GOL Smiles

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Alias, 26 mei 2015.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Erg frustrerend! De site is altijd al crappy geweest maar deze melding heb ik nooit gehad. Snel even op internet gekeken, lees wel dat meer mensen deze klacht hebben gehad maar een antwoord is er niet. Als je er met Customer Service dan ook niet uitkomt wordt het wel heel lastig..

    Misschien nog een keer proberen met een VPN verbinding in Brazilië?
     
  2. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb vanavond een ticket geboekt zonder problemen!
    Mogelijk ben je vergeten je pincode in t
    Ik heb vanavond een ticket geboekt zonder problemen!
    Mogelijk ben je vergeten je GOL pincode in te voeren op de betaalpagina?? Maar aangezien je al vaker hebt geboekt, zal dat waarschijnlijk niet het punt zijn. Tja, dan is waarschijnlijk boeken met Delta het probleem...
     
  3. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Trouwens... sssssstt, niet doorvertellen...
    Ik heb toevalligerwijs nog een sweet spot ontdekt. De routes van HKG naar Midden-Oosten hebben nog de oude tarieven! Het is alleen HKG-Midden Oosten en niet andersom.

    Vanavond met KE business class ticket geboekt HKG-ICN-DXB voor 32.500 miles + €23
    Ook QR (13.000 Y en 33.000 C) en EY (25.000 Y en 65.000 C) zijn tegen de oude tarieven nog te krijgen. Hoewel QR is 500 miles meer dan voorheen.
    QR business is alleen te boeken met DOH als eindbestemming.
     
  4. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Award ticket is hier niet gelukt en mn miles zijn expired. Dit na een belofte van een smiles medewerker dat het ticket door hun geboekt zou worden en dat er contact met me opgenomen zou worden. Nu maar een normaal ticket gekocht (enorm duur want de vlucht datum is al over anderhalve week...). Mooi kut dus. Ik ga proberen mn miles kosteloos terug te kijken. Dat is wel het minste wat ze kunnen doen na 26 (!!!) telefoontjes.
    Later maar kijken waar ik ze voor kan gebruiken :/

    Overigens heeft korean airways heel veel routes binnen Azie voor 32500 / 15000. Ik had ook met korean kunnen boeken maar had geen zin in een overstap van 8 uur. Verder geen idee hoe korean airways is kwa airline. Ben wel benieuwd @TheoS!

    edit: Net even gecheckt. 33k voor business class hong kong doha in een 787 (9:40 durende vlucht). Niet verkeerd!
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2016
  5. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Shit @Stef , dat is flink balen! Hopelijk krijg je je miles nog terug!

    Toen ik vluchten met KE bekeek HKG-ICN-DXB was er ook een overstap van 8 uur op ICN. Ook niet veel zin in, maar gelukkig was er een andere optie met vlucht de avond ervoor. Hotels zijn vrij prijzig in Korea, maar heb voor 15.000 punten een Holiday Inn geboekt vlakbij vliegveld.
    Toestel naar Dubai is een A330 met een gedateerde business class, maar heb op de een of andere manier hoge verwachtingen van de Koreaanse service aan boord!

    Ik heb deze vlucht geboekt omdat ik een dag later een connecting flight heb vanaf AUH met Etihad. (Chauffeur service vanaf Dubai!). Vlucht naar Doha komt middernacht aan en om dan nog in AUH te komen, is wat minder prettig. Daarbij vond ik het leuk om nu eens Korean te vliegen: nooit eerder mee gevlogen!
     
  6. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik zou niet teveel van de service van Korean Air verwachten. Zo super was die niet in BC op de vlucht FCO-ICN. Ze waren volgens mij eerder wat zenuwachtig met Europeanen in de BC. BC was op zich prima, maar ook weer niet heel bijzonder in de 747, geen idee hoe dat op dat toestel is.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  7. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Iemand nog recent miles gekocht?
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Zit nog te wachten op een leuke aanbieding (blijft lastig die Portugese site). Daarnaast mag je maar een max aantal miles kopen per jaar en die is bij mij nog niet voorbij.
     
  9. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Het klinkt gek maar ik moet het nog steeds doen. In het begin had ik mijn bedenkingen over het programma, dit komt mede door de taal die ik niet machtig ben maar nadat ik een aantal positieve verhalen op dit forum had gelezen wou ik het bij een nieuwe bonus er wel op wagen. Uit de berichten die ik - zeg - het laatste half jaar her en der gelezen heb ben ik er niet rouwig om dat ik geen miles gekocht heb. M'n account die ik sinds mei 2015 heb is nog steeds actief. Of het niet hebben van een CPF het onmogelijk maakt om tijdens een bonus punten te kopen, weet ik niet. Bericht #223 van TheoS maakt het wel aantrekkelijk om er weer eens naar te kijken. In Azië zijn vind ik niet erg. Nu nog een royale aanbieding graag.
     
  10. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, het blijft tricky. In mei 2015 was er een promo waarbij CPF nog niet nodig was, maar daarna is het er specifiek bijgekomen in de voorwaarden. Er zijn ook verhalen van mensen die met een latere promo mee hebben gedaan en waarvan hun boeking zomaar gecancelled is. Maar aan de andere kant ook velen die er wel van hebben geprofiteerd...
     
  11. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Probeer een HKG-DOH in mijn tripschema voor Januari in te passen :) jammer dat QR C beschikbaarheid niet zo lang vooruit wordt vrijgegeven :D
     
  12. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb vorig jaar tijdens de tweede of derde promotie punten gekocht, dus nadat de CPF werd ingevoerd. Zonder enig probleem vluchten geboekt. Nou ja lang gezocht naar beschikbaarheid. Inmiddels BC en First gevlogen Doha-BKK, WOW, dat smaakt naar meer. Nog geen nieuwe plannen maar wel gekeken naar punten kopen. Omdat ik vorig jaar al had gekocht mag ik er nu Max 18000 aanschaffen. Ga binnenkort eens op zoek, gaan waarschijnlijk naar Zuid Afrika volgend jaar dus denk niet dat ik iets ga doen met Gol smiles.
     
  13. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Dan is er waarschijnlijk geen beschikbaarheid. Want ik zie in februari 2017 volop beschikbaarheid, bijvoorbeeld 9 februari QR Executiva voor 33.000...
     
  14. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Of je opent gewoon nog een account. Ik heb er nog eentje geopend op naam van mijn vader! ;)
     
  15. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb nog een 50% discount code liggen waarmee je 100k miles kan aanschaffen. Jaarlijkse limiet geldt niet bij deze code. Overigens heb ik pas nog 3000 punten gekocht om een business class award met Delta te kopen die ik vervolgens nooit kreeg door een falend systeem.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  16. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Op deadline dag van mn laatste 24k miles een business class ticket Hong Kong - Tehran geboekt. Systeem werkte zowaar. 33000 miles, met miles & money betaald voor omgerekend 172 euro inc tax. De overige 4000 miles laat ik maar vervallen. Iran stond al een tijdje in de planning en vreemd genoeg voor zelfde prijs als de vlucht naar Doha te krijgen.

    Overigens raad ik iedereen af om nog miles te kopen daar mocht er weer een aanbieding komen. Het systeem faalt continu en als je miles verlopen doordat het boekingssysteem plat ligt (in mijn geval een maand lang!) dan ben je ze kwijt. Ook gelden bijna alle promoties niet als je geen CPF hebt. Jammer want smiles heeft de optie om je miles over te maken naar accor wat ook voor je accor status meetelt. Goedkope manier om platinum te worden. Werkt helaas niet zonder CPF.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  17. DHS

    DHS Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb pas nog geboekt en kijk bijna elke week.

    Ik heb wel een CPF en ben lid van Club Smiles, dus waarschijnlijk wat makkelijker met promoties. Laatste tijd zitten er weer wat goede promoties bij. Een ticket GIG-AMS was 70.000 miles en 20.0000 teruggekregen adhv een promotie.

    Nu is er een leuke actie met Copa, voor 20.000 miles naar de Caribbean en Noord-Amerika.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  18. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Goed dat je het meldt, want ineens bedacht ik me dat ik ook nog iets van 20.000 miles heb staan en die verlopen over 2 dagen! Even kijken of ik nog wat leuks kan boeken... ;)
     
  19. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Nog iets leuks kunnen vinden @TheoS ?
     
  20. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Uiteindelijk een enkeltje HKG-DOH met QR business geboekt in mei. Misschien kan ik er nog een tripje omheen plannen, en zo niet dan is het jammer...
    #luxeprobleem #bedrijfsrisico
     
    Flying doc en FlyRicky vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina