je krijgt eerst een brief van KMAR waarin ze toestemming vragen om een achtergrond onderzoek te doen. Pas daarna gaan ze starten. Die eerste brief ook nog niet gehad dus echt opschieten doet het niet
Op de berichtenbox website even zoeken onder overheidsinstellingen. Moest zelf ook ff zoeken maar als je alle velden uitklapt zie je het vanzelf staan. Heb zelf meteen de 1e dag de aanvraag voor Global Entry gedaan en tot nu toe geen voortgang..
Telefonisch gehoord van Kmar Schiphol dat ze vanaf gisteren zijn gestart met het verwerken van de aanvragen voor GE.
Same here! Ik vlieg volgende week vrijdag naar SFO, benieuwd of ik dan meteen al mijn interview kan doen! Zal erom spannen…
Mijn vrouw inmiddels ook gevraagd voor toestemming. Ikzelf nog niet maar dat zal dan ook wel snel komen aangezien we voor beiden gelijktijdig hebben aangevraagd.
Ik heb zojuist de brief van de KMAR ontvangen via Berichtenbox en toestemming gegeven voor het starten van het onderzoek. Global Entry aangevraagd op 28 juni jl.
Denk dat je dat wel kan vergeten. In die bijlage van de bevestiging staat dat er ook nog een antecentenonderzoek in de VS volgt, uit ervaring van wat US citizens die ik ken, duurt dat meer maanden dan weken... Wel staat er dat het NL'se onderzoek al binnen uren klaar kan zijn.
De kans is inderdaad niet groot dat het op tijd lukt, maar er zijn genoeg gevallen waarin applications binnen een week goedgekeurd zijn aan de US zijde. Ik heb een tijdje in de VS gewoond en heb ook een SSN, hopelijk helpt dat mee. Fingers crossed.
Ook net bericht van de KMAR gekregen en inmiddels toestemming gegeven. Als bijlage nog de brief die je erbij krijgt. Ben benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren.
Inmiddels de berichten van Kmar in de berichtenbox gehad en uiteraard toestemming verleend. Vraag me alleen af of je bericht krijgt wanneer er een pass of fail naar de CBP gaat. Zou fijn zijn om te weten wat het resultaat van het Kmar onderzoek is.
Nou ik maak me geen zorgen, ben meer nieuwsgierig. Heb tenslotte ook het privium antecedentenonderzoek vlekkeloos doorstaan. Als ik weet wat (en nog belangrijker wanneer) Kmar heeft doorgegeven kan ik in de gaten gaan houden hoe snel het VS gedeelte gaat.
Hoop dat iemand hulp kan verlenen. Ik kan helaas geen DigiD aanvragen, woon al te lang in het buitenland. Kan iemand via berichtenbox vragen of de persoon die bij KMAR dit afhandeld een email of telefoon nummer heeft om kontact te kunnen nemen zonder Berichtenbox? Heb al KMAR gebelt, maar niemand weet wie binnen KMAR dit afhandelt.
Hoe bedoel je te lang in het buitenland? Digid aanvragen kan ook vanuit het buitenland, zelfs via videobellen tegenwoordig. https://www.digid.nl/buitenland/