Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
  2. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  3. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  4. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Ook kan je weer 100% bonus punten scoren bij Hilton.
    Gezien ik binnenkort bij een nieuwe werkgever begin, wilde ik straks nog even er tussenuit en zat te denken aan Hilton Soestduinen of Antwerpen old town. Nu heb ik wat punten gekocht, maar door een foutje had ik te weinig punten gekocht. Dus een tweede keer punten gekocht. De eerste keer was het instant, nu wacht ik al enige tijd en staat in de mail dat je een seintje krijgt wanneer de punten er zijn.

    Iemand die weet hoelang dit meestal duurt?
     
  5. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Uiteindelijk de punten na 25.5u bijgeschreven. Opmerkelijk dat het eerst Instant is en dan even duurt.
     
  6. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb gisteren mijn AmEX Plat ontvangen en ben gelijk accounts gaan aanmaken bij de verschillende hotels en natuurlijk bij AmEX zelf.

    Hoe werkt het met de statussen bij de hotels die privileges geven als je Plat bent?
    Bij Hilton zie ik nu staan dat ik 10 nachten moet boeken om Silver te worden.
    Dacht dat ik met de Plat al een bepaalde status zou krijgen?? Bij de andere hotels toch ook?

    Sorry, newbie hier en begrijp het (nog) niet helemaal.
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    In de brief bij je amex platinum zit een brief met een url. Volg deze en dan kun je een koppeling maken tussen AMEX en Hilton, waarna je een statusupgrade naar Gold krijgt.
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  8. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    oh ja joh? was me gisteren helemaal niet opgevallen.
    Ik heb de QR code op de brief gescand en ging daarna verder in de AmEX app om te registeren. Zal de brief vanmiddag beter bekijken.

    Geldt dit dan ook voor Marriott, Radisson en Melia?
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  10. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
  11. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    waarschijnlijk niet voor Amex Flying Blue Platinum ?
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    Nope, maar je kunt wel iemand verassen met PF2;)
     
  13. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    ha,ha...Ik ben dat zelf een PF2...of had je dat al begrepen gezien de knipoog..?
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    Haha, nee ik las ergens dat je platinum had maar wist niet dat je zelf de PF2 was;)
    Omdat ik zelf geen frequente FB-vliegers om me heen had koos ik destijds voor de reguliere Amex platinum. En de Amex FB gold erbij voor de punten en het gespreid betalen van tickets.
     
    JosEnrafNonius vindt dit leuk.
  15. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb de reguliere AmEX Plat
     
  16. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Is het Hilton loyalty program een beetje goed? Ik wil eigenlijk wat meer focusen op een chain naar de toekomst toe, maar weet niet zo goed welke te kiezen.
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    In het middensegment qua statussen heb je als gold meteen gratis ontbijt, dat vind ik een heel groot voordeel. Als je hoger wilt qua status zijn er wellicht betere opties.
    Dus mocht je een Amex platinum kaart hebben waar je meerdere hotel statussen bij hebt (bij Hilton de gold status) dan zou Hilton de beste keuze zijn om je op te focussen.
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Waar Hilton uitblinkt is het verdienen van punten. Consequent promoties het hele jaar door. Met elite bonus er bij gaat het hard. Andere keten hotels zijn daar minder consequent in, maar een ander belangrijk aspect is dat reeds geboekte stays vaak niet meetellen voor een promotie. Bij Accor bijvoorbeeld....

    Midtier van Hilton is het beste: gratis ontbijt en bij een upgrade naar een Executive Kamer is in de voorwaarden opgenomen dat je dan ook lounge toegang krijgt (indien aanwezig).

    Het zwakke punt is elite behandeling voor Diamond leden. Geen suite upgrade certificaten, de upgrade policy is redelijk vrijblijvend in vergelijking met bijvoorbeeld Hyatt. Staat tegenover dat kwalificeren easy is: met 30 stays per jaar ben je er al.

    Voetafdruk van de wat meer naar boutique hotels neigende hotels is beperkt.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    2.328
    Trofeepunten:
    558
    In mijn geval is de focus op Hilton maar ik ben ook ALL Gold. Handig voor de keren dat ik vroeg vlieg en een hotel nodig heb bij het vliegveld want dan hoef ik geen ontbijt bij te boeken, want ik ontbijt in de lounge. Of als ik ergens moet zijn voor werk en er is geen Hilton. Dan is het fijn dat ik een ALL hotel kan boeken. Bij ALL vind ik het fijn dat ik ook punten krijg als ik vlieg met KL/AF.

    Wat @Bijzonderetickets zegt, Hilton heeft het hele jaar promoties waardoor punten verzamelen snel gaat als Diamond. Handig want ik boek graag een 5=4 nachten award stay.

    Focus je op een hotelketen maar een back-up hotelketen is wel handig. Succes er mee!
     
    MilesHunter en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.730
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    De afgelopen jaren goed verwend door Hilton in Azie en het Midden-Oosten. Dan was het wel een klap in de VS. 18USD tegoed voor ontbijt terwijl een filterkoffie al 7 USD kost (ex tax en tip natuurlijk). En 5 dollar moeten betalen per bagagestuk om op te slaan na een check-out om 11u… o_O
     
    ppt, Ruut, Grouchy en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina