Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Ben vandaag terug van 2 nachten Doubletree by Hilton by Royal Parc Soestduinen.
    Nu werd mij verzocht bij aankomst een borg van €50,- te betalen, die verrekend ging worden met eventuele gemaakte kosten. Niet erg, Amex gepakt en klaar. Maar je hebt toch al bij boeken je CC-gegevens ingevuld? Of kunnen ze die gegevens hiervoor niet gebruiken?
    Moet zeggen dat ik dit niet vaak meegemaakt heb, een borg betalen bij aankomst.

    Verder is het een mooi hotel. Zeer ruim in parkeerplaatsen, divers aantal voor EV's. Het is misschien niet het modernste Hilton, maar wel tip-top in orde. Schoon, overzichtelijk, netjes.
    Het restaurant was ook weinig op aan te merken.

    Ik kreeg kamer 143, de állerachterste op de eerste verdieping. "Wij kunnen u niet naar een andere kamer upgraden omdat we helemaal vol zitten met groepen, maar u krijgt een rustige kamer". Rustig was die zeker, niks op aan te merken.
    Qua stopcontacten heb ik het wel eens slechter getroffen. Hier een divers aantal stopcontacten, een aantal met 2 usb-aansluitingen erbij. Ook naast het bed aan beide zijdes een stopcontact met 2 usb-aansluitingen.
    De regendouche werkte niet helemaal lekker, maar dit zal waarschijnlijk kalk geweest zijn. Toen ik daar melding had gemaakt bij de receptie 's ochtends, werd gezegd dat het opgelost ging worden, en dat was ook gebeurd.
    Qua warm water: Ik moest warm water volledig open zetten voor een warme straal te krijgen. Het bad heb ik niet gebruikt, maar het water hier was een stuk warmer. Gingen ze iemand van techniek naar laten kijken.

    Het ontbijt was ook voortreffelijk, op je tafel lag een bestelformuliertje voor oa een omelet en dan kon je gerechten aankruisen. De rest kon je allemaal zelf pakken, maar vanochtend om 09:20 werd alles nog goed bijgevuld, ook de warme items, ondanks dat 10 uur einde ontbijt is ma-vr.
    Bij binnenkomst werd gevraagd welke warme drank je wilde, en die brachten ze naar je tafel zodat je je daar niet meer zorgen om hoefde te maken. Refills kon je zelf tappen.

    Paar kleine opmerkingen/puntes ter aandacht vanochtend met de leidinggevende besproken bij uitcheck, op de mail gezet en gingen ze zeker naar kijken.
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Goed om te horen dat het hotel schoon was. Dat was namelijk echt een issue bij dit hotel. De GM vertelde me aan het begin van dit jaar dat ze problemen hadden met het ingehuurde bedrijf en dat ze inmiddels veel moeite hadden gestoken in de verbetering, maar met (toen nog) onvoldoende resultaat.
     
    Durk vindt dit leuk.
  3. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Dat is wat ik ook had gelezen, dus heb er zeker kritisch naar gekeken. Ik heb de normaal bereikbare plekken in de kamer en op de gangen bekeken, en er lag geen zichtbaar stof of vuil. Met de vingers over randen en ik had geen stof. Ook niet achter de grote televisie. Er zit een groot verschil in schoon, een beetje stoffig, veel stof of gewoon smerig. Dit zat zeker richting schoon.
    Gisteravond toen ik, na terugkomst van een dag kajakken, naar het restaurant liep, kwam een robotstofzuiger mij op de gang tegemoet. Verderop was een schoonmaakster in de gang bezig met schoonmaken. En dat was omstreeks 18 uur.
    Ik ben niet bij de bar beneden, het zwembad en fitness geweest.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Normaal gesproken is de 2e gast toch gratis bij Hilton? Ik wil een kamer boeken maar als ik 2 gasten i.p.v. 1 gast gast selecteer gaat de prijs omhoog. Ik denk zelf dat het het het ontbijt te maken heeft aangezien deze er voor iedereen standaard bij zit, maar ik heb vanwege mijn Gold status sowieso al recht op ontbijt. Iemand die weet hoe dit aan te pakken? Of gewoon op 1 gast boeken?
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Gewoon op 1 gast boeken maar wel als naam vermelden in het veld voor second guest. Dit gaat er wel vanuit dat je geen pakkettarief zoals half pension boekt.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Top, dank je. En anders maar geen ontbijt voor mevrouw Vliegende Keep ;)
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.475
    Leuk Bevonden:
    2.322
    Trofeepunten:
    558
    Heeft het niet te maken met toeristenbelasting die dan wordt berekend?
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Denk het niet, want het verschil tussen 1 of 2 gasten is zo'n 30 euro, lijkt me iets te veel voor tax.
     
  9. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Maashotel Rotterdam wordt verbouwd tot DoubleTree by Hilton.
    Ben benieuwd!
    Wel eerder in dit hotel verbleven, vrij kleine kamers, ontbijt verder goed. Locatie prima bij de Erasmusbrug.

    Hotel Renovations July 1, 2024 - Jan 1, 2025
    Close Modal
    The hotel will be undergoing renovations from July 01, 2024 - January 01, 2025, and will rebrand as a DoubleTree by Hilton hotel. Thank you for your patience and understanding.
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  10. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Zat eens te kijken om mijn Hilton-punten te gebruiken tijdens mijn reis in Marokko in september. Daar zit ik in een resort bij Tangier. Als ik even een simepel rekensom maak, is daar een Hilton punt maar €0,0025 waard. Dat is volgens mij vrij laag toch?
     
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.620
    Leuk Bevonden:
    2.455
    Trofeepunten:
    583
    Klopt, zelf hou ik een minimale waarde van 0.005 per punt aan voor Hilton. 0,0025 zit daar onder dus in dit geval zou ik cash betalen.
     
  12. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Dan zat ik inderdaad op dezelfde gedachte, zat zelf ook met €0,005 per punt (of beter), dan doen we inderdaad gewoon cash
     
  13. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Misschien al eens gevraagd, maar ik kan het niet vinden.

    Vorig jaar heb ik bij mijn AMEX platinum Hilton Gold status gekregen.
    Inmiddels ben ik ong 5 maanden terug gedowngrade naar AMEX green, maar heb nog steeds Hilton Gold status.

    Heeft iemand een idee

    1. Hoe lang meestal deze status op Gold blijft na downgrade?
    2. Waar ik in de app/website kan zien tot wanneer deze status geldig is ? (volgens de voorwaarden bij de downgrade, maar dat is dus tot nu toe niet zo)
     
  14. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Je hebt recht op de status zolang je Platinum hebt. Zodra je kaart opgezegd is, zou Amex normaliter HH een bericht geven dat je geen Plat meer bent. Daar kan misschien nog een kleine overgangperiode in zitten.
    Beste is even met de Amex bellen, dan ben je zeker en als zij het vergeten zijn, geven zij door aan HH dat je geen Plat meer bent. Anders kan je later voor verrassingen komen, zoals bijvoorbeeld een factuur bij Privium het geval is.
     
  15. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    317
    Trofeepunten:
    63
    ja, kwam ik ook achter paar weken terug bij zowel een Hilton als een Sheraton. Kreeg een upgrade vanwege gold status (gekregen via AMEX maar inmiddels maandje of 6 geen Plat meer). Ik bel mooi helemaal niemand :p (van de hotels dan) daar krijg je echt geen rekening van achteraf (want niet mijn probleem dat hun admi niet op orde is toch).. Privium had ik sws niet..
     
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Inmiddels zijn de eerste drie hotels uit de SLH portefeuille opgeladen. Belangrijker is het volgende:

    - Een overnachting kost max. 150/K per nacht;
    - Je kunt een Free Night Certificaat inzetten;
    - Elite perks zijn van toepassing, waaronder gratis ontbijt voor Gold & Diamond. Ook de vijfde nacht gratis is van toepassing bij reward stays.
     
    Vliegende_Keep, Sandor, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb via Amex Hilton Gold. Ik ga over een paar weken voor het eerst in een Hilton slapen (sinds ik die Amex heb). Klopt het dat je bij boeken niets ziet van je voordeel van het gratis ontbijt? Dat zit er wel standaard bij toch, in ieder geval in Europa? Ik kan namelijk als optie nog steeds boeken incl ontbijt, maar dat lijkt me dan dubbelop.
     
  19. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Komt er inderdaad niet bij te staan als je boekt. Je kan gewoon een kamer boeken zonder ontbijt. In het hotel zien ze dat je gold status hebt en dan geven ze (meestal) wel aan dat je ontbijt krijgt.
     
    Mikkel93 vindt dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Er staat in de app ook een knop "benefits" bij de reservering. Hier staat als het goed is ook bij dat je gratis continental breakfast krijgt.

    Het is niet nodig om ontbijt bij te boeken. Je kunt dit ook nog aangeven bij de voorkeuren van je MyWay benefits.
     

Deel Deze Pagina