Krijg je als hhonors member ook korting op dineren in Hilton hotels? Of misschien extra punten verzamelen op alle uitgaves in Hiltons? Ik ga binnenkort in een restaurant eten in het Doubletree by Hilton in Amsterdam, en was benieuwd of daar nog wat voordelen te behalen zijn.
Volgens mij krijg je punten alleen als je ook een kamer hebt waar je de rekening op laat zetten. Ik heb weleens na het uitchecken in een hotel gedineerd en daarna het bonnetje opgestuurd naar de HHonors-desk: met die punten werd mijn reservering toen aangevuld, maar 'los' dineren geldt volgens mij niet. Korting op eten/drinken is volgens mij ook geen standaardbenefit voor Hhonors (elite)members. Sommige hotels geven een kortingsbon of cadeaukaart als 'welkomstcadeau', maar dat gebeurt volgens mij niet heel vaak.
Tru by Hilton, Hiltons nieuwste merk: http://www.usatoday.com/story/travel/hotels/2016/01/25/hilton-tru-new-hotel-brand/79185810/.
Cheque van Hilton ontvangen n.a.v BPG. Echter, alle banken in Nederland vragen 25-30 euro om deze te verzilveren. iemand ideeen hoe dit beter kan? Kan ik iemand in de USA machtigen de cheque voor mij te verzilveren?
Wellicht dat ik je hier wel mee kan helpen, aangezien ik tijdje in VS heb gewoond. Als je geïnteresseerd bent mag je een pm sturen, laat dan ook even weten wat voor een soort cheque het is.
Gisteren 's avonds laat bij Hilton Berlijn ingecheckt, als Gold member upgrade gekregen naar een executive lounge kamer. Helaas had de badkamer nog lange vrouwen haren van een vorige gast in de wasbak liggen, plus de douche haperde constant van warm naar koud. Ben ik niet gewend van Hilton dus ik heb voor het eerst in mijn leven een mailtje gestuurd naar de front desk (was te moe om nog ter plekke naar beneden te gaan klagen, wilde gewoon slapen).
Oke: gister na in de kamer te komen lag er fruit, wijn, water en een excuses kaartje + maintenance kaartje dat het gefixt was. Goed bedoeld natuurlijk, maar ik mocht ook bij de executive lounge desk langskomen waar ze me hebben aangeboden hebben me naar een Duplex Suite te upgraden voor de rest van de week! Duplex Suite is bijzonder mooi, 2 verdiepingen hoog binnen de kamer met woonkamer met bank grote flatscreen, mini bar en een zeer mooi uitzicht (voor Berlijnse standaarden). Boven zeer grote slaapkamer en badkamer in aparte ruimtes. Bottomline: Ondanks de eerste kamer absoluut niet voldeed aan Hilton standaarden, maakt de suite (twv ~400-500 per nacht) het toch zeker wel goed, helemaal gezien ik hier nog de rest van de week verblijf. Lebensraum !
Zo dat is netjes opgelost! Ook wat ik gewend ben bij Hilton. De manuals zijn nog al strict op een goede service recovery door het hotel.
Stel dat je 3 kamers boekt in een Hilton als Diamond member, krijg je dan voor alledrie de kamers de punten, een upgrade, ontbijt en lounge toegang (indien er een lounge is) of is dit teveel goeie hoop?
Volgens mij kan je maar voor twee kamers punten krijgen. Qua voordelen hangt het erg van het hotel af. Officieel zijn ze tot niks verplicht. In mijn ervaring zijn ontbijt en lounge voor twee kamers vaak geen probleem. Een upgrade voor de andere kamer verwacht ik niet, en vraag er ook niet om. Misschien dat 3 kamers wel een beetje teveel gevraagd is qua ontbijt en lounge.
Vannacht de terms & conditions van het HHonors programma er even op nagekeken en je kan enkel punten verdienen voor maximaal 2 kamers.
Vraag, iemand al geprobeerd Hilton Honours te matchen met Accor Gold of IHG Gold? Al wat reacties/ervaringen? (n.a.v. artikel van Ralph https://insideflyer.nl/hhonors-status-match/ )
Volgens mij wordt er bedoeld of Hilton ook naar een ander programma gematched wordt en niet naar Hilton.
Thanx @Ottorockit , misschien inderdaad handig om duidelijk te zijn. Maar ik bedoelde het zoals @FlyRicky en @Carel1 hebben geantwoord. Ik heb nu status bij IHG en Accor maar denk dus na over een match naar Hilton n.a.v. artikel welke ik quote. Edoch dank voor de vraag voor verduidelijking ;-)
Heb het zelf nog niet gedaan, maar aangezien je HHonors twee accounts zelf kunt samenvoegen tot één, kan het handig zijn te kijken op de lange termijn welke status je bedenkt te behouden (IHG of Accor) en diegene die als eerste gaat verlopen te matchen. Mocht je niet zelf kunnen herkwalificeren kun je altijd nog een tweede account aanmaken, met je andere hotelketen status matchen & de accounts mergen zodat je de punten van beiden accounts samen kunt voegen en deze in 1x uit kan geven .