IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat zijn jullie ervaringen met upgrades als IHG elite member? En dan doel ik niet op Intercontinental, maar de andere brands.

Ik ben nu Platinum en mijn toekomstige verblijven zijn in ieder geval niet op voorhand geupgrade.

2. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Ik wens je succes ;) Verder dan een gratis drankje (en soms 2) en een paar extra punten heb ik tot nu toe nog niet gekregen bij IHG.

jongesander vindt dit leuk.
  3. Edwin

Edwin Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Het IHG-account staat op m'n vriendins naam, maar zolang ik mijn naam in de reservering toevoeg (bij opmerkingen), mijn creditcard doorgeef en die ook bij mij heb en paspoort toon is het tot op heden nog niet mis gegaan.

4. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Ben nog even aan het overwegen of ik mijn accelerate offer afmaak dit kwartaal, ik verblijf niet vaak bij IHG, dus graag wat advies over onderstaande berekening:

Ik moet nog 2 nachten verblijven in een ander merk dan Holiday Inn. Aangezien ik eind November 2 nachten Hong Kong nodig heb zou ik voor 250 euro kunnen verblijven. Dat is flexibel tarief met 2x 5.000 bonus punten package. Aan het verblijf zou ik dus een ongeveer 12.500 IHG punten overhouden. Daarnaast zou ik mijn accelerate offer vervullen waardoor ik 31.000 exta punten krijg.

Totaal voor 250 euro dus:
    2 Overnachtingen in Hong Kong
    43.500 punten

Wat zijn die punten waard in geld?

5. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    4,35 x $ 70,00 ongeveer. Klopt wel aardig, recent het Amstel Hotel geboekt voor 100/K. Zou me normaal ongeveer 800,00 gekost hebben als ik op tijd zou boeken.

Ook bijvoorbeeld New York Times Square kost normaal ongeveer 420 usd, op punten 60/K.

Bovenstaande is op basis van non refundable.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. Edwin

Edwin Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Voor 1 nachtje in HI Manchester City Centre 2758 punten gekregen, terwijl ik maar 138 GBP heb betaald. De hotelrekening is online niet in te zien maar ik denk dat ze het een en ander verwisseld hebben.

7. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Was de 138 GBP niet voor de pay tv en komt de kamerrekening nog?;)

8. vkpeter

vkpeter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Heb daar deze maand 47xx punten gehad voor 2 nachten en lagere prijs per nacht

9. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  10. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.684
    Trofeepunten:
    1.573
    Morgen heb ik een stay in CP op MAD airport. Heb destijds een superior room geboekt en de reservatie is ondertussen veranderd naar executive room, hopelijk met bijhorende lounge toegang. Ik ben benieuwd!

jongesander en Ready2Board vinden dit leuk.
  11. Johan

Johan Newbie

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Het is mij ook wel eens gebeurd dat ik een absurd hoog aantal punten van IHG heb gekregen.

Inmiddels heb ik er zoveel verzameld dat we er nog een paar jaar mee op vakantie kunnen :p

(Daarvoor heb ik wel bijna een jaar min of meer in Engeland moeten wonen, van maandag t/m vrijdag, en dat was best afzien)

jongesander, Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  12. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hi, wat ervaringen aangezien ik begin dit jaar veel bij IHG bleef, 2de helft van het jaar geswitched naar ClubCarlson.

Met een Platinum status is er weinig aan 'upgrades' te merken, al kreeg ik begin van het jaar wel een 'upgrade' naar een executive room bij een HI.

Als Spire is het wel even anders, tot op heden heb ik altijd of een upgrade gekregen, of EXCUSES dat ik geen upgrade kon krijgen i.v.m. volgeboekt status.

Afhankelijk van waar je overigens verblijft is Spire redelijk makkelijk te halen, vooral als je zo nu en dan een 5k bonus doet :)

13. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Mocht iemand nog wat punten tekort komen: ik heb laatst gelezen dat je ook Virgin Atlantic punten kunt overschrijven naar IHG met een 1:1 ratio. En ze tellen kennelijk mee voor status. Aangezien ik verder toch niets met Virgin Atlantic doe maak ik hier gebruik van. Ik laat binnenkort wel weten of het lukt.

14. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ugh ik zou 14000, misschien wel 30000 punten verdienen met mijn Accelerate offer met een boeking die ik eind december heb, ware het niet dat die actie maar tot 15-12 geldt.

15. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Haha ja same story hier. Ik had aardig wat qualifying nights tussen de Q2 en Q3 actie en eind december weer....

16. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Een van de betere deals van vandaag.

Bijgevoegde bestanden:

Carel1 en Denzi vinden dit leuk.
  17. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.684
    Trofeepunten:
    1.573
    Zo ik ben weer gekwalificeerd als platinum voor volgend jaar

18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Gefeliciteerd Lionell. Ik ben ook volgend jaar weer Platinum.

Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  19. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.684
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb het gehaald op punten dit jaar met 20 overnachtingen. Het is momenteel de enige hotel elite status die ik gebruik. Ik ben voorlopig nog Hilton Diamond tot februari volgend jaar, maar ik verblijf er véél te weinig.

Elite status is in het begin leuk en geweldig, maar na een paar jaar besef je dat het als "hobby" toch om een flinke investering van tijd en vooral geld vraagt...

Carel1 vindt dit leuk.
  20. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik verwacht dit jaar te eindigen op 47 nachten, waarvan 6 uit 2015. Zo begin ik 2017 met 1 overloopnacht. De Hilton Diamond status verlies ik ook begin volgend jaar. Ik had die vorig jaar met een status match verkregen, maar weinig gebruik van gemaakt slechts 5 nachten.

Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina