Kreeg gisteren een automatische upgrade van een King naar King with view, maar keek vervolgens in de app en als ik zelf een King with view boekte was deze vervolgens goedkoper dan mijn originele boeking. Dus maar geannuleerd en opnieuw geboekt. Ben benieuwd of ik nu nog een hogere upgrade krijg.
Voor mijn verblijf dit weekend in DT Turijn kon ik wel online inchecken, maar geen kamer kiezen. Upgrade zou bekeken worden on arrival. Zal me benieuwen!
Ik heb het idee dat veel hotels binnen Hilton upgraden van Deluxe naar Superior en van Superior naar Deluxe. Ook op de websites van de hotels zie ik ze dan naast elkaar staan alsof het een zelfde soort kamer is. Heb eigenlijk nog nooit echt een leuke upgrade gehad. Iemand anders die de hierarchy hierin kan duidelijk maken?
Nee dat is per hotel verschillend. En het is - zo lijkt het - een soort sport geworden om zoveel mogelijk categorieën te creëren zodat je altijd iemand kunt upgraden: Superior King parking view Superior King gemeenteperkje view Superior King dak airco view Ik weet niet of je Gold of Diamond status hebt maar over het algemeen geven ze wel een wat betere kamer. Verwacht er vandaag de dag echter niet teveel meer van.
Ik heb het gevoel dat het erg afhankelijk is van het hotel zelf. In sommige hotels is het standaard een upgrade naar een executive kamer terwijl ik bij Hilton Tallinn als Diamond bijna altijd proactief een suite krijg. De truc van veel kamer soorten kan ik bevestigen om te kunnen zeggen je krijgt een upgrade (met ander uitzicht inderdaad).
Diamond status bij Hilton, Gold bij Marriot. Moet zeggen dat ik bij beide eigenlijk nog nooit iets relevants ontvangen heb. 1 keer met Fine Hotels and Resorts (AMEX Travel) in het Four Seasons in Casablanca een Presidential Suite van 220M2 gekregen. Dat was wel een hele ervaring voor een kamerprijs van 180 Euro.
Vroeger Diamond, nu slechts Gold, maar vrijwel altijd upgrade naar Executive Room gekregen, in Nederland, Duitsland, Engeland en ook in Azië
Dat varieerde, boek meestal de goedkoopste kamer. Dus geen peil op te trekken. Ben nu al weer een paar jaar Gold en ook dan gaat het vrijwel altijd goed. Een keer moest ik in Londen vragen om een executive room, kreeg die toen meteen. Hotel bleek wel vol te zitten met Golds en Diamonds….
Als ik een verblijf met punten boek, is die dan ook refundable mocht de reis niet doorgaan en hij moet geannuleerd worden?
Tussen al het schrale beleid van veel hotels is er gelukkig nog Hilton Tallinn als stabiel lichtpuntje. Gewone kamer geboekt en drie dagen van tevoren upgrade als diamond naar one bedroom suite. Het kan dus wel en gelukkig bij dit hotel ook consistent goede upgrades die proactief gegeven worden.
Vandaag is het Sinterklaas en dan mag een klein cadeautje natuurlijk niet ontbreken. Na het behalen van 30 nachten mag ik Hilton Gold weggeven. Ik heb het afgelopen jaar veel aan dit forum gehad en daarom geef ik op deze manier graag iets terug. Mocht je hier belang bij hebben, stuur me een pb! Ik hoef er niets voor terug en ook als je, net als ik, nog niet zo veel posts hebt mag je me een bericht sturen. Mocht je toevallig net een Amex nodig hebben, dan mag je in ruil natuurlijk m'n link gebruiken, maar ik snap dat er tientallen zijn die dit meer verdienen dan ik.
Gisteravond laat de goedkoopste Office kamer bij Doubletree Amsterdam Centraal geboekt. Na lange tijd weer terug hier, werd lang geleden door alle medewerkers altijd met m’n naam aangesproken. Mooie herinneringen. Desalniettemin een leuke upgrade gekregen, en fijn dat ik er weer eens ben. Goedkoopste queen geboekt en nu lekker werken en straks lunchen in een executive suite.
Beste allemaal, ik kom 31.000 punten tekort voor mijn volgende verblijf (heb er 280k nodig, zit nu op 249). Er is vandaag en morgen nog een promo met 100% bonus, maar ik zit zelf aan mijn limiet. 32.000 punten zou dan 160 usd kosten. Is er iemand die die zou willen kopen en naar mij zou willen transferen? Of iemand die nog wat punten heeft die die wil verkopen? Dan koop ik ze graag over! Stuur me gerust even een bericht, dan komen we er vast uit. Heb ook al een paar mensen een priveberichtje gestuurd. Dank!
Inmiddels heb ik @RickJansen uit de brand geholpen. Het aanschaffen van punten en het verzenden ervan was allemaal zo geregeld. Binnen een kwartier punten gekocht, betaald, verzonden en aangekomen.
Met dank aan @Peter02 de benodigde punten gekregen. Had een stay nodig rond oud op nieuw maar moet in Marina zijn. Dus...jackpot. Had heel veel goede verhalen gehoord over Doubletree JBR, moet 5 nachten hebben, goedkoopste kamer is ruim 27.000 dirham, oftewel ruim 6600 euro. Nu geboekt voor 280.000 punten (5e nacht gratis). Geen slechte deal dacht ik zo
Kort na oud en nieuw willen we een weekje in Johannesburg boeken in de Hilton, maar m'n gold status nav Amex Plat is nog in aanvraag. Wat is wijsheid, nu boeken of wachten tot de status definitief is?
Meestal duurt het allemaal niet zo heel lang voordat je Gold status is bijgewerkt, dus ik zou even wachten met boeken.