Zojuist bericht gekregen, Hyatt Diamond / Marriott Platinum gematched naar Hilton Diamond. Geldig tot maart 2017. Ben nog geen vaste gast bij Hilton, en ook geen ervaring met de voordelen als Diamond dus ga het komende jaar eens kijken hoe het bevalt. Iemand goede ervaring met Hilton hotels en toegang tot Lounges in Europa?
Zojuist bericht gehad van Hilton dat ze mijn SPG Platinum/IHG Spire Royal Ambassador gematched hebben naar Diamond.
Laatst de goedkoopste kamer geboekt bij Hilton Evian Les Bains vlakbij Geneve. Via de BRG regeling nog $50 korting gekregen op de kamer. Had geen hoop op een upgrade vanwege de goedkope kamer. Ik heb Hilton Gold Status. Bij aankomst een gratis upgrade gekregen naar een Junior Suite, Lounge toegang en gratis compleet ontbijt in het restaurant zonder het te vragen. Merk wel dat ze in Europa sneller upgrades geven dan in Amerika. Waarschijnlijk omdat je daar heel makkelijk status kan krijgen met een credit card etc.
Met Le Club Accor Platinum ben ik gematched naar HHonors Diamond! Binnen 4 dagen was het geregeld. Kreeg een bevestigingsemail van zowel het email adres waar ik de status match naartoe had gestuurd, als een welkomstemail van HHonors aangezien ik nieuw Diamond lid ben. Status is ook direct bijgewerkt in de app. +1 voor HHonors en de communicatie/service!
Vrijdag een match gevraagd en vanmorgen kreeg ik bericht dat ik t/m maart 2017 Diamond member ben. Supersnel.
Mijn IHG Plat is ook gematcht naar Hilton Diamond Hoe zit het met de kans op upgrades naar suites als Diamond member? Ik heb een aantal hotels op het oog nu ik Diamond member ben geworden haha, maar zou leuk zijn om daar een suite te krijgen.
Mijn ervaring met suite-upgrades als Diamond is erg goed! Toen ik nog Gold was, kreeg ik heel af en toe een upgrade naar een suite (meestal executive room), maar met Diamond is een suite-upgrade bijna structureel. Vaak gewoon naar een basis (junior) suite, maar soms ook iets heel moois. Paar weken geleden in het Waldorf Astoria Ras al Khaimah van de meest goedkope kamer een upgrade gehad naar een tower suite van 170 vierkante meter (ik meen dat dat 8 categorieën hoger was). Dat hotel was overigens zeer de moeite waard, ik zal hier op het forum binnenkort even wat foto's en ervaringen plaatsen - misschien wel mijn beste hotelverblijf ooit! Ik merk trouwens vaak dat je bij het online inchecken via de Hilton app (zowel als Gold als Diamond) 'gewoon' een upgrade naar 1 of 2 categorieën hoger krijgt. Als je vervolgens bij aankomst in het hotel vriendelijk om een upgrade vraagt, gaan ze iets beters voor je zoeken als dat beschikbaar is .
Wat overigens naar mijn idee helpt is om voor aankomst even een mail naar het hotel te sturen en daarin ook vriendelijk om de beschikbaarheid van 'mooiere kamers' te vragen. Ik kleed de mail vaak een beetje anders in (doorgeven dat ik laat op de dag aankom/vragen wat het beste vervoer van het vliegveld is/of AmEx geaccepteerd wordt/etc) en sluit dan af met 'oh ja, als Diamond member...' Je kunt natuurlijk ook snoeihard op de man af een suite afdwingen, maar ik doe het meestal op de vriendelijke, (in mijn ogen) iets minder opdringerige manier
Mijn Accor plat is ook gematched door HiltonHonors naar Diamond. Allen het behouden van Diamond wordt wel een uitdaging gezien de eisen. Dan is Accor toch makkelijker te behouden.
Ook BW diamond naar HHonors gematched. Moest nog een hotel voor Berlijn hebben, dus het Waldorf daar geboekt. Erkenning was matig. Kreeg een kamer met beter uitzicht ipv standaard dus inderdaad 1 niveau hoger. Helaas geen ontbijt, is niet van toepassing in het Waldorf keten blijkbaar....