Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Goedemorgen,

    Ik zie dat er momenteel een actie is om hilton punten te kopen. Het maximale is 160.000 punten en dan krijg je er 144.000 'cadeau'. Oftewel 300.000 punten voor €1524.

    Is dit een goede deal?

    Ik wil binnenkort mijn amex gold upgraden naar platinum en dit zou dan ook hilton gold status opleveren. Boek je de kamer met punten dan krijg je de 5de nacht gratis als ik het goed heb.
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Hier is het aanbod 160/K plus 160/K bonus. Dus 320/K voor € 1524,00. Dat is € 0,0048 per punt en dat is ook ongeveer de waarde.

    De waarde van € 0,048 halen bij een redemption is wel wat lastiger geworden. Maar bij hoge toeslagen/taxes (in de VS) kan het voordelig zijn. Ook gecapte redemptions aan de bovenkant kunnen gunstig zijn (120/K voor een hotel van ca. € 1000,00 per nacht). Daarnaast zoals je zelf al aangeeft de vijfde nacht gratis bij Standard redemptions (vanaf Silver).

    Mijn advies is om eerst te kijken wat je er voor wilt aanschaffen. Doe het niet met het oog op een goede investering zonder specifiek doel. Deze actie komt jaarlijks meerdere keren voorbij, dus FOMO hoef je niet te hebben bij deze actie. Als je een redemption op het oog hebt die meer dan € 0,048 per punt oplevert dan is het een prima deal.

    Screenshot_20240725-072131.png
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2024
    MilesHunter, Grouchy, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Nieuwe promo voor het najaar van 2024:2500 punten per stay (inclusief award stays).
     
    budjepaul, Fripsmaster, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    570
    Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Perfecte timing. Net gisteren de najaarsvakantie geboekt met oa. Hilton
     
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees af en toe wat over de free night vouchers van Hilton, en dat die geldig zijn bij ieder hotel (als er plek is). Maar voor zover ik kan vinden kun je ze alleen krijgen bij sommige Amerikaanse credit cards, of heeft iemand hier er wel eens een te pakken gekregen?
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Voor zover ik weet vrijwel alleen bij de US creditcards inderdaad. Recent was er nog een actie waarbij je naar de Signup Bonus ook een FNC kreeg. Bij de Aspire krijg je jaarlijks een FNC.

    In het verleden wel eens gezien dat als service recovery een FNC is weggegeven.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2024
  7. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Hmm dat is wel jammer. Zou nog wel eens een paar nachten in Cap Rocat in Mallorca oid willen doorbrengen maar zonder voucher is dat pittig duur.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Als je punten koopt in de sale ben je ca. € 600,00 kwijt voor een nacht.
     
  9. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Gebruik gemaakt van promo voor het einde van het jaar (nye). Optreden bij Hilton Dubai Jumeirah, maar ze kunnen geen kamer boeken (ja, vertel mij wat) dus redemption gedaan voor 70k/nacht, met 5e nacht gratis (dus ook tijdens oud op nieuw...juist..wanneer ik op moet treden). Dus 280k voor 1.350 euro. Hotel kost los voor die 5 nachten 3.750 euro, dus prima redemption denk ik. En voor degenen die het willen weten; dat gaat gewoon op de factuur, beetje omslachtig, maar ach...#wezijnerweerbij
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    3.326
    Trofeepunten:
    508
    Dit is dan toch gewoon onwil, dat ze geen kamer "kunnen" boeken?

    Zou je met zo'n partij dan überhaupt wel samen willen werken?
     
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Klopt. Heeft te maken met blackout dates in het hoogseizoen, zeker met oud op nieuw. De constructie slaat natuurlijk nergens op, maar het is (ieder jaar, want werk al 10 jaar voor ze) een mooie en goed betaalde klus. Als ik heel sneaky zou zijn zou ik m gewoon refundable boeken en dat factureren, maar zo ben ik niet...dus ik factureer gewoon de punten...maar omslachtige (bureaucratische) zaken...
     
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    Rare ervaring in Toronto bij Bloom Mississauga (Tapestry collection by Hilton) qua ontbijt.

    Ik heb daar Gold. (via Amex), dus zou sowieso continental breakfast hebben. Nu is dat op veel plekken slechts een credit. In dit hotel een tegoed van 11 CAD$.

    Ik kon bij online boeken kiezen voor 2 tarieven:
    a) kamer.
    b) kamer met ontbijt (was 24CAD$ duurder).

    Gekozen voor b), kamer met ontbijt. Bij aankomst vertelde de receptioniste dat ik 'full breakfast had'. Ik kon alles kiezen wat ik wilde, ook gerechten mixen (dus bijv. omelet + havermout + yoghurt).

    In de ontbijtzaal wilde de serveerster daar echter niks van weten. Ik kreeg een kaart en mocht met mijn kamer-met-ontbijt één gerecht van de kaart kiezen en één drankje (koffie/thee/sap). Elk extra gerecht of drankje moest los betaald worden. Dat de receptioniste iets anders zei kon ze niks mee, 'dan was het vast een nieuwe receptioniste die het allemaal niet snapt'. Ze werd er zelfs boos om, dus toen maar één gerecht gekozen (en eieren voor m'n geld gekozen voor het verder te escaleren).

    Toen ik aangaf ook nog Hilton gold te hebben (en dus eigenlijk 11CAD mocht gebruiken), vroeg ik of ik daar dan nog iets van mocht nemen. Dat ging ook absoluut niet. Daarmee had ik dus niks aan m'n ontbijt-credit.

    Hebben jullie dit soort taferelen ook wel eens meegemaakt bij Hilton?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Vervelende situatie. Wat het lastig maakt is dat het tarief het hotel carte blanche geeft door de zin "breakfast offerings may vary by hotel". Een money grab dus in dat geval.

    Beslist over klagen bij Hilton corporate en wellicht levert het nog wat punten op. Juist vanwege dit soort praktijken staat er in sommige rate descriptions expliciet FULL BREAKFAST.
     
  14. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Oef geef mij dan maar liever een ontbijtbuffet dan heb je dit soort gedoe niet...

    Voor je bij corporate in de boom klimt, stuur de GM van desbetreffend hotel eens een mailtje.
     
    Menno vindt dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Ik vind dit dus echt een fantastische woordspeling :cool:
     
    Menno vindt dit leuk.
  16. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    Haha thanks! Als hollander ging ik 'dan maar' voor het (bijna) duurste gerecht op de kaart; de eggs benedict! Die waren best wel lekker, maar hoef bij het ontbijt niet persé gefrituurde aardappelen. Maarja, cultuur. Ik ga de GM een mailtje sturen en laat weten wat m'n ervaringen waren @Brangeri .
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Het klinkt mij meer in de oren als een communicatiefout tussen de medewerkers of gewoon een zure truus. Zo'n GM kan vaak best wel wat regelen, helemaal als je er nog eens komt maar als je er met gestrekt been via corporate in gaat sta je al 1-0 achter.
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Mijn suggestie was overigens volstrekt niet om er "met gestrekt been in te gaan via corporate".

    De routing is zo dat je Hilton Gold/Diamond desk kunt mailen en de situatie uitleggen. Ze routen dit vervolgens via het hotel met het verzoek om dit op te lossen. Krijg je een case nummer en krijgt het follow up. Lost het hotel het niet op dan komen ze vaak tegemoet in de vorm van punten of credit voor een toekomstige overnachting.

    Dat wil niet zeggen dat direct contact met de GM niet werkt. Dat is zelfs een prima suggestie en als dat beter voelt dan snap ik dat helemaal. Ben het er alleen niet mee eens dat de andere route je gelijk op 1-0 achterstand zet. Het is een route die voor cliënten en mezelf effectief bleek en tot tevreden oplossingen heeft geleid.
     

Deel Deze Pagina