Goedemorgen allen! Vanuit het schitterende Hilton Arcadia Resort in Phuket, Thailand even een update. Het regent namelijk, tijd voor wat administratie

. Verblijf hier een week in het Sandbox programma wat mij Diamond member gaat maken. Schitterend resort, zeezicht en een prima deal. 34 euro per nacht inclusief 5k bonuspunten, gratis airport transfer, upgrade, 30% korting op F&B/Spa en als Gold member elke dag gratis 'happy hour': 1 gratis drankje + selectie van hapjes. Beperkte versie van lounge toegang, zeg maar.
Dan het overzicht van mijn reis naar Diamond. Begin van dit jaar voor het eerst een hotelprogramma gekozen vanwege het plan om meer te gaan reizen. Heb gebruik gemaakt van het MVP Fast Track programma (4 stays naar Gold) en na dit huidige verblijf ben ik obv 30 nights Diamond member.
Totaal: 12 stays, 32 nachten verbleven bij:
Hilton Garden Inn Leiden
Hampton by Hilton Schiphol
Hampton by Hilton Bijlmer Arena Amsterdam (3 nachten)
DoubleTree NDSM Werf Amsterdam (3 stays, 4 nachten)
Hilton Rotterdam
Hilton Den Haag (3 nachten)
Hampton by Hilton Antwerpen Centraal Station
DoubleTree Lissabon (3 nachten)
DoubleTree Al Barsha Dubai (8 nachten)
Hilton Arcadia Resort Phuket (7 nachten)
Dit heeft me in totaal €2.150 euro gekost voor 32 nachten, altijd met ontbijt. Vaak alleen verbleven, stuk of 8 verblijven samen. Gemiddeld maakt dat 67,- euro per nacht. In 7 van de 12 stays een upgrade gekregen, waarvan de besten bij Rotterdam en Den Haag, beide naar een Executive room met lounge toegang (toen nog roomservice). Ik heb nog geen punten uitgegeven en mijn saldo staat na deze 32 nachten op 112k punten. Hiervan 20k Milestone bonuspunten. Los daarvan dus bijna 3.000 punten per nacht, niet slecht! Het saldo is goed voor een midweekje in Amsterdam of wat het waarschijnlijk wordt twee weken ergens in Azië. Aanbevelingen voor het besteden van de punten hier zijn natuurlijk altijd welkom

.
Mijn algehele ervaring: absoluut de moeite waard. Veel mooie, ruime kamers en eigenlijk overal uitstekende service. Natuurlijk kan het goedkoper. 15x 1 nacht bij een Hampton kan je diamond maken voor ca. 900 euro, maar daar wordt niemand vrolijk van, lijkt me. Ik stel nu Diamond vast en dat moet lukken t/m 2024. Tegelijk dus rustig verdiepen in andere programma's en genieten van de voordelen die Diamond me gaan brengen!
Klik om te vergroten...