Goedemorgen, Ik zie dat er momenteel een actie is om hilton punten te kopen. Het maximale is 160.000 punten en dan krijg je er 144.000 'cadeau'. Oftewel 300.000 punten voor €1524. Is dit een goede deal? Ik wil binnenkort mijn amex gold upgraden naar platinum en dit zou dan ook hilton gold status opleveren. Boek je de kamer met punten dan krijg je de 5de nacht gratis als ik het goed heb.
Hier is het aanbod 160/K plus 160/K bonus. Dus 320/K voor € 1524,00. Dat is € 0,0048 per punt en dat is ook ongeveer de waarde. De waarde van € 0,048 halen bij een redemption is wel wat lastiger geworden. Maar bij hoge toeslagen/taxes (in de VS) kan het voordelig zijn. Ook gecapte redemptions aan de bovenkant kunnen gunstig zijn (120/K voor een hotel van ca. € 1000,00 per nacht). Daarnaast zoals je zelf al aangeeft de vijfde nacht gratis bij Standard redemptions (vanaf Silver). Mijn advies is om eerst te kijken wat je er voor wilt aanschaffen. Doe het niet met het oog op een goede investering zonder specifiek doel. Deze actie komt jaarlijks meerdere keren voorbij, dus FOMO hoef je niet te hebben bij deze actie. Als je een redemption op het oog hebt die meer dan € 0,048 per punt oplevert dan is het een prima deal.
Ik lees af en toe wat over de free night vouchers van Hilton, en dat die geldig zijn bij ieder hotel (als er plek is). Maar voor zover ik kan vinden kun je ze alleen krijgen bij sommige Amerikaanse credit cards, of heeft iemand hier er wel eens een te pakken gekregen?
Voor zover ik weet vrijwel alleen bij de US creditcards inderdaad. Recent was er nog een actie waarbij je naar de Signup Bonus ook een FNC kreeg. Bij de Aspire krijg je jaarlijks een FNC. In het verleden wel eens gezien dat als service recovery een FNC is weggegeven.
Hmm dat is wel jammer. Zou nog wel eens een paar nachten in Cap Rocat in Mallorca oid willen doorbrengen maar zonder voucher is dat pittig duur.
Gebruik gemaakt van promo voor het einde van het jaar (nye). Optreden bij Hilton Dubai Jumeirah, maar ze kunnen geen kamer boeken (ja, vertel mij wat) dus redemption gedaan voor 70k/nacht, met 5e nacht gratis (dus ook tijdens oud op nieuw...juist..wanneer ik op moet treden). Dus 280k voor 1.350 euro. Hotel kost los voor die 5 nachten 3.750 euro, dus prima redemption denk ik. En voor degenen die het willen weten; dat gaat gewoon op de factuur, beetje omslachtig, maar ach...#wezijnerweerbij
Dit is dan toch gewoon onwil, dat ze geen kamer "kunnen" boeken? Zou je met zo'n partij dan überhaupt wel samen willen werken?
Klopt. Heeft te maken met blackout dates in het hoogseizoen, zeker met oud op nieuw. De constructie slaat natuurlijk nergens op, maar het is (ieder jaar, want werk al 10 jaar voor ze) een mooie en goed betaalde klus. Als ik heel sneaky zou zijn zou ik m gewoon refundable boeken en dat factureren, maar zo ben ik niet...dus ik factureer gewoon de punten...maar omslachtige (bureaucratische) zaken...
Rare ervaring in Toronto bij Bloom Mississauga (Tapestry collection by Hilton) qua ontbijt. Ik heb daar Gold. (via Amex), dus zou sowieso continental breakfast hebben. Nu is dat op veel plekken slechts een credit. In dit hotel een tegoed van 11 CAD$. Ik kon bij online boeken kiezen voor 2 tarieven: a) kamer. b) kamer met ontbijt (was 24CAD$ duurder). Gekozen voor b), kamer met ontbijt. Bij aankomst vertelde de receptioniste dat ik 'full breakfast had'. Ik kon alles kiezen wat ik wilde, ook gerechten mixen (dus bijv. omelet + havermout + yoghurt). In de ontbijtzaal wilde de serveerster daar echter niks van weten. Ik kreeg een kaart en mocht met mijn kamer-met-ontbijt één gerecht van de kaart kiezen en één drankje (koffie/thee/sap). Elk extra gerecht of drankje moest los betaald worden. Dat de receptioniste iets anders zei kon ze niks mee, 'dan was het vast een nieuwe receptioniste die het allemaal niet snapt'. Ze werd er zelfs boos om, dus toen maar één gerecht gekozen (en eieren voor m'n geld gekozen voor het verder te escaleren). Toen ik aangaf ook nog Hilton gold te hebben (en dus eigenlijk 11CAD mocht gebruiken), vroeg ik of ik daar dan nog iets van mocht nemen. Dat ging ook absoluut niet. Daarmee had ik dus niks aan m'n ontbijt-credit. Hebben jullie dit soort taferelen ook wel eens meegemaakt bij Hilton?
Vervelende situatie. Wat het lastig maakt is dat het tarief het hotel carte blanche geeft door de zin "breakfast offerings may vary by hotel". Een money grab dus in dat geval. Beslist over klagen bij Hilton corporate en wellicht levert het nog wat punten op. Juist vanwege dit soort praktijken staat er in sommige rate descriptions expliciet FULL BREAKFAST.
Oef geef mij dan maar liever een ontbijtbuffet dan heb je dit soort gedoe niet... Voor je bij corporate in de boom klimt, stuur de GM van desbetreffend hotel eens een mailtje.
Haha thanks! Als hollander ging ik 'dan maar' voor het (bijna) duurste gerecht op de kaart; de eggs benedict! Die waren best wel lekker, maar hoef bij het ontbijt niet persé gefrituurde aardappelen. Maarja, cultuur. Ik ga de GM een mailtje sturen en laat weten wat m'n ervaringen waren @Brangeri .
Het klinkt mij meer in de oren als een communicatiefout tussen de medewerkers of gewoon een zure truus. Zo'n GM kan vaak best wel wat regelen, helemaal als je er nog eens komt maar als je er met gestrekt been via corporate in gaat sta je al 1-0 achter.
Mijn suggestie was overigens volstrekt niet om er "met gestrekt been in te gaan via corporate". De routing is zo dat je Hilton Gold/Diamond desk kunt mailen en de situatie uitleggen. Ze routen dit vervolgens via het hotel met het verzoek om dit op te lossen. Krijg je een case nummer en krijgt het follow up. Lost het hotel het niet op dan komen ze vaak tegemoet in de vorm van punten of credit voor een toekomstige overnachting. Dat wil niet zeggen dat direct contact met de GM niet werkt. Dat is zelfs een prima suggestie en als dat beter voelt dan snap ik dat helemaal. Ben het er alleen niet mee eens dat de andere route je gelijk op 1-0 achterstand zet. Het is een route die voor cliënten en mezelf effectief bleek en tot tevreden oplossingen heeft geleid.
Nog het nodige werk te verzetten maar naast de bestaande (prima) Hilton toko's in Kuala Lumpur is de bouw van het Waldorf Astoria in volle gang. Mooie locatie: Golden Triangle.
Ligt het aan mij, of is 29.000 met 100% bonus, dus totaal 58.000 punten, kopen voor €276,28 een redelijke deal, maar als je ze dan wil inwisselen zijn ze geen €0,0047 waard, maar €0,0033 waard. Dan verlies je dus gelijk weer waarde en loont het eigenlijk niet meer. Of is dat vrij normaal bij Hilton?