IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor je reactie. Hotels zijn in SFO toch al duur, dus met een free night voucher boek je met IC alsnog een betaalbaar weekend. En een junior suite is slechts 80 euro duurder dan een gewone kamer. Het is ook een gewone kamer, maar met upgrade naar King suite de moeite waard. De punten kan ik dan wel gebruiken voor andere locaties.

Komen acties als de huidige accelerate vaak voor? Want die zijn redelijk lucratief!

Lionell vindt dit leuk.
  2. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Denzi vindt dit leuk.
  3. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik kwam hier ook wel een aardig artikel tegen over Pointbreak acties van IHG.

Lionell vindt dit leuk.
  4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Drew van Travelisfree heeft hele goeie resources op z'n site staan! Ik lees z'n posts graag, een vaste waarde in m'n Feedly.

5. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Onder het motto van je leeft maar 1 keer, heb ik net even decadent gedaan en voor mezelf een king club room met zicht op zee geboekt bij het IC in Abu Dhabi voor m'n stopover in mei. Ik reken een beetje op een upgrade als Platinum Ambassador naar een suite :D

TheoS en jongesander vinden dit leuk.
  6. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Een upgrade is als Ambassador toch gegarandeerd?

Lionell vindt dit leuk.
  7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Klopt maar je bent nog wel afhankelijk van de beschikbaarheid als ik me niet vergis.

8. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Oh ik dacht dat juist het sterke is dat ie gegarandeerd wordt. Wat ik in reviews lees is dat je geupgrade wordt, maar dat je gaandeweg nog verder geupgrade wordt! Zou mooi zijn, sowieso een leuk vooruitzicht.

Ik heb op jou aanraden nog naar dining rewards gekeken. Ik zie nergens een prijs, en ik vind de voorwaarden ook wat wazig.

De gratis nacht lijk je overal te kunnen inzetten, maar de deelnemende hotels beperken zich tot het midden oosten. Als ik daar niet kom dan heb ik er dus -behoudens statusupgrade en gratis nacht - niets aan?

Klopt het dat die gratis nacht overal in te zetten is? Inclusief Ic?

Lionell vindt dit leuk.
  9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Als ik me niet vergis dan heeft @Didier13 ervaring met het IHG Dining Rewards programma, dus hij zal je er meer over kunnen vertellen. Prijs is $ 395.

jongesander vindt dit leuk.
  10. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    723
    Trofeepunten:
    348
    @Lionell Heb begin juni 2015 er nog een nachtje geslapen. Hotel is zeker niet nieuw, maar wel de moeite waard (wij betaalden toen ca €75 voor een nachtje). Er is een mooi zwembad bij en je kunt er heerlijk eten bij Bylos Sur Mer (prijzen daar waren ok).

Ze hebben ook een Belgisch Cafe, maar de pintjes daar zijn nogal prijzig dus dan kun je er beter een in de Club nemen. Club Lounge heb ik niet bezocht destijds.
    Ontbijt namen wij in het restaurant, zeer uitgebreid.

Lionell vindt dit leuk.
  11. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    @Lionell ik heb de terms nog even nagelezen. Een upgrade is niet afhankelijk van beschikbaarheid. Dit is wel zo bij upgrades voor andere IHG hotels (als Platinum), maar bij IC hotels dus niet.

Lionell vindt dit leuk.
  12. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik wist op voorhand dat het prijzig zou worden, maar ik word maar 1 keer 20 :D
    Fijn om te lezen dat jij een goeie ervaring hebt gehad, ik zit er voor 24 uur. Ik ben nog aan het wachten tot de upgrade wordt bevestigd en dan moet ik ze even contacteren voor een early check in.

13. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben in volle verwachting van de upgrade, zit als een autist om de zoveel uur in de app te kijken :D

14. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
  16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In het algemeen heb je gelijk en heb je als Ambassador recht op een upgrade, maar er zijn uitzonderingen. Bv door het IC Berlin wordt upgrade naar een suite uitgesloten. Boek je een niveau onder suite, krijg je dus geen upgrade. Je kunt het allemaal nalezen op de Ambassador pagina
    Mijn ervaring is dat het afhankelijk is van het hotel. IC Berlijn en Madrid na een paar dagen, soms zelfs een paar uur. IC Warschau in de ochtend op de dag van aankomst.

jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  17. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Is je upgrade al confirmed @Lionell?

Ik heb inmiddels ook een tweetal nachten geboekt bij IC. Dus ook ik check de app af en toe haha.

Ik heb het speciale AMB cert tarief geboekt voor twee nachten. Klopt het dat je de volle prijs voor deze twee overnachtingen ziet, en dat ze dit pas na het inleveren van de voucher corrigeren?

Verder kon ik helaas geen loungetoegang combineren met het AMB tarief, dus dit los bijgeboekt telefonisch. Ik neem aan dat ik die dan wel gewoon zal moeten betalen voor de tweede nacht.

18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat klopt, je ziet 2 nachten maar er wordt 1 nacht in rekening gebracht.

19. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee helaas nog niet, hopelijk gebeurt het dan tijdens de check in :)

20. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Nee heb afgezien "voorlopig" van dining awards. Ben nog steeds ambassador gold en dacht middels dining awards door te gaan naar platinum. Maar blijkt helaas niet zo te werken. Mogelijk kies ik bij het verlopen van mijn ambassador hier wel voor.

jongesander en Lionell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina