kom.er zojuist achter dat ik mijn Fujifilm X100T camera kwijt ben. Die zat in het voorvak van mijn rugzak, maar nou niet meer. Dat moet ergens tussen de security, de Crown lounge en het instappen zijn gebeurd ... ik zit nu in Kopenhagen met een enorm pesthumeur :-(

    Ik heb al het formulier Gevonden Voorwerpen van Schiphol ingevuld. Ik ben alleen heel bang dat iemand anders het ook een mooie camera vond ... Ik had hem @#&+! net een maand :-(
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2017
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb een Sheraton hotel geboekt met club lounge toegang. Is dat eigenlijk de moeite waard? Wat voor eten en drinken is daar bij inbegrepen wat je mag pakken?

    Heb hier totaal geen ervaring mee ;)
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Dat hangt heel erg af van het hotel zelf en locatie. Soms kan het als lichte maaltijd dienen. Soms liggen er alleen taaie koekjes.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Zelf vind ik het prijsverschil altijd wel wat groot. Volgens mij betaal je bij Sheraton AMS bijna EUR 70 voor lounge toegang. Is dan wel incl ontbijt, maar je moet flink wat drinken om dat er uit te halen.

    Ook vind ik de openingstijden vaak wat matig, gaan vaak vroeg dicht waardoor je voor een drankje in de avond alsnog naar de lobby bar moet.
     
    Lionell en Tim82 vinden dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het gaat om Sheraton Lincoln Harbor met uitzicht op Manhattan. De kamers met lounge toegang hebben vrij uitzicht over de Hudson en de skyline van Manhattan.
    De extra kosten t.o.v. dezelfde kamer zonder uitzicht en lounge was 60€ per nacht, en dat leek me alleen voor het uitzicht al de moeite waard. Lounge is 24h/h open, alleen vroeg ik me af hoe het met bv bier en wijn werkt. Kan je dat zelf pakken, of is dat alleen tijdens bepaalde uren beschikbaar? De hors d'oeuvre tussen 18.00 en 20.00 zal ik helaas niet meemaken denk ik. Ik ga er tijdens mijn New York trip niet speciaal voor terug naar het hotel.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    In Amerika is alcohol in de clublounge vaak niet gratis helaas.
     
  16. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    In Abu Dhabi is dit sandwich en salade en heerlijke gebakjes overdag, 's avonds keuze uit 2 warme hapjes. Een maaltijd wil ik het niet noemen.

    De drankjes kon je niet pakken maar moest je bestellen (op koffie en thee na). Je kreeg tijdens de hors d'oeuvre wel een 0€ rekening die je moest ondertekenen zodat de bediening meer fooi zou krijgen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  17. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ik word zo moe van die Amerikaanse tip cultuur. Hou dat irritante fenomeen lekker in de VS en betaal je personeel gewoon een eerlijk loon dat zijn/haar werk rechtvaardigt.
     
    Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Over fooi geven gesproken: doen jullie dit vaak? Ik merk dat ik vooral in Azie de neiging had om fooi te geven. In Europa doe ik dit (bijna) nooit.
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Taxi: ja
    Restaurant: 95% van de gevallen;
    Hotels: vrijwel nooit, behalve als ik aan de bar een drankje koop (voel me meestal een beetje verplicht moet ik zeggen);
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Verschilt per land, in Azie eigenlijk niet vaak (vaak niet gebruikelijk daar) en in de USA verschilt het per staat/stad.
    Een employee in Washington met een minwage of $11.00 & DC met $12.50 & NYC met $13.00, Seattle met $15.00 of een employee in North Dakota met $7.25, GA met $5.25 en SC zonder een minimum wage scheelt nogal wat. Wordt er een beetje toedeledoekie van om het daarzo allemaal een beetje bij te houden.
    Geef meestal 20% fooi in ND restaurants en weinig/geen fooi in steden zoals Seattle of het moet echt uitstekende sevice zijn..
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2017
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina