Interessant! Maaltijden in business class worden dus op de grond bereid en warm gehouden in het vliegtuig. Ik heb nog nooit business met KLM gevlogen dus over de kwaliteit van dat eten kan ik niks zeggen. Vooral bij Etihad stond ik versteld van de goede kwaliteit van het eten in First Class.
Even een vraag aan de zakelijke reizigers onder ons. Iemand ervaring met sparen van frequent flyer miles op je eigen privéaccount met een ticket dat je baas (het bedrijf waar je werkt) betaalt? Ik weet van iemand die bij het ministerie van Buitenlandse Zaken werkt dat dit verboden is (staat in de gedragscode). Hoe doen jullie dat? Zakelijk en privéaccount gescheiden houden, toestemming vragen of helemaal niet sparen?
Ik zou gewoon je FF-nummer toevoegen, tenzij er inderdaad iets (bijvoorbeeld een gedragscode) is dat dat in de weg staat. Zelf nooit problemen mee gehad overigens.
Gewoon een gedachte in mijn hoofd: bij vertragingen of annuleringen is het normaal dat je op een andere vlucht wordt geboekt. Maar ik heb het een aantal keer meegemaakt dat ik op een vlucht wordt gezet waar KLM helemaal geen partner van is, ook niet met FB. Voorbeeld: vorig jaar moest ik AAL-AMS-DUS vliegen, maar er was veel mist op AMS en dus werd de vlucht vanuit AAL geannuleerd. Op AAL werd ik vervolgens als FB Plat in Y op AAL-CPH-DUS gezet met SK. Hoe kan dat deze twee maatschappijen dan ineens wel samenwerken?
Ik heb de 'house rules' even doorgelezen en zie niks staan over een frequnet flyer programma. Moet geen problemen opleveren dus.
Dus géén interlining agreement? Ik kan in ieder geval geen interlining agreement vinden tussen KL en SK.
Geeft bij ons geen problemen. Baas is er bekend mee, heeft ook voordelen voor het bedrijf als je status hebt. Minder onkosten door de lounge, voorrang op wachtlijst of recht op een stoel, korting op comfort stoelen, minder tijd kwijt aan rijen.
Hangt inderdaad van de baas af. Hier geen probleem, en aangezien ik mijn status haal door werk en privéreizen te combineren en we binnen Europa in economy reizen, heb ik meerdere keren collega's door priority en de lounge ingesleept. Win-win dus.
Interline is de juiste term. Geen commerciële samenwerking, maar wel afspraken om passagiers op elkaars vluchten te boeken, koffers door te sturen, en natuurlijk wie hoeveel betaald. Een van de grote voordelen van de legacy carriers dat die veel van zulke afspraken hebben, en dus in geval van onregelmatigheden je toch thuis kunnen brengen med een andere eigen vlucht, joint venture, codeshare, alliance partners, of maatschappijen met een interline afspraak (in die volgorde). Een stuk beter dan, bijvoorbeeld, moeten wachten tot Norwegian een ander vliegtuig van London naar SFO stuurt om passagiers terug naar Europa te vliegen.
Ik hoef voor mijn werk nooit te vliegen, wel regelmatig te overnachten. Het budget is enigszins beperkt, maar heb wel vrije keuze. Soms leg ik dus privé iets bij, maar dat stelt me ook in staat om aan acties mee te doen en status te onderhouden. Voor de Hilton actie van nu bijvoorbeeld. Voor HGI Leiden hoefde ik niets bij te betalen, voor Rotterdam ca. 20 euro. 4/K Avios, ca. 10/K Honors punten, qualifying stay en gewoon een fijn hotel, dan heb ik dat er voor over.
Ja, dan is je werkgever alleen maar blij met die Hilton lounge toegang. Sowieso als je een beetje bekend met met besparen op vluchten en hotels en alles weet uit te zoeken.
Als ik van AMS via SEA naar JNU (Alaska) vlieg met ruimbagage. Moet ik mijn ruimbagage dan in SEA ophalen om vervolgens door de security te gaan en dan boarden voor mijn vlucht. Of kan ik mijn ruimbagage pas ophalen in JNU?
Daar ga ik sterk van uit. In USA is het normaal dat bagage gescreend moet worden als je van internationaal naar domestic gaat.
Dat was ook mijn geval bij AMS-PHL-MCO. Ruimbagage werd gecontroleerd in PHL. Echter lees ik hier wat anders. Wat wordt bedoeld met Progressive Clearance?
Dat is dan weer jammer, verplicht boeken bij vaste TA ook al is dat duurder of is de beschikbaarheid minder, company regulations Dat uitzoeken doe ik dus maar privé
Veel bedrijven verplichten idd te boeken bij vaste TA. Zal wel te maken hebben met contracten zeker? Ook verplicht KLM/SkyTeam vliegen hoor ik vaak.
Dat is hier ook het geval. Tot frustratie toe. Niet de KLM hoor, dat vind ik wel handig, maar de torenhoge ticketprijzen. Zo onnodig..