IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Het is mij niet eerder opgevallen maar toen ik dit weekend een kamer boekte voor twee personen merkte ik dat ik voor persoon 2 € 15 extra moest betalen. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest - het is mij in ieder geval niet eerder opgevallen - dat je voor de kamer betaald en niet voor het aantal personen die in deze kamer overnachten. Meestal is het maximaal aantal personen dat in een kamer mogen overnachten vastgesteld op 2 of 3. Iemand anders hier ervaring mee?

2. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Staat altijd op de site van IHG als je een boeking maakt, als je naar de rate details gaat kijken dan staat het daar altijd duidelijk vermeld of er een surcharge zal worden aangerekend, beginnend met de 2e gast.

3. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    De volgende keer de prijs details doornemen, deze keer niet gedaan.

4. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    M'n afgelopen stay bij CP Antwerp is als 2 qualifying nights gepost, maar eentje betaald :D

FlyRicky, Didier13, Ready2Board en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
  6. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
  7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ondanks het feit dat ik me in 2015 niet gekwalificeerd heb als Platinum member staat er nog steeds dat ik een PLT member ben op m'n IHG account? Zal wel weer aan hun computer systeem liggen zeker of is dit bij mij nog meer mensen het geval?

Gisteren heb ik ook m'n Ambassador lidmaatschap vernieuwd, via de optie voor $ 200 waarbij je 15k aan punten krijgt en 10% rebate aan punten op reward nights. Nu is het wachten tot de Amb kit naar huis wordt gestuurd, want daar zit de code in om je punten bij te schrijven.

8. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Hoi Lionell, ga je ook nog de dining rewards nemen? Meen dat jij daar een tijdje geleden ook naar hebt gekeken. Die 10% rebate was ik trouwens vergeten! wel lekker met 3 nachten interconti in het vooruitzicht!

9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ga eerst nog even in de gaten houden hoe lang m'n platinum status in m'n account blijft staan, val ik binnen x aantal tijd terug naar gold dan schrijf ik mezelf in voor het dining rewards programma.

Didier13 vindt dit leuk.
  10. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    De afgelopen dagen met IHG customer service in contact geweest en ik moet zeggen dat ze deze keer heel vlot en vriendelijk waren. Ik moest de account van m'n papa afsluiten en punten overzetten, dit werd probleemloos en kosteloos gedaan zoals in de terms & conditions vermeld staat. Petje af, ze kunnen het dus wel, het zal er vanaf hangen met wie je te maken krijgt. Enigste verschil met andere keren was dat de titels van de personen met wie ik communiceerde elke keer managers waren.

jongesander vindt dit leuk.
  11. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik ben bezig mijn accelerate 2016 af te ronden. Dan heb ik 4 kwalificerende nachten. In september een vakantie USA in de planning staan, waarbij ik in totaal zo'n 16 nachten te boeken heb.

Mijn bedachte strategie: nog 6 overnachtingen in NL boeken werkgerelateerd (moet op zich wel lukken), dan heb ik Gold status. Daarna Ambassador status kopen voor $ 200,00 zodat het eliteniveau wijzigt naar Platinum. Hiermee gratis kamerupgrades (of is dat niet de moeite bij IHG?) en van de verdiende punten pointbreaks op vakantie inzetten of gewone rewards nights.

Goede strategie, nog suggesties of aanvullingen? Als je denkt dat ik me beter op een andere keten kan richten hoor ik het natuurlijk ook graag!

12. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Kamerupgrades hang je echt af van het hotel of het iets is. Maar je krijgt als Ambassador bij IC hotels een gegarandeerde upgrade. Platinum levert enkel meer punten op, voor de rest niks speciaals.

Ik ben grote IHG fan, grootste deel van m'n overnachtingen spendeer ik er. Ook vooral de point breaks in de gaten houden, zitten soms goeie deals bij.

13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Als je Gold status hebt en Ambassador koopt, word je Gold Ambassador en geen Platinum Ambassador. De upgrade geldt alleen als je Club status hebt en Ambassador koopt, dan word je Gold Ambassador.

Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  14. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor de aanvulling, dan werkt die strategie dus niet geheel.

Lionell vindt dit leuk.
  15. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik krijg net de bevestiging binnen dat ik ben geupgrade naar een junior suite vanavond in CP Le Palace in Brussel, happy days! :)

16. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik kom een tarief tegen voor een "club kamer" waar loungetoegang bij in zou zitten, evenals ontbijt.

Als ik doorklik kom ik vervolgens weer aparte (hogere) tarieven tegen waarvan het voordeel dan zou zijn dat ontbijt inbegrepen is.

Kan ik er gewoon op vertrouwen dat eerstgenoemde inclusief ontbijt is?

17. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Dat kom ik ook wel eens tegen, als je dan in de IHG app kijkt, dan zie je ook weer andere rates. Wat ik dan meestal doe is de IHG Chat contacteren, kan bijna vanaf elk boekingscherm op de site en stel daar de vraag ivm de rates. Zij kunnen dat meteen voor je nakijken, uitleggen en eventueel boeken voor je indien gewenst.

18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is inclusief ontbijt in de club lounge en niet in het restaurant. Ontbijt in de club lounge kan van hotel tot hotel behoorlijk verschillen. Bv. in CP Kopenhagen vind ik het uitstekend, maar in CP Helsinki is het heel magertjes.

19. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dank heren. Zo is het duidelijk! Iemand ervaring met Crowne Plaza Schiphol?

Ik overweeg om een arrangement met parkeren er bij te boeken. Maar we zijn van plan om bij terugkomst te overnachten, maar dan de auto vooraf (5 dagen) daar neer te zetten. Werkt dit in jullie beleving?

Lionell vindt dit leuk.
  20. RSC09

RSC09 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist mail gehad van IHG:
    "Are you receiving our emails in the right language? Would you prefer to read about IHG Rewards Club latest news and offers in Italian? You can update your profile at any time and changing your email language preference is simple. Check your settings here today and receive 500 bonus points"

Easy 500 points verdienen dus :)

Laatst bewerkt: 5 feb 2016

Deel Deze Pagina