IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als het goed ik haal ik dit jaar Spire op punten. IHG heeft al enige tijd geleden toegezegd dat ze de harde perks zouden verbeteren, maar met nog maar een paar weekjes te gaan in 2016 nog niets over gehoord.
     
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik krijg net dit aan... :rolleyes:
    Screen Shot 2016-11-19 at 11.45.46.png
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb 'm nog niet. Dacht trouwens dat het al zo was dat je rechtstreeks moet boeken.

    Staan er bij die link nog wijzigingen onder de benefits?
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee die link beschrijft gewoon de benefits als IHG member.
     
  5. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Wat betekent dit concreet in verhouding met de 'vorige situatie'?

    Voorheen:
    Punten krijgen alleen als je via IHG boekt
    Voordelen van je status ongeacht boekingskanaal

    Huidig:
    Punten krijgen alleen als je via IHG boekt
    Voordelen van je status alleen als je via IHG boekt
     
  6. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    IHG heeft er een email achteraan gestuurd met verduidelijking; niet ontvangen?

    Concreet zeggen ze dat je, ook als je b.v. via een corporate travel agent (AMEX GBT bijvoorbeeld) boekt, gewoon de punten krijgt. Het hoeft dus niet via IHG direct.

    Hoe het zit wanneer je via particuliere boekingssites boekt, weet ik niet.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb beide emails niet gekregen :) Vandaar de vraag
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Van een gratis nachten actie van vorig jaar ga ik volgende week voor een nachtje naar Parijs!

    Heeft iemand ervaring met de 2 InterContinentals in Parijs en welke is beter aan te raden?
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Geen ervaring helaas, maar IC Paris Le Grand staat hoog op mijn lijstje. Goede verhalen over gelezen.
     
  10. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Die heb ik voorlopig gekozen. Zal er wel een review over schrijven en dan kijken of @Lionell hem accepteert, maar gezien zijn voorliefde voor IHG moet dat wel goedkomen
     
    Carel1, FlyingFonz en Lionell vinden dit leuk.
  11. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb hem ook net geboekt voor december. 2 gratis nachten, 2 nachten virtuoso rate en 2 nachten een club room. Verwacht in ieder geval een upgrade naar een suite voor de laatste. Is interessant wat ze precies gaan doen wat betreft upgrades met al deze verschillende rates.

    In Le Grand Palais kan je schaatsen tot 2 uur snachts.
     
    Flying doc en Lionell vinden dit leuk.
  12. Michiel

    Michiel Newbie

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Komend jaar wil ik weer IHG elite blijven. Ik ben dit jaar van Hilton overgestapt naar IHG en dat is me uitstekend bevallen. Daarbij zit ik er aan te denken om ook 'Ambassador' te worden. Nu dacht ik ergens gezien te hebben dat dit ook met punten kon? Zijn die upgrades bij Intercontinental Ambassador de moeite waard volgens jullie? En de gratis nacht is te gebruiken als je daarvoor in een speciaal tarief boekt; is dat vergelijkbaar met reguliere tarieven of zijn dat vaak extreem hogere tarieven?
     
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Interessant om te lezen dat je overstapt van Hilton naar IHG. Wat is je motivatie?
    Ik zelf denk dat Hilton meer te bieden heeft als je gold bent dan IHG (denk aan gratis ontbijt).
     
    Michiel vindt dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Grappig, ik ben net gematcht naar Hilton Diamond vanaf IHG Platinum. Denk er zelf aan om Ambassador te vernieuwen maar geen energie meer te steken in de overige elite voordelen van IHG. Die zijn in mijn ogen niet veel waard omdat het ontbreekt aan gegarandeerde benefits en een iets mooiere kamer is vaak niet zo veel duurder. Dan stop ik liever energie in een programma met gegarandeerde benefits zoals loungetoegang en/of gratis ontbijt (Hilton / Marriott).

    Ambassador is zeker interessant, Intercontinental vind ik sowieso mooie hotels en als Ambassador krijg je een goede behandeling. Met de gegarandeerde kamer upgrade kun je vaak strategisch boeken, bijvoorbeeld van junior suite naar senior suite. Het loont wel om vooraf te kijken of de hogere categorie kamer niet uitgesloten is en bovendien is het goed om enig onderzoek te doen naar de ervaring van andere ambassadors.

    De kamerprijs van de free weekend night voucher is gelijk aan het niveau van het flexibele tarief. Daarmee lijkt het op het eerste gezicht duurder, maar dat is vaak niet zo. Sommige hotels hebben enkel bepaalde kamers beschikbaar voor de free weekend night voucher, zoals IC Berlin (vaak alleen Club Deluxe, wat overigens een prima keuze is!). Je krijgt overigens ook gewoon de upgrade.

    Heb je een bepaald Intercontinental hotel op het oog waar je wilt boeken?
     
    Michiel vindt dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Je kon afgelopen week tijdelijk voor $175 Ambassador aanschaffen (alleen telefonisch met VS). Helaas is het systeem al een week down. Volgende week kun je het eventueel proberen en zeggen dat je van de Cyberweek aanbieding gebruik wil maken maar dat het afgelopen dagen niet kon.
     
    Michiel en Ready2Board vinden dit leuk.
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt Ambassador status kopen voor 32.000 punten. In het welkomstpakket zit een brief met een code of een voucher met een code voor 5.000 punten. De kosten voor het eerste jaar zijn per saldo dus 27.000 punten. Verlenging na een jaar is goedkoper 24.000 punten en ook dan krijg je weer een voucher. Ik kreeg de laatste keer bij verlenging een code voor 10.000 punten, dus per saldo kostte mij dit 14.000 punten. Later kreeg ik bij de Accelerate actie voor het verlengen nog een 6.000 punten. Zo heb ik voor 8.000 punten een jaar Ambassador status.
     
    Michiel, HaikoW, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Michiel

    Michiel Newbie

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Hilton opzich is niks mis mee, maar de steden waar ik tegenwoordig (vooral voor werk) heenga, zijn beter vertegenwoordigd door IHG merken. Privé vul ik dat dan tegenwoordig ook aan met IHG, waarbij ik dat in het verleden ook nog met Hilton en SPG (nu Mariott) deed. Door een nieuwe baan binnen hetzelfde bedrijf helaas ook iets minder tijd om privé te reizen. Dus keuzes gemaakt en me qua hotels te beperken tot IHG.
     
  18. Michiel

    Michiel Newbie

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Een status match vanaf IHG naar een ander programma zou ik zeker ook nog wel doen. Maar ik ben zelf ook zeer tevreden over IHG. Ik ben het met je eens dat het gratis ontbijt bij Hilton zeer aantrekkelijk is in het programma. Ik ondervond echter dat de service bij IHG bij mijn verblijven uitmuntend was en ik (ook als gewoon Gold member) vrijwel altijd upgrades heb gekregen, extra aandacht en zoals aangegeven de beschikbare hotels op dit moment beter aansluiten bij mijn reisbewegingen.

    Intercontinental Ambassador is iets wat voor mijn privé reizen vooral interessant kan zijn. Ik zou de gratis nacht waarschijnlijk in Parijs of Berlijn gebruiken, maar wellicht ook in NYC.

    Daarnaast zou ik die gegarandeerde upgrade ook willen gebruiken zoals ik hier heb gelezen; een junior suite boeken en dan in een senior suite slapen.
     
  19. Michiel

    Michiel Newbie

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Ik kan zo snel even niet de locatie vinden waar ik punten kan inwisselen voor Ambassador. Is dat alleen via de klantenservice te doen? (Aangezien ik het nog niet ben krijg ik er ook geen correspondentie over)
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat kan gewoon via de IHG website. Inloggen met de bestaande IHG gegevens. Als je dat niet doet wordt er een nieuwe account gemaakt die niet aan de bestaande IHG account is gekoppeld.
     
    Michiel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina