First class is nu zoals gezegd helemaal niet meer beschikbaar. Business class ook minder. Na wat zoeken op diverse steden in azie ben ik erachter gekomen dat alleen woensdagen nog business class hebben. Op dinsdagen kun je economy awards boeken. Kan ook toeval zijn maar ik ben tot nu toe niet 1 Qatar airways award tegen gekomen die niet op een dinsdag of woensdag was. Tevens een vraagje (sorry voor offtopic). Ik vlieg rond de kerst naar AMS en vanaf DOH wil ik op de terugweg een award ticket boeken. Nu is een multicity ticket BKK > AMS > DOH erg duur (bijna 800 euro). Als ik echter zoek op BKK > AMS > DXB kost het ticket nog maar 623 euro met Qatar airways en dus een stop in Doha. Weet iemand of het mogelijk is om een connecting flight te cancellen? Kan natuurlijk ook gewoon niet op komen dagen, maar de kans is aanwezig dat ik wat baggage incheck. Dat moet mijn baggage wel in Doha blijven
Kun je niet met QR naar DXB vliegen en dan met GOL de ticket boeken met QR vanaf DXB? Vluchten naar DXB met QR zijn vaak veel goedkoper dan directe vluchten (?) naar DOH.
Naar mijn inzien zijn alle sweetspots van GOL programma inmiddels verdwenen. Kan JFK/DCA-HNL met Delta os ook niet meer vinden. Alleen Korean vluchten via ICN is nog het overwegen waard. Ethiad vind ik met 25k in Y eigenlijk al te duur.. Gelukkig ben ik - op 15k miles na - van mijn miles af
Helaas geen beschikbaarheid als je vanaf DXB vliegt. Ticket DXB DOH kopen is niet duur maar beetje gek om via doha op dubai te vliegen om vervolgens direct terug naar doha te gaan omdat dat de regels zijn. Mwa er zijn nog wel een aantal goede deals te vinden. Business class voor 200 euro is nog steeds een erg goede deal. En ook gewoon economy voor zon 70 euro is ok. Een aantal goede deals: SIN - DOH (met de nieuwe A350 XWB) DOH - NRT (787 dreamliner) DOH - ICN (777) DOH - BKK (A380) BKK - DOH (A380) Allen beschikbaar op dinsdagen (economy 12.500) en woensdagen (business class 32.500). Korean air kwam ik idd ook een paar tegen (economy 15.000 en business 32.500). Kan goed gecombineerd worden met ICN + andere stad in azie. In mijn geval zou ik business naar Seoul (Qatar) en vervolgens naar Bangkok (Korean Air) kunnen doen. Alleen jammer dat je dan met de ietwat oudere 777 vliegt. SIN - DOH is erg verleidelijk door de A350 en ik moet daar toch al zijn in februari. Nog genoeg keuzes IMO. Waarschijnlijk wel verstandig voor de 20e te boeken met oog op de aanstaande veranderingen (als dat klopt).
Dat zijn de regels niet, maar met QR naar DXB vliegen in plaats van direct naar DOH scheelt soms meer dan 100 euro.
Klopt vandaar ook mijn vraag, kun je de vlucht naar Dubai annuleren en gewoon in Doha blijven? Gaat Qatar moeilijk doen als je of bewust niet op komt dagen, of als je de connecting flight annuleert. Dat bedoel ik met regels. Het scheelt in mijn geval zelfs 200 euro, en als je bij Qatar Airways blijft zelfs 300 euro! Zal wel iets te maken hebben met concurrentie tussen de airlines daar. Emirates vliegt niet goedkoop naar Doha maar Qatar vliegt wel goedkoper dan Emirates/Etihad naar Dubai..
Bedoel je de inbound flight (bijv. BKK-DOH-DXB) ? Die zou je namelijk wel kunnen skippen, als het andersom was geweest (DXB-DOH-BKK) niet, want dan cancelen ze de rest van het itinerary en ben je de sjaak.
Oke maar hoe gaat Qatar ermee om en kun je de connecting flight ook daadwerkelijk cancellen (ivm checked luggage)? Lijkt me dat Qatar er niet blij mee is als je bewust niet op komt dagen voor een vlucht.
Als je de laatste kunt omzetten van transfer naar stopover (>=24 uur layover) voor dezelfde prijs kun je in BKK gewoon aangeven dat ze je bagage naar DOH ipv DXB moeten labelen, bij een stopover van meer dan 24 uur begrijpen ze dat meestal wel, en soms kán je bagage dan niet eens doorgelabeld worden naar DXB voor lange layovers. Makkelijkste en veiligste is natuurlijk gewoon met alleen handbagage reizen.
https://www.smiles.com.br/promocoes/sf-450-clube-compra-milhas Zover ik begrijp koop je 10K voor 180 euro en krijg je er 25K dus totaal 35 voor 180 euro?
Ja, je krijgt 25k voor 9,90 reaal (2,50 euro). Was tijdje geleden ook, goede deal. Weet alleen niet hoe het er na de wijziging in het programma voorstaat met de benodigde miles per route...
Ik dacht dat het GOL Smiles programma flink zou gaan veranderen? Of is dat nog niet gedaan? 180 euro voor 35k miles is iig niet duur.
12,5K in economy van Dubai naar Tokyo met QR plus 25 euro aan belastingen vind ik niet veel voor een enkeltje.
True maar als je het vergelijkt met AMS-CDG met KL voor 27,5K plus 54 euro aan belastingen is de econ een schijntje voor zo lang vliegen met een 5* maatschappij.
Klopt, maar nu met de 10 jaar FB deals is het 10K FB plus 45 euro AMS-DXB, 12,5 Gol Smiles plus 25 euro DXB-TYO en 20K FB plus 78 euro TYO-AMS lijkt me best leuk voor een weekje als combitrip.