IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Er komen veranderingen aan voor het Ambassador en Royal Ambassador programma.

Impact lijkt vooralsnog beperkt te zijn: RA zal worden gebaseerd op uitgegeven dollars i.p.v aantal overnachtingen.

Verder willen ze meer duidelijkheid (en consistenter beleid) over gegarandeerde kamerupgrades en loungetoegang geven. Lijkt me inderdaad een wenselijke aanpassing.

De krachtenveldanalyse die ze gemaakt hebben impliceert dat deze wijziging een verbetering kan vormen voor het programma: AMB's RA's brengen flink meer revenuen maar voelen zich "net als alle andere gasten en niet speciaal".

We zullen zien, datum en tijdslijnen vooralsnog onbekend.

De presentatie is bijgevoegd, bron: loyaltylobby.com

Bijgevoegde bestanden:

Lionell en Carel1 vinden dit leuk.
  2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Lijkt mij ook een goede verandering. Ik zag dat voor Royal Ambassador alleen nog de IC nachten worden meegeteld.

3. Joris1

Joris1 Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Om nog even op JongeSander te reageren over ontbijt in het IC Amstel. Inderdaad prijzig, 37,50 euro p.p. maar wel een aanrader. Super goed ontbijt met een prachtig uitzicht over de Amstel. Als je de kans hebt om jezelf daarmee te verwennen zou ik die kans pakken...

jongesander vindt dit leuk.
  4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.686
    Trofeepunten:
    1.573
    Dit weekend weer verbleven in het IC in Berlijn, alles weer prima in orde. Club kamer geboekt, upgrade gekregen naar club deluxe kamer.

Gisterenavond genoodzaakt om in Berlijn te blijven nadat m'n vlucht naar BRU werd gecancelled. Ik had geen zin om af te wachten waar ze me zouden onderbrengen met nog 100 mensen voor me dus via de app nog een nacht in het IC geboekt.

Standaard kamer geboekt en kreeg een upgrade naar deluxe kamer, mooi meegenomen :)

lloydje33, Carel1, Didier13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Toch nog een pleister op de wond. Als je een reisverzekering hebt dan zullen die de kamer vergoeden (geen gezeik met de maatschappij).

Mijn verwachtingen over deze IC zijn hooggespannen inmiddels. Mijn ouders hadden een "business room" geboekt waar loungetoegang bij in zou zitten. Waren ze gedowngrade naar een gewone kamer. Na enige correspondentie keurig opgelost, upgrade naar club room, beschrijving van de business room was daarna van de site.

6. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ga je't claimen bij SN?

7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.686
    Trofeepunten:
    1.573
    Absoluut en lukt het daar niet dan probeer ik het te verhalen op m'n Amex reisverzekering.

8. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hi Lionell, kan je hier iets dieper op ingaan?

Ik neem aan dat de $70 komt van het feit dat je vaak een award boeking tegen 10.000 punten minder kan krijgen met bijbetaling van $70.

Maar hoe moet ik dit zien in jou 'standaard'?
    Bijvoorbeeld:
    CP Manchester is 45.000 punten, en normaal kost een kamer rond de €250. In dit voorbeeld krijg je dus ongeveer €55,55 euro per 10k punten. Dit zou dus te weinig zijn.

De vraag is, wanneer heb je een goede value dan om niet voor een volledige award te gaan, maar een points+cash combinatie?

9. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Leuk om die presentatie te zien, bedankt voor het posten.

Vind overigens dat de IC hotels mij als RA wel degelijk meer aandacht geven dan hotels uit andere programma's: bijna altijd email of belletje vooraf over pick-up, inchecktijd, speciale wensen etc. Die aandacht moeten ze m.i. ook wel geven omdat de gegarandeerde 'harde' benefits van RA eigenlijk wel meevallen ten opzichte van de competitie en de 'normale' Ambassador: 8AM incheck en de minibar. Suite upgrade en club lounge access zijn bij SPG bijvoorbeeld wel een benefit bij Platinum maar niet bij RA.

10. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Hou ga je't proberen te verhalen op SN? Ik heb zelf ook twee vertragingen gehad zondnag 12 juni 2016 met LH van TXL > FRA, mocht daardoor niet boarden in FRA. M'n nieuwe vlucht met LH vanaf FRA vertrok ook een half uur later dan gepland naar AMS en kon hierdoor niet meer thuis komen. Het interesseert ze helemaal geen ... achterwerk. Overnacht in HIX Sloterdijk. Wil het wel claimen bij LH maar weet niet helemaal hoe ik het zal doen.

Heb je de blauwe, groene, gouden of de platina kaart?

11. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Nieuwe punten-koop-bonus bij IHG: tot 100%.

https://storefront.points.com/priority-club-rewards/en-US/buy

Mocht je in het kader van de huidige Accelerate 2016 promo punten hebben moeten kopen als een van de opdrachten, dan kan het zijn dat het bonus percentage lager is dan 100%. Bij mij is het 75% en laat deze promo aan mij voorbij gaan.

12. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik krijg ook 75% ook accelerate.

13. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bij mij een aanbod van 100%. $ 65,00 voor 10.000 punten.

Didier13 vindt dit leuk.
  14. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het is helaas niet toegestaan een Excel bestand toe te voegen hier, maar op deze link (klik) kun je een uitstekend lijstje vinden in Excel. Hier kun je per IHG hotel zoeken op aantal benodigde punten per overnachting.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Skywalker88 vindt dit leuk.
  15. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Kopuh, kopuh, kopuh, kopuh, kopen of toch nog maar wachten? Het is een aanname van mij maar ik ga er min of meer van uit dat later in het jaar er vast nog wel weer zo'n 100% bonus voorbij zal komen. Er op in schieten zal IHG vast niet doen.

16. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik koop ze niet. Momenteel zelfs een paar puntenboekingen teruggetrokken en omgezet naar betaalde overnachtingen. Ik weet niet meer precies wanneer maar het is al wel eens eerder voorgekomen dat ze dergelijke acties hebben gehad. Bovendien scheelt het maar $ 5,00 in vergelijking met het kopen van punten via de points + cash actie (al is dit natuurlijk wel een stuk minder omslachtig).

17. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.686
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb een Brussels Airlines Premium kaart, ik ben benieuwd of het gaat lukken...

18. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.686
    Trofeepunten:
    1.573
    Met dank aan @Edwin voor de extra informatie want ik heb net het artikel over de InterContinental Reward Boeking bijgewerkt met zo goed als alle rates, tenzij er geen rewards beschikbaar zijn in bepaalde hotels. Alle up to date informatie is te vinden in dit artikel:
    https://insideflyer.nl/intercontinental-rewards-boekingen

Denzi en jongesander vinden dit leuk.
  19. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.686
    Trofeepunten:
    1.573
    Gisteren bij IHG een 10% Ambassador rebate gekregen van m'n award stay in Abu Dhabi, die nacht kostte me 35000 punten dus ik verwachtte een rebate van 3500 punten. Tot m'n verbazing kreeg ik 7000 punten terug gestort.

20. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Moet je dit trouwens aanvragen of gaat dit automatisch? Ik zie er zo niets over staan op de site van IHG. Wel een leuke extra benefit.

Deel Deze Pagina