Hilton Honors (Hilton, Double Tree, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 14 jul 2014.

  1. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Lekker bezig!! Hoop dat hij mij ook een keer lukt om diamond te worden.:D
     
    Fripsmaster en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben diamond en heb mn 40 nights dit jaar al binnen, dus denk dat ik tot 2024 mijn status veiliggesteld heb. Mooizo!
     
    Amsterdam, HarmDommisse, Frankb en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik ben ook erg tevreden met de timing van mijn Fasttrack naar Gold :)
     
    HarmDommisse en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  4. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Goedemorgen allen! Vanuit het schitterende Hilton Arcadia Resort in Phuket, Thailand even een update. Het regent namelijk, tijd voor wat administratie :p. Verblijf hier een week in het Sandbox programma wat mij Diamond member gaat maken. Schitterend resort, zeezicht en een prima deal. 34 euro per nacht inclusief 5k bonuspunten, gratis airport transfer, upgrade, 30% korting op F&B/Spa en als Gold member elke dag gratis 'happy hour': 1 gratis drankje + selectie van hapjes. Beperkte versie van lounge toegang, zeg maar.

    Dan het overzicht van mijn reis naar Diamond. Begin van dit jaar voor het eerst een hotelprogramma gekozen vanwege het plan om meer te gaan reizen. Heb gebruik gemaakt van het MVP Fast Track programma (4 stays naar Gold) en na dit huidige verblijf ben ik obv 30 nights Diamond member.

    Totaal: 12 stays, 32 nachten verbleven bij:
    Hilton Garden Inn Leiden
    Hampton by Hilton Schiphol
    Hampton by Hilton Bijlmer Arena Amsterdam (3 nachten)
    DoubleTree NDSM Werf Amsterdam (3 stays, 4 nachten)
    Hilton Rotterdam
    Hilton Den Haag (3 nachten)
    Hampton by Hilton Antwerpen Centraal Station
    DoubleTree Lissabon (3 nachten)
    DoubleTree Al Barsha Dubai (8 nachten)
    Hilton Arcadia Resort Phuket (7 nachten)

    Dit heeft me in totaal €2.150 euro gekost voor 32 nachten, altijd met ontbijt. Vaak alleen verbleven, stuk of 8 verblijven samen. Gemiddeld maakt dat 67,- euro per nacht. In 7 van de 12 stays een upgrade gekregen, waarvan de besten bij Rotterdam en Den Haag, beide naar een Executive room met lounge toegang (toen nog roomservice). Ik heb nog geen punten uitgegeven en mijn saldo staat na deze 32 nachten op 112k punten. Hiervan 20k Milestone bonuspunten. Los daarvan dus bijna 3.000 punten per nacht, niet slecht! Het saldo is goed voor een midweekje in Amsterdam of wat het waarschijnlijk wordt twee weken ergens in Azië. Aanbevelingen voor het besteden van de punten hier zijn natuurlijk altijd welkom :D.

    Mijn algehele ervaring: absoluut de moeite waard. Veel mooie, ruime kamers en eigenlijk overal uitstekende service. Natuurlijk kan het goedkoper. 15x 1 nacht bij een Hampton kan je diamond maken voor ca. 900 euro, maar daar wordt niemand vrolijk van, lijkt me. Ik stel nu Diamond vast en dat moet lukken t/m 2024. Tegelijk dus rustig verdiepen in andere programma's en genieten van de voordelen die Diamond me gaan brengen!
     
    loualex1399, EvdP, HarmDommisse en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Goedenavond,
    Iemand toevallig ervaringen in het Conrad Dubai en recent verbleven daar?
    Ik overweeg een boeking, maar er is veel keus in de Hilton familie aldaar.

    Alvast dank

    Ps. Nog een aanvulling. Had eerst WA Palm geboekt, maar gezien de weinige tijd in het hotel (maar meer op verkenning buiten het hotel) en de afstand tot de stad toch geannulleerd...en nu op zoek naar een ander Hilton hotel.
    Het Conrad spreekt mij op dit moment het meest aan. Ben beniewd naar evt andere opties.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2021
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Heeft iemand naast het WA Beverly Hills nog meer goede hotels om punten te branden in de LA regio?
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    - H hotel LAX (Curio) vanwege airport view.
    - Beverly Hilton omdat het iconisch is (maar verwacht niet veel van de service).
     
    HarmDommisse en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Heb er net pre-COVID verbleven (review hier: https://insideflyer.nl/review-conrad-dubai/ ) en zit er over een paar weekjes weer. Ook voor de dagen dat ik voornamelijk op pad ben (Expo). Daarna verkas ik naar een strandhotel.
    Het is absoluut niet op hetzelfde niveau als een WA, en ook niet het modernste hotel meer. Maar afhankelijk van het tarief kan het een prima Hilton optie zijn. Voor een stadshotel is het zwembad erg mooi gedaan; een oase naast de snelweg. Via Impresario is het 4-voor-3 te boeken met extra voordelen.
     
    Rem76, lloydje33 en HarmDommisse vinden dit leuk.
  9. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    toevallig 4 weken geleden geweest. Zeer prima hotel en heb me er erg fijn gevoeld de dagen dat ik er was. Goede service en alles was gewoon open.
     
    Rem76 en HarmDommisse vinden dit leuk.
  10. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Beverly Hilton is prima en direct naast het Waldorf en iets vriendelijker qua prijs. Is een degelijk hotel maar voor de wauw factor zou ik naar het WA gaan, of in ieder geval een drankje doen bij de rooftop bar.
     
    HarmDommisse en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Ik zou graag een fysieke kaart willen hebben...voor in de verzameling...nu als diamond member...kan ik die nog ergens aanvragen? Of gaat dat niet meer en moet alles via de app...
     
    Javadest en HarmDommisse vinden dit leuk.
  12. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    En hoe is het sandbox programma? Kan je nog een hoop doen op Phuket?
     
  13. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Het is perfect geregeld. Per 1 oktober is het nog maar 1 week Sandbox en dus onder toezicht (geen quarantaine). Dagelijks even een health check bij de receptie en op dag 6 de tweede test wat vlakbij kon. Eerste test was op het vliegveld. Het is flink wat papierwerk van te voren, maar het programma draait gewoon mooi en ik ervaar voldoende vrijheid op het eiland. Enige kanttekening is dat mits je positief test, je direct ter observatie naar het ziekenhuis mag. Of je nou klachten hebt of niet. Als iemand naast, achter of voor je in het vliegtuig positief test, dan moet je naar een quarantaine hotel.

    Er zijn veel markten en restaurantjes gesloten en dat is best triest om te zien, maar tegelijk is er ook nog heel veel open. Het is rustig op de weg, Hilton resort heeft een occupancy rate van 5% (volgens mij ong 30 vd 600 kamers bezet). Er zijn tours binnen de provincie mogelijk, dus ook naar een aantal eilanden. Zelf kijk ik altijd erg naar wat er wel kan ipv wat er niet kan, en vanuit dat opzicht heb ik een heerlijke tijd hier zonder massatoerisme.

    Mochten mensen er meer vragen over hebben, stuur gerust een berichtje. Moet bekennen dat ik het forum niet dagelijks check, maar probeer zeker 2 keer per week ;).
     
    Vliegende_Keep, jphorn, Amsterdam en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Wat moet ik me precies voorstellen bij de "evening tasting" bij Canopy by Hilton hotels? Een hapje en een wijntje/biertje ofzo?
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  15. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Denk een soort happy hour. Wat Embassy Suites ook heeft.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ah, handig! :D
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Er komt een Conrad op Sardinië. Tevens was er afgelopen zomer een nieuwe Curio erbij
     
  18. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Conrad is prima! Opstap voor de trein is recht voor de deur en kost niet veel. Ik had een kamer met lounge access en die was dermate goed dat ik niet buiten het hotel hoefde te eten.
     
    Rem76 en HarmDommisse vinden dit leuk.
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Amsterdam, Peter02 en HarmDommisse vinden dit leuk.
  20. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Van standard room naar suite in double tree Amsterdam als Diamond member. Top service!!
     

Deel Deze Pagina