Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Je hebt nog steeds een ESTA nodig. Kans is groot dat je geen GE krijgt bij een geweigerde ESTA denk ik.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  2. WoopWoop

    WoopWoop Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Net aanvraag ingediend. Ben benieuwd hoe snel dit gaat
     
  3. WoopWoop

    WoopWoop Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    In de afgelopen maanden (ATL/MSP/DEN) ging het redelijk vlot, maar voor corona was het meestal erg lang in de rij staan (en overstap missen)
     
  4. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Voor hoe lang is GE geldig als je het hebt verkregen?
     
  5. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    5 jaar, wel wordt elk jaar opnieuw de screening uitgevoerd. "Once you have been approved for the program, the background check by the Dutch authorities will be repeated annually. You will be asked to authorize the background check each time. Your membership in the Global Entry program lasts for five years. After the initial five years, you will have to submit a renewal application through the TTP website if you want to continue your membership, following the same application process as described above."
     
  6. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Dan had je geluk... In mei in LAX meer dan 3 uur in de rij gestaan... Alle kiosken in LAX zijn verwijderd... hoop dat het tijdelijk is....
     
  7. tangoNL

    tangoNL Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Kan je ook aanmelden met ESTA en zonder green card of visum sticker in paspoort?

    Ik kom niet verder dan die Visum vraag. Ik zie wel een WB en WT class visum, maar in principe is mijn WB visum al verlopen (entry in januari).
     
  8. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Wat doe je als tijdens de 5 jaar dat GE loopt je een nieuw paspoort krijgt? Moet je dan opnieuw aanvragen of wijzig je dit op de website waarbij je het oude paspoortnummer vervangt door het nieuwe?
     
  9. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Dit staat bij FAQ:
    If your passport expires or you get a new passport, you won't need to renew Global Entry yet. Instead, just log into the TTP account and update it with your new passport number and expiration date. If you have changed your name for any reason, you won't be able to renew your Global Entry online.
     
  10. lupes

    lupes Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Als je geen visum hebt gebruik je het paspoort van een deelnemend visa waiver program land om de VS binnen te komen op voorwaarde dat je een geldige, goedgekeurde ESTA hebt.
     
  11. tangoNL

    tangoNL Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bij de aanvraag moet je het nummer en afloopdatum van een visum tonen. Die zijn er niet echt voor een ESTA. Wel zijn visum klasse WB en WT een optie. Ben alleen bang dat de aanvraag wordt afgekeurd als je bij het nummer de ESTA application number invult en de afloopdatum van mijn ESTA.
     
  12. lupes

    lupes Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bij mij kon ik mijn Nederlandse paspoort selecteren als “proof you may enter the US”.
     
  13. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    zelfde hier, ik heb gewoon ijn NLD paspoort geselecteerd en ingediend. Ik ben benieuwd, lang op gewacht
     
  14. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Blijkbaar had ik al een account bij login.gov en ben mijn codes kwijt om in te loggen. Nu moet 2x 24 uur wachten op nieuwe codes te ontvangen. Omslachtig proces.
     
  15. tangoNL

    tangoNL Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ahhhh. Dat was mij niet duidelijk.
     
  16. tangoNL

    tangoNL Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Is er ook al bekend of mensen met een US paspoort zich kunnen aanmelden bij RTP-NL om vervolgens door de automatische poortjes bij aankomst op Schiphol te komen?
     
  17. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Hier was ik ook enthousiast over, totdat ik dit zinnetje tegenkwam: "First-time TTP applicant are not yet eligible to participate." Jammer.
     
  18. lupes

    lupes Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Heeft iemand ondertussen al bericht gehad van de KMAR via de Berichtenbox?
     
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Nope. Als privium-bezitter (10 jaar) had ik eigenlijk verwacht dat de controle fluitje van een cent zou zijn. Maar klaarblijkelijk gaat het allemaal niet echt snel.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Schiphol/KMar heeft regelmatig al moeite om de e-gates voor EU-paspoorthouders beschikbaar te hebben.
    Voor zover ik weet moeten ‘derdelanders’ ook met RTP-NL nog gestempeld worden dus naast de technische issues moet er ook mankracht zijn voor deze taak.
     

Deel Deze Pagina