Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Punten kopen dan inderdaad voordeliger zijn dan cash rates. Zeker als je status hebt en vijf nachten verblijft (5-voor-4). Zo 30% bespaard op een verblijf in het Hilton Times Square. Via Rebatesme tevens cashback op de puntenaankoop.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Punten (of miles) kopen heeft inderdaad alleen zin als je weet waarvoor je ze gaat gebruiken. Anders is het echt onzin om geld uit te geven, waarmee je overal kan betalen, aan punten die je maar heel beperkt kan gebruiken.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Afgelopen jaar was de prijs nog in USD. De getoonde EUR tarieven zijn qua wisselkoers natuurlijk in het voordeel van Points.com . VPN lijkt niet te helpen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Wel een andere verbetering. Eerder kon het tot 48 uur (of zelfs langer) duren voordat gekochte punten bijgeschreven werden. Zonet was het instant.
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Bij Conrad Bali krijg je nu alleen als Diamond lid nog toegang tot de lounge. Voorheen was dit voor alle gasten in de suites wing en mensen met een corner suite. Ook na een upgrade vanuit een lagere kamer.

    Dit heeft men nu geschrapt en je moet 1 juta per nacht betalen ( € 60,00 ongeveer).

    Het hotel kan dit doen omdat ze geen Executive Kamers hebben. Voor hotels met Executive Kamers zal dit lastiger zijn omdat suites dan minder uitgebreide perks hebben dan Executive Kamers.

    Bron: Flyertalk
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Meestal is het andersom! Bijzonder dat het hotel de lounge draaiende houdt zonder extra inkomsten middels een soort ‘Club’ kamers.
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Hilton heeft een overeenkomst gesloten met de Small Luxury Hotels groep van onafhankelijke luxe hotels. Dat betekent dat je ook bij deze hotels Hilton punten kan sparen en uitgeven. Wat er met het SLH programma gebeurt is nog niet bekend. Uit het persbericht van Hilton: “ Through this exclusive partnership, which will ramp up in the months ahead, all of Hilton’s customers, including the more than 180 million members of Hilton Honors, will soon be able to dream, book and earn and redeem Points for stays at participating properties in the SLH community of 560 luxury boutique hotels spanning 90 countries.” Deze nieuwe overeenkomst betekent dat de bestaande samenwerking met Hyat zal worden beëindigd.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2024
    Jeroen23 en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels zijn ook alle HH leden geïnformeerd met deze e-mail
    IMG_6823.jpeg
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Heb sinds vorig jaar een US Amex en heb nu besloten de Hilton Surpass als tweede kaart te nemen. Dit is een creditcard ipv een charge card en dat is wel handig om wat sneller creditscore op te bouwen.

    De kaart kost me $ 150,00 per jaar. Ieder kwartaal krijg ik $ 50,00 credit als ik iets uitgeef bij Hilton. Netto kost de kaart me dus eigenlijk niets.

    Ook krijg ik per dollar 12 Hilton Honors punten (uitgegeven bij een Hilton). Voor andere uitgaven 3 HH punten per dollar, dus daar gebruik ik de kaart niet voor (misschien in het begin om de spend voor de signup bonus te halen).

    Daarnaast een Signup Bonus van 150/K Hilton Honors punten, wat lekker aantikt.

    Kaart geeft ook instant gold status, maar daar heb ik weinig aan omdat ik al Diamond lid ben. Kan het helaas niet weggeven.

    Al met al een prima uitbreiding van het pakket.
     
    Fripsmaster, jebje, Grouchy en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Nachtje bij Doubletree Sittard gebleven. Mooi hotel, upgrade naar King Deluxe kamer als Gold member + late checkout. EV laden wat erg prettig is. Wel gehorige kamers.
     
    Durk en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Bij mij is het helaas niet instant, wacht nu al een dag op de bijschrijving. Ben benieuwd.
     
  12. Somchai

    Somchai Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Conrad Rangali Maldives is vrijgesteld van complimentary upgrades en Diamond leden krijgen de volgende benefits:

    Hilton Honors Diamond MEMBERS:

    Conrad Maldives Rangali Island benefits:

    1. Daily full buffet breakfast in selected outlet for cardholder + 1 guest
    2. One bottle of sparkling wine* upon arrival
    3. Chocolate and fruit amenities upon arrival
    4. Daily Happy Hour* at selected outlet for you and sharing guest in same villa from 4:00 pm to 5:00 pm
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Best keurige Dimaond voordelen moet ik zeggen.
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Aan het eind van de maand verloopt mijn Diamond status. Na een evaluatie ben ik er niet al te rouwig om, vooral omdat Hilton Gold ook nog erg goed is.
    Als Diamond heb ik nauwelijks suite upgrades ontvangen. Meestal is het 1-categorie; een beter uitzicht, gerenoveerde kamer of hogere verdieping. Met Hilton Gold zijn die ook nog mogelijk.
    Het grootste, gegarandeerde verschil tussen Gold en Diamond is de Executive Lounge toegang. Maar eerlijk gezegd is dat met uitzondering van een paar hotels (Conrad Dubai, Conrad Bali), overrated. Die paar blikjes fris kan je bij de super halen en de hapjes zijn vaak ook niet de moeite waard; gefrituurde diepvriessnacks of nachos. Ook zie je steeds meer differentiatie tussen de echte Club lounge en de faciliteit voor Diamonds (zoals bij Conrad Abu Dhabi). Voor de locaties met echt goede Executive/Club lounges kan ik dan alsnog die kamer boeken.
    Premium internet is fijn, maar meestal is de standaard versie ook voldoende.
    De echte besparing zit natuurlijk in het ontbijt wat met Gold ook complimentary is (al moet je wel 1000 punten als MyWay voordeel opgeven). Sommige hotels bieden alleen Diamonds nog een à la carte optie aan wat onderscheidend is. Terwijl andere hotels dit ook nog aan Gold aanbieden.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind Hilton Diamond een van de beste hotelstatussen en heb ook hele goede erkenning gekregen de afgelopen jaren. Maar het verschil met Gold is niet onoverkomelijk dat ik nog heb geprobeerd om Diamond te handhaven. Hoe kijken jullie hiernaar?
     
    Ruut, Fripsmaster en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Ben het met veel van je punten wel eens. HH Gold is sowieso de beste Mid Tier status vanwege gratis ontbijt.

    Ben over het algemeen meer fan van hotels waar je ten alle tijde moet betalen voor lounge toegang, simpelweg omdat de kwaliteit vaak beter is. Meestal is dan niet alleen de lounge beter, maar is de algehele hotel ervaring beter.
    Dat gezegd hebbende: ik vind het meestal wel handig als een Hilton toko een lounge heeft. Vooral om lekker wat te kunnen werken / relaxen en niet voor iedere zucht of scheet hoeft af te rekenen. En dan gaat het me niet per se om het betalen: het is gewoon gemak.

    Zelf ben ik sinds 2016 Diamond. En de status is met name sinds Covid behoorlijk achteruit gegaan. In de jaren daarvoor kreeg je als Diamond vaak een betere behandeling, was het specialer. Mogelijk zit dit in de gigantische hoeveelheid Diamond leden. Ik hoop eigenlijk dat deze weer wat verbeterd nu de Hilton Aspire kaart duurder is geworden en het kwalificeren weer volgens normale vereisten verloopt.
     
    Fripsmaster en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Mooie ontwikkeling: het Hilton Impresario tarief is goedkoper geworden. Althans er is een goedkopere variant met dezelfde voordelen.

    Voorheen was Impresario altijd het meest flexibele tarief, maar vanaf nu is er ook een (minder flexibele) variant. Het tarief is gelijk aan het Hilton Honors Discount Semi Flex tarief.
     
    jebje, B_in_T en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Vorige jaar heb ik minder overnachtingen gedaan dan gewoonlijk. Om die reden is mijn diamond status deze maand vervallen. Echter zag ik net dat ik van diamond terug ben gezet naar silver.

    Persoonlijk zou ik verwachten dat ik naar gold zou worden teruggezet maar dat blijkt helaas niet het geval. Nu heb ik de komende maanden behoorlijk wat overnachtingen bij Hilton staan maar heb dus nauwelijks nog voordelen daar de silver status niet veel extra biedt. Is er een eenvoudige manier om toch gold of diamond te worden?

    In Duitsland heb je bijvoorbeeld de AmEx Hilton CC, is er in NL ook zoiets?
     
  18. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Bij een NL AMEX Platinum krijg je HH Gold erbij.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
    Balen! Hilton doet helaas niet aan soft landings heb ik begrepen.
    Amex is idd zoals Sokkenpop aangeeft je snelste optie voor Gold status, dan heb je iig nog je gratis ontbijtje komende tijd ;)
    Wellicht dat er de komende tijd nog een fast track komt om sneller gold of diamond te worden, de afgelopen jaren was dit wel zo, al kon dat ook een (post) covid dingetje zijn geweest van Hilton om meer kamers te verkopen. :)
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Een status match kun je ook aanvragen. Matchen vanuit een ander programma waar je een mid Tier status hebt. Eventueel kun je Platinum kopen bij IHG door Ambassador te worden. Dan matcht Hilton naar Gold. Vooral als je het Free Weekend certificaat effectief weet in te zetten is dit een relatief voordelige manier.

    https://www.hiltonhonors.com/en_US/status-match/landing/
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2024

Deel Deze Pagina