Ik kreeg zojuist een status change e-mail. Ingelogd en jawel, conditionally approved. Volgende week maar eens de enrollment on arrival balie op ATL gaan zoeken.
Same here! Ga volgende week ook proberen een interview te hebben. Fijn dat het nu in z'n werk lijkt te gaan.
je hoeft niet meer specifiek een afspraak te maken. Kan ook bij aankomst op geselecteerde luchthavens als je langs een immigratie agent gaat zoals je normaal ook doet.
Gefeliciteerd! Helaas verschijnt voor mij global entry nog altijd niet als een optie op de DHS website...
Nice!! Als het goed is is het gekoppeld aan je geboortedatum en is het vijf jaar geldig vanaf je komende verjaardag. Als het gunstig valt heb je bijna zes jaar Global Entry.
https://ttp.cbp.dhs.gov/ Ik krijg geen optie om mezelf te registeren voor Global Entry. Optie staat er gewoon niet bij. Waar kan je jezelf wel registeren of ben ik gewoon te laat?
Ik denk dat je voor nu te laat bent. Ik weet niet of het bewust of onbewust is geweest, maar het heeft tijdelijk open gestaan.
Het Ministerie van JenV kan nog steeds geen concrete ingangsdatum geven "aangezien het tot strand brengen van de koppelingen (...) tijdrovender is gebleken dan voorzien." Dat sommige Nederlanders eerder dit jaar zich toch rechtstreeks konden aanmelden komt door een technische fout bij de nieuwe site van CBP. De KMar heeft hier bij uitzondering handmatig de antecedentencontrole voor uitgevoerd. Het blijf dus nog steeds afwachten.
Kan begrijpen dat door Corona Nederlandse Global Entry her aansluiting vertraagd is, maar komt de koppeling weer terug? De orginele aanvragers kunnen nu ook niet meer verlengen zonder een nieuwe werkende samenwerkings contract. Nederland was de orginele en nu 1 van de enige die niet meer in het programma zit. Hoop dat dit snel weer goed komt. Global Entry is ook de enige manier op toegang to Tse Pre versnelde security for interne vluchten in USA voor Nederlanders.
De background check is voor 5 jaar geldig, dus je kon inderdaad verlengen, zolang dit binnen de 5 jaar was van de originele aanvraag. Voor verdere verlenging is helaas een nieuwe background check nodig vanuit Nederland.
Het duurde lang, heel lang maar eindelijk sinds vandaag staat het open. https://www.cbp.gov/travel/trusted-...-entry/international-arrangements/netherlands
Top! Meteen aanvraag ingediend! Zag trouwens dat het CBP interview in person (bij aankomst op een US airport) maar ook virtueel remote kan.. Ben benieuwd!
Die website is echt niet vooruit te branden zeg. Vreselijk. Zit al minuten te wachten op toegang. Zal zo mijn vpn maar eens opstarten en US selecteren wellicht dat dat helpt.
Mooi dat dit nu ook kan. Misschien kan iemand met ervaring de volgende vragen beantwoorden. Heb je met Global Entry nog steeds een ESTA nodig? Als een ESTA is geweigerd vanwege bezoek aan bepaalde landen, kan je dan alsnog Global Entry krijgen of heb je dan echt een visum nodig?