AWW meneer is op de tenen getrapt, als je me nog verder wilt afbranden, maak er ff een topic voor of Pm me. Have a good night!
De link werkt nog. Ik heb zojuist iemand aangemeld. Zou er zelf ook graag gebruik van maken, maar heb geen Hilton stays in het vooruitzicht
Kleine review van Hilton Sandton Johannesburg Zuid Afrika. Dit hotel staat aangegeven als een 5 sterren hotel. Voor mijn trip naar Zuid Afrika (KQ deal ams-nbo-Jnb-nbo-ams-Bru 355€) was ik op zoek naar een hotel voor twee nachten in Johannesburg. Ik was nog nooit eerder in deze onveilige stad geweest en had dus een random hotel via expedia geboekt ergens midden in de stad. Een paar weken daarna maakte @Lionell mij erg blij met Hilton Gold. Om deze status te behouden moet je 3 stays hebben voor een bepaalde tijd. Nu had ik Guam op dat moment al gepland en had ik dus nog twee stays nodig. Gelukkig kon ik de expedia booking vrij cancellen. Vervolgens ben ik mij gaan verdiepen in het best rate guarantee systeem van Hilton (vaak een goedkope manier om dure kamers te krijgen). Al snel vond ik via Otel.com voor rond de 25% minder een standaard room. Vervolgens heb ik geprobeerd de claim in te dienen, maar de bureaucratische bullshit die achter de BRG zit is echt niet te geloven. Ze hebben gewoon geen telefoonnummer en op je e-mails wordt veel te laat beantwoord. Omdat de tijd begon op te raken heb ik via Otel.com met een 7% kortingscode van Facebook voor 167€ twee nachten geboekt in de goedkoopste kamer. Hierna heb ik het hotel opgebeld om mijn Hilton nummer aan de boeking toe te voegen, dit was geen probleem. Eenmaal aangekomen in JNB besloot ik met de Gautrain naar Sandton te gaan, snel en goedkoop! (6€) Vanaf Sandton station dacht ik naar het hotel te kunnen lopen maar in Jnb wordt blijkbaar veel aan de weg gewerkt, heb de halve tijd op straat gelopen vrezend voor mijn leven xD Eenmaal aangekomen in het hotel ging ik naar de hhonors lijn, een vrouw vond het nodig om mij te wenken naar haar standplaats maar al snel kwam iemand van de guest relations heel proactief mij helpen (eigenlijk de vrouw dirigeren). Executive room en lounge ofcourse for you doc! (Blijkbaar staat er in m'n account dat ik doctor ben, ben ik niet) Geen enke probleem dat ik om 1200 uur al wilde inchecken, alhoewel als ik de kingbed wilde en niet double bed moest ik even wachten. Dus nam ik even een koffie in de lounge. Erg mooie lounge met gratis drinken en gratis sterke drank en eten in de avond. Mooi uitzicht op het landschap en op het zwembad. Uiteindelijk een kwartiertje later kon ik in mijn king executive room (180 P.n. Volgens Hilton website), een ruime kamer met bad en douche. Voor de rest niet veel noemenswaardig, behalve de twee grote gratis waterflessen. Late checkout is ook geen probleem. Groot pluspunt is de gratis shuttle naar het bovengenoemde treinstation en naar de mall waar je heerlijk kan eten en shoppen. Gratis ontbijt kan worden genuttigd in de lounge of in het restaurant. Al met al een zeer goede ervaring tot nu toe, zit nu in de lounge met m'n gin tonic. Proost @Lionell once again! Kleine edit: customer care heeft trouwens 5000 punten compensatie gegeven voor dat BRG gezeik)
Valt toch tegen voor de komende 90 dagen, trips naar Moscow en Madrid niet echt Hiltons om naar huis te schrijven. Blijft Berlijn en Brussel over, moet ik voor de derde nog iets vinden.... ik voel weer een tripje in de planning komen Als je met twee mensen op een kamer slaapt, moet je kamergenoot dan wel gewoon voor ontbijt betalen als je gold bent en zij ook niet? Scheelt dan wel echt een boel.
Mocht het hotel voor de tweede gast in dezelfde kamer extra rekenen, dan kan je als Elite een kamer o.b.v. 1 persoon boeken. Meer info: http://ikvliegveel.com/bespaar-hilton-gold-fasttrack/
Is het Hilton Digital Key programma waarmee je via je smartphone je kamer kan openen al overal beschikbaar? Indien niet, is er ergens een lijst van hotels waar het te gebruiken is?
Inderdaad, maar ik verwacht en hoop dat het wel snel verder uitgerold zal worden. Digital check-in werd ook vrij snel buiten de VS uitgerold namelijk.
Ik heb me aangemeld maar tot op heden geen mailtje of verandering in de App. Ie And zelfde probleem dat het even duurt voor je reactie krijgt m.b.t. challenge via air berlin?
Via de Air Berlin fast track krijg je de status niet voorafgaand aan de challenge. Je krijgt ook geen bevestiging per mail. Als je HHonors opent in je webbrowser zie je als het goed is dat je 3 stays nodig hebt voor gold.
Status match naar Hilton als je Hyatt/Marriott/Club Carlson/SPG/IHG status hebt: stuur een mailtje naar [email protected] (een of ander Hampton Inn in Engeland) met een scan van je Elite kaart en de simpele vraag om een status match.
http://forum.ikvliegveel.com/threads/het-grote-status-match-topic.101/page-11 Ik ga het ook proberen met Accor! Anders wellicht eerst een tussenweg via een andere hotelketen. Is er al iets bekend over hoe lang de status geldig blijft?