IHG Rewards Club (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Lionell, 4 jul 2014.

1. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Wij hebben vorige zomer een mini meeting daar gehad... Kamers waren ok, lounge vond ik persoonlijk een drama door de keycards die NOOIT werkten! Ben 5 of 6 keer naar de receptie terug moeten gaan... Zelfs ander personeel kwam er niet in, dus op een gegeven moment hebben we wat tussen de deur gedaan of we moesten elkaar bellen zodat iemand de deur kon openen.

Toen we er 's avonds laat zaten, toen werden we op vrij onbeleefde wijze gevraagd om de lounge te verlaten. 's Middags toen de snacks geserveerd werden, waren die in no time op door andere gasten.

De bar beneden in het hotel is ok, maar ook daar kwamen ze gewoon aan de tafel staan met de rekening op een gegeven moment als teken dat ze gingen sluiten. Gelukkig had ik een fles JD bij me en die hebben we genuttigd in de lobby van het hotel nadien.

Ik vind het geen aanrader.

TheoS en jongesander vinden dit leuk.
  2. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    723
    Trofeepunten:
    348
    Ik ken het CP, en ik ben er ook niet bijster van onder de indruk. Beetje vergane glorie, maar voor overnachten en parkeren kun je ook het Hyatt Place eens bekijken. Gratis shuttle naar Schiphol, en parkeren is zelfs gratis;) PM me gerust voor de details.

DirkOnTour, TheoS en jongesander vinden dit leuk.
  3. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor het aanbod, maar vanwege de Accelerate actie boek ik een IHG deze keer. Op advies van @Lionell Hix slotervaart.

Lionell vindt dit leuk.
  4. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoe gaat Intercontinental om met die complimentary weekend night certificate? Wij willen graag een junior suite boeken in IC San Francisco. Club rate is € 569,00, maar met een gegarandeerde upgrade naar een suite én een complimentary weekend is dat ineens weer vrij schappelijk.

Nu het "probleem": wij kunnen niet eerder dan zondag aankomen. Is er kans dat je - omdat je in het weekend aankomt - toch die voucher kunt inzetten?

En hoe regelen jullie dit soort zaken meestal, telefonisch?

EDIT: chat opgestart, nagevraagd. Ik kreeg als antwoord dat dit "normaal gesproken" wel kan. Maar omdat ik nog geen Ambassador lid ben kan ze het niet definitief bevestigen. Klinkt dus goed, dit zou m.i. een goede deal zijn.

Laatst bewerkt: 6 feb 2016
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Verblijf in CP Le Palace is goed meegevallen! Eén van de komende dagen verschijnt de review van het hotel :)

jongesander vindt dit leuk.
  6. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Was je vorig jaar wel Plt en wanneer heb je Ambassadeurlidmaatschap verlengd?

Let er op dat op de begeleidende brief de code staat voor 15K punten en niet 10K. In het laatste geval dien je een email te richten aan [email protected] om het recht te laten zetten. Men voegt dan de ontbrekende 5K punten handmatig toe aan je account.
    Heb je een schermafdruk afgemaakt van de betaalpagina?

Lionell vindt dit leuk.
  7. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Vermoedelijk zal m'n Plat nog lopen tot eind deze maand, zag gisteren op m'n kaart dat daar op stond "thru Febr 2016". En ik was vorig jaar ook platinum lid toen ik m'n Amb verlengde.

Ik heb de afgelopen jaren gelukkig geen last gehad met de punten van de Ambassador kit, maar bedankt voor de tip!

8. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Als je op dit moment de Gold status hebt en je koopt ambassador status dan blijf je naar mijn beste weten Gold bij IHG. Voor Platinum heb je 40 nachten nodig.

Wanneer je overnacht in een Holiday Inn Express boekt biedt je status niets extra, is mijn ervaring. Vooruit, als je er om vraagt mag je naar gelang de bezetting uit-checken om 14:00 uur maar daar heb je het dan wel mee gehad. Verblijf je in een Holiday Inn hotel en heb je er een standaard kamer geboekt dan krijg je een executive kamer. Ook hier weer naar gelang de bezetting een 14:00 uur check-out.

Laatst bewerkt: 7 feb 2016
    jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Kijk dat is info waar mensen iets aan hebben!

10. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    In de kit zat een brief waar 10K punten op stonden. Had van de betaalpagina een schermafdruk gemaakt en gemaild. Daar staat toch echt USD 200 op. Men heeft 5K bijgeschreven en ik het de 10K voucercode ingetikt.

Wanneer was het laatste jaar dat je Platinum gehaald hebt d.m.v. 40 overnachtingen/60.000 punten, het eerste jaar dat je het niet gehaald hebt en het jaar waarin je voor het eerste Ambassador status hebt gekocht? Ik vraag dit niet uit nieuwsgierigheid.

Log in op je IHG-account en ga naar "Mijn account", hier zal je een aantal data vinden. Onder lidmaatschapniveau staat de Ambassador vervaldatum, wat is deze datum? Iets verder op deze pagina vind je staan "2016 Year-to-date Summary" Welke datum staat er achter "Vervaldatum van de Elite-status"? Kan je je nog herinneren wat hier in december stond?

Laatst bewerkt: 6 feb 2016
    Lionell vindt dit leuk.
  11. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    2014 heb ik voor het laatst plat behaald via punten, in 2015 heb ik het niet behaald. Ik ben Ambassador sinds 2013. De vervaldatum van m'n Ambassador is februari 2017 en bij elite status expiration date staat momenteel 31 dec 2017. Ik kan me niet herinneren wat er in december stond bij die datum.

12. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Met een slag om de arm houdend: je bent bij IHG Platinum gebleven omdat je tot en met februari 2016 Ambasssador-status hebt (op je IC-pas staat "AMBASSADOR EXP: MAR 2016). Had je in 2015 geen Ambassador-status gehad, dan was je hoogstwaarschijnlijk begin januari 2016 teruggezet naar Gold of Club (afhankelijk van je verblijven/punten in 2015). Dat is mijn kortstondige ervaring geweest in januari 2014.

Het lijkt erop dat de vervaldatum van je Ambassador-status bepalend is voor je huidige IHG-status, anders was je al begin januari 2016 teruggezet naar een lager niveau.

Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren met je huidige IHG-status na 1 maart 2016 wanneer je zou besluiten je Ambassador-status niet te verlengen.

Kijk nog eens naar "Vervaldatum van de Elite-status" en vraag jezelf dan: "In welk jaar leef ik nu?"

Op de kit moet je een maand wachten en wordt vanuit Frankrijk verstuurd.

Aanvulling: in de mail van [email protected] deed de schrijfster van deze email de volgende suggestie aan de hand: "In addition, kindly advise our service center when you book your Reward Nights in order for us to credit your 10% Reward Night rebate."

Laatst bewerkt: 24 mrt 2016
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Dank, Lionell. Ik ben slechts een gebruiker en deel mijn persoonlijke ervaringen mee en wat de mensen achter de balie tegen mij zeggen. Bij HIX (Holiday Inn Express) is er maar één type kamer, het extraatje dat Platinum je biedt is dat men je een kamer op een hoge(re) etage kan geven. Kom je vroeg en is het vol dan bestaat er de kans dat men je geen kamer op een hoge(re) vloer kan geven, is de ervaring. Ik denk zelf dat wanneer je als Club-lid tijdens de boeking op hun website aangeeft dat je voorkeur uitgaat naar een kamer op een hoge vloer en bij aankomst deze beschikbaar is men dit verzoek best wel wil inwilligen.

HI heeft meerdere type kamers (standaard, executive, suite) en met je Platinum-status krijg je een kamer een niveau hoger. Naast de 14:00 check-out kan je een krant krijgen/afhalen bij de balie.

Lionell vindt dit leuk.
  14. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Wanneer je Ambassador-status wenst, lijkt mij het een goed moment om deze nu aan te schaffen en wel om de volgende reden: "Upon purchase of InterContinental Ambassador status, IHG® Rewards Club members who are Club or Gold Elite members will receive Gold Ambassador status upon enrolment." Lees voorgaande regel nog een keer (en zo nodig nog een keer).

Je bent nu Club-lid bij IHG, na het aanschaffen van de Ambassador-status bij InterContinental ben je Gold Elite geworden bij IHG. Op de ledenpas die InterContinental je zal toesturen zal onder je naam staan Gold Ambassador. Deze pas is geldig bij ieder hotel die onder de IHG-paraplu valt. Toegegeven, het voordeel van Gold t.o.v. Club is minimaal, maar 10% bovenop de basispunten is toch weer 10% erbij.

Samengevat, wanneer je nu Ambassador koopt ben je gelijk Gold en krijg je op iedere overnachting 10% bovenop de basispunten. Je Gold Ambassador lidmaatschap loopt tot 1 maart 2017.

De InterContinental Ambassador voorwaarden zijn hier te lezen. De IHG status voordelen lees je hier.

Lionell vindt dit leuk.
  15. Alias

Alias Blue Tier

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Wat mij bijstaat heb ik begin 2015 er een weekend overnacht, de prijs was laag maar ga er niet weer heen. Had ook lounge toegang. Ik heb in lounges van Hilton, InterContinental, Marriott en andere merken gezeten en had hierdoor een idee hoe een lounge eruit kan zien maar dat het er ook zó uit kan zien, dat was niet bij mij opgekomen. Klein, koud, ongezellig, het leek of hetgeen dat er stond op rantsoen was. De kamer was te doen -zorg dat je kamer niet uitkijkt op het treinspoor - en aan de badkamer kan je zien dat het hotel er al enige tijd staat. Het restaurant vind ik kaal en het menu .... wat een variatie. Je zou er maar een week moeten eten. M'n indruk van CP AMS is niet positief en dat komt vooral door die lounge. Wat een hok. Zelfs een sjoelbak zou er misstaan.

TheoS en Lionell vinden dit leuk.
  16. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zoals het nu staat is het overbodig omdat ik met geen mogelijkheid op zaterdag aan kan komen in SF. Anders was het beslist de moeite waard geweest ivm de gegarandeerd upgrade en extra nacht voucher. Die King Suite daar lijkt me echt briljant!

Lionell vindt dit leuk.
  17. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.689
    Trofeepunten:
    1.573
    Wie is er al in het Crowne Plaza of het Intercontinental hotel geweest in Abu Dhabi? Ik wil één van beiden boeken voor een stopover in AUH en reken dan op een upgrade als Platinum IHG lid of IC Ambassador lid. Welke heeft jullie voorkeur?

Denzi vindt dit leuk.
  18. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nu lijkt het er op dat we toch op zaterdag kunnen aankomen. Ik ben een beginner bij IHG dus vandaar mijn vele vragen.

Stel ik boek een deluxe room voor 40/k punten en 70 usd. Dan kan ik daarnaast mijn complimentary weekend night inwisselen? Of alleen "full paid"?

En ik ga er dan dus vanuit dat we automatisch geupgrade worden naar een junior suite, omdat upgrades gegarandeerd zijn. Een junior suite is de eerstvolgende.

Waar ik ook niet uit kom, ik loungetoegang. Normaal gesproken moet je dat bijboeken zo te zien. Maar meen ook ergens gelezen te hebben dat je die er bij krijgt als Ambassador. En zo niet, dan kan dat dus niet met een combi punten en cash? Of kun je dat alsnog bijboeken achteraf?

En inderdaad @Alias, dan doe ik het gelijk, zodat ik ook op de reservering van binnenkort 10% extra punten krijg.

Alvast bedankt!

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    On de gratis nacht te krijgen moet je de Ambassador Weekend Rate ("AMB Certificate") boeken. Je krijgt als Ambassador zeker niet altijd loungetoegang. Je kunt het niet betalen met punten. Later boeken in het hotel kan wel.

jongesander vindt dit leuk.
  20. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288

Hi Lionell,

Ik ben afgelopen December een kleine week in het CP Abu Dhabi gebleven op Yas Island.

Ik vond het een prima hotel, erg ruime kamer en vriendelijk personeel. Check in en check out duurde wel een tikkie lang (maar ik vind dat dit vrijwel bij elk hotel altijd te lang duurt). Ik had over

Er zit verder een kleine/comfortabele gym in met een verder een kleine sauna en turks stoombad. Zwembad is buitenzwembad, maar viel in December nog prima te doen ondanks dat het wel frisser is.

Als je het weekend overblijft moet je vragen of je een kamer boven het hoofd restaurant mag. Er zit een soort Amerikaans restaurant in het hotel die avonds in een soort van club veranderd (waar dus ook veel expats van buiten het hotel heengaan), dit kan voor wat geluidsoverlast zorgen.

Groet,
    Deniz

Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina