GOL Smiles

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Alias, 26 mei 2015.

  1. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    TLV valt ook onder Azië. Daar valt (bijvoorbeeld met HV) goedkoop naartoe te positioneren. Heb zelf TLV-NRT-TYO met Korean geboekt voor 15k
     
    Nielsje en Flying doc vinden dit leuk.
  2. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Ik krijg niks gevonden als ik vanaf TLV zoek, alleen maar vluchten met AF en KL voor 80k miles?
     
  3. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Hmm.. Ik weet niet wat er precies na 21 november is veranderd, maar ik kan zo snel ook geen enkele KE vlucht vinden. In het verleden kon sowieso tlv-icn-tyo/pvg/hkg a 15k gevonden worden.
    So I'm sorry, I don't know
     
  4. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij is er niets veranderd. Ook korean air is veel beschikbaar, maar alleen als je op vluchten van of naar seoul zoekt. Net als Qatar zijn er alleen award flights van of naar de thuisbasis lijkt het.
    Ik ben ook Delta tegengekomen voor dezelfde prijs (ook 15k in economy en 32500 in business). Maar dit was tot dusver alleen op Hong Kong - Tokyo.
     
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je kan alleen de QR-vluchten op dinsdag boeken op een of andere manier :s
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Even een snelle vraag, nu ik tijdens een delay (weliswaar met de trein;)) alleen m'n iPhone bij de hand hebt: vind je nu wel weer QR F/C beschikbaarheid?
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Enkel economy voor 12,5K midweek, het is een hel om te zoeken.
     
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Oke, ik had even een sprankje hoop;) Jammer maar helaas.. En ja, GOL is inderdaad niet de meest gebruiksvriendelijke wat betreft het zoeken van awards. Good luck:p:)
     
  9. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Misschien zijn er nog QR vluchten vanaf TLV :p;)
     
    SvnKngs en Flying doc vinden dit leuk.
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Haha, ik gok dat die tegelijkertijd vertrekt met de SV naar Mekka.
     
    Nielsje en SvnKngs vinden dit leuk.
  11. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Nou ik heb mijn first class Qatar Airways vluchten ook gehad. Een korte samenvatting:

    (ik was samen met m'n vriendin)

    Heenvlucht DOH - BKK
    * 4 uur van te voren op vliegveld
    * Check-in is al gelijk speciaal
    * First class lounge was net 2 dagen open (gelukje voor ons :))
    * Bij binnenkomst lounge gelijk een kamer geboekt om even te douchen en even te slapen voor de vlucht
    * Veel Krug gedronken, en hier en daar wat gegeten (in restaurant en bij de sushi bar)
    * Avondvlucht naar BKK (20:30 vertrek)
    * First Class zat helemaal vol (8 man)
    * Diner aan boord, inclusief kaviaar
    * Nog meer Krug gedronken
    * Even geslapen, en ontbijtje

    Terugvlucht BKK - DOH - DXB
    * 2 uur van te voren op vliegveld
    * Thai First Class Lounge was super ver lopen van gate
    * Lounge viel tegen tov lounge in Doha
    * Ochtendvlucht - vertrek 8:30
    * Geen Krug aan boord ("ja dat doen we niet meer sinds 1/11", maar dat klopte niet want onze heenvlucht was halverwege november)
    * Uitgebreid ontbijt, maar kaviaar
    * We waren de enige in first class, dus 8 stoelen voor onszelf
    * Tijdens transfer weer even in First Class Lounge op Doha gezeten (was net weer 1 dag open nadat hij dicht was geweest ivm waterschade door heftige regen in Qatar - weer een gelukje voor ons)
    * Regionale first class naar DXB was niet super speciaal

    Samenvatting:
    * voor 450 euro in First Class DOH - BKK - DOH - DXB is echt een super deal
    * als je een vlucht moet kiezen, zou ik de heenvlucht nemen, die is 's avonds, dan heb je overdag tijd voor de lounge en krijg je kaviaar aan boord (je komt wel gebroken aan in bangkok overigens :))
    * ik snap niet waarom in de ene a380 wel Krug wordt geserveerd, en in de ander niet, en ik snap ook niet waarom de stewards niet de juiste info hebben
    * mijn vriendin is ook enthousiast dus die heeft nu meer interesse in deze hobby :)
     
    Didier13, FlyRicky, Stef en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28

    Heftige regen in Qatar, hahahah ;)
     
  13. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ja je kan er om lachen, maar er viel in 1 dag meer regen dan normaal in een jaar.

    Daar zijn (logischerwijs) de gebouwen niet op voorbereid :).

    "Where the annual rainfall for the entire country is hardly 50mm, Doha had received the sucker punch in a matter of hours. At the Hamad International Airport itself, 79.5mm rain had fallen, according to Qatar Meteorology Department."

    http://www.gulf-times.com/culture/238/details/464266/water,-water-everywhere
     
  14. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Blijft apart ja, toch mooi dat de first class lounge wel open was voegt toch wat toe aan de hele belevenis!
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  15. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Dank voor de kort maar krachtige samenvatting! Toevallig nog wat foto's om wat mensen hier blij te maken? Van de nieuwe lounge bijvoorbeeld :D
     
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Op 30 nee heb ik bij Gol 10K miles gekocht in het kader van hun actie 450 waarbij je bij de aankoop van 10K aan miles een promocode zou krijgen binnen 30 uur waarbij je voor 9.95 reals 25K extra miles kon kopen. Helaas heb ik deze mail nooit gehad en staat het ook niet onder mijn promo codes. Na contact met GOL gaf men aan dat de deal over is en ze niets mee voor mij kunnen doen. Nu heb ik vandaag de transactie betwist bij AMEX, hopelijk krijg ik mijn geld terug :(
     
  17. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Dat zijn minder leuke voorbeelden :(
    Wel de eerste keer dat ik het hoor trouwens
     
  18. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb mijn 2e GOL award flight inmiddels gehad. Doha - Bangkok in business. Ik vloog via Dubai (met los ticket DWC - DOH). Was even schrikken bij het inchecken toen me verteld werd dat het ticket naar Bangkok gecanceld was. Dit bleek echter een foutje en later konden ze mn reservering wel vinden. Alleen mn eerder gereserveerde stoel was ik kwijt (geen window seat meer :(). De vlucht was in alle klasses helemaal volgeboekt. Dit in tegenstelling tot mijn vorige vlucht in een lege first cabine.

    De ervaring in business is wel een stukje minder dan in first. Er zijn ook wat dingen veranderd heb ik het idee. Geen krug meer (zowel in vliegtuig als in de lounge). De amenity kit is flink afgeslankt en je krijgt geen pyjama meer. Verder had de staff het erg druk dus was de service iets minder. Daarbij zat business vol met families inclusief huilende babies wat ook niet echt hielp natuurlijk :p

    Na de vlucht 30min gewacht om door paspoort controle te komen (en dat met priority pass) om vervolgens een uur te wachten tot alle koffers op de band lagen (en dat zijn er heeeeel veel in een volle a380). Mijn baggage bleek echter nog in doha te liggen..

    Beetje matige trip dus maar hier valt weinig te verwijten aan qatar. Ik had er al 4 vluchten opzitten toen ik begon aan deze trip dus mijn humeur was al niet zo best. Waarschijnlijk ben ik ook een beetje verwend door de vlucht in een lege first eerder dit jaar :cool:
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ter info voor diegenen die nog de Al Safwa lounge gaan bezoeken en willen weten wat ze kunnen verwachten: dit filmpje heb ik gemaakt nav mijn 2 bezoeken. Enjoy :)
     
    MartinR vindt dit leuk.
  20. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Iemand enig idee hoe de bonus van 10,000 miles voor 9,90 werkt? Mijn google translate is niet het beste? FF nummer ingevuld maar geen promocode ontvangen.
     

Deel Deze Pagina