Wat een geluk, Turkish heb ik maar opgegeven. Als ik het zo lees heb je je AA gematcht naar ST en *A, hoe denk je al deze statussen kunnen te behouden? En als het niet lukt is het dan niet jammer omdat veel statusmatches maar eenmalig zijn?
Via het contactformulier op de website reageerde TK zo snel. Nee ik heb niet direct de indruk dat ik status ga behouden. Nu komt het echter wel goed uit. Het onderhouden van status zou me denk ik überhaupt niet lukken, daar vlieg ik te weinig voor. Tot nu toe heb ik in gedachten om aan het eind van het jaar nog een match aan te vragen -bij een partij die dan matcht - om het mogelijk nog wat te stretchen. Mocht dit niet lukken dan zie ik volgend jaar wel of er een partij is waar je met een challenge oid status kunt halen. Lukt dit niet dan is het niet anders, dan richt ik me op af en toe een goedkope business class deal. En dit gezegd hebbende, bovenstaande kan natuurlijk veranderen door nieuwe inzichten cq veranderende omstandigheden. Heb jij nog suggesties @Flying doc?
Heel herkenbaar, zelf vlieg ik ook alleen maar privé wat net voldoende is om Elite + te blijven op segmenten (meestal weekendjes weg). Hopelijk lukt het me dit jaar de rekwalificeren maar als het niet lukt ga ik voor een match bij een van de andere twee grote allianties. Het was heel verleidelijk om nu alvast een match aan te vragen vanwege de sport maar omdat het me niet lukt te rekwalificeren en het mijn loyaliteit verwaterd heb ik ervoor gekozen om het niet te doen. Vandaar was ik zo benieuwd hoe jij dit weet te omzeilen. Het gaat mij meer om de praktische voordelen zoals bagagetoelage, speedy boarding etc dan om de prestige. Hopelijk vinden we daar nog een mooie truc voor.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag mijn fysieke pasje van Avianca Brazil binnen samen met twee luggage tags. Ik had begrepen dat je deze zou krijgen als je 5 vluchten met O6 zou maken. Obrigado!
Weet jij of Avianca nog de mogelijkheid op statusmatch heeft? Ik moet begin April met Swiss/Lufthansa vliegen en een statusmatch op star alliance zou fijn zijn . Of is er nog verder een Staralliance statusmatch beschikbaar, ik begreep dat TK dit helaas niet meer doet (of misschien maken ze een uitzondering voor mijn TR nationaliteit). Groet, Deniz
Ik zou het gewoon proberen, al zijn ze wel zeer traag bij Avianca; duurde een maand met mijn BA Silver.. TK heeft nog wel een status challenge, dan moet je binnen 4 maanden één internationale vlucht maken met TK. Je status is dan 1 jaar geldig en je moet dan 15000 status miles halen binnen dat jaar om het weer met een jaar te verlengen. Als je eenmaal status hebt moet je als buitenlander (ik weet niet of je een dubbel paspoort hebt?) 25000 status miles binnen één jaar verdienen of 37500 miles binnen twee jaar om je status met twee jaar te kunnen verlengen. Als je het eerste jaar dan 25000 miles vliegt heb je dus 3 jaar status. Best redelijk!
Niet meer. Ze werken aan een nieuw programma dat ze -naar eigen zeggen - een dezer dagen zullen introduceren.
Als je de challenge zoals @Nielsje omschrijft via het feedback formulier aanvraagd met alle benodigde documenten dan wordt het vrij snel geregeld. Waarschijnlijk heb je dan in april je pasje wel binnen!
Nee. Daarpm was ik ook zo aangenaam verrast omdat ik op FT las dat O6 alleen pasjes de deur uitstuurt zodra je 5 vluchten met hen heb gemaakt.
Vraag van een newbie ... Ik vlieg meestal KLM (ben al een paar jaar FB Gold), maar voor een nieuw project (in Denemarken) lijkt het erop dat ik zeker af en toe SAS zal moeten vliegen. Aangezien ik niet erg thuis ben in andere frequent flyer programma's; is er een "fast track" naar elite status bij de Star Alliance, waar SAS deel van uit maakt? En is er een mogelijkheid om mijn FB Gold membership te matchen naar een status binnen Star Alliance? Bedankt! (Ik ben gebonden aan de "lowest logical airfare" policy van mijn werkgever, en daardoor lukt het me niet altijd op alle bestemmingen om KLM te boeken)
@Johan, via een website als www.statusmatcher.com kun je achterhalen wat er recent aan statusmatches is gebeurd. Let wel: dit zijn ervaringen van de 'gebruikers' en zullen zeker niet altijd van toepassing zijn op jouw situatie. Als je echter zeker bent dat je een aantal malen SAS zal gaan vliegen en er geen goede statusmatch beschikbaar is, zou ik me gewoon aanmelden bij SAS' FF programma Eurobonus. Hoewel zeker niet het gunstigste of beste programma binnen Star Alliance, heeft het één belangrijk voordeel: na 10 vluchten met SAS of Wideroe heb je al een status.
Hoi Johan, Je kunt een statusmatch aanvragen bij Turkish Airlines. Deze is 4 maanden geldig en wordt verlengd tot een jaar als je binnen de 4 maanden een vlucht met Turkish boekt. Verder zijn er momenteel geen Star Alliance status matches voor zover ik weet. Inderdaad via www.statusmatcher.com zoals in vorige bericht staat, is alle info te vinden.