Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Het paspoort dat ik heb gebruikt had geen visum of verblijfsvergunning voor de VS.

    Denk/hoop dat RPT-NL weer een stukje dichterbij is gekomen of de CBP ligt wat voor op schema v/d NL'ers. De KMar gaat tenslotte ook wat databases na wanneer je je aanmeldt.
     
    mpkossen vindt dit leuk.
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Gewoon via de vs website?
     
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heb het ook aangevraagd. In het verleden kon het niet omdat je niet eligable bent was voor het programma. Heb ook 100$ betaald, en neem aan dat dit alleen kan als je in aanmerking komt voor het programma.. uiteraard niet of je wordt toegelaten.
     
  4. mpkossen

    mpkossen Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik gok dat je het antwoord al hebt gevonden gezien je volgende reactie, maar inderdaad via de US website. Ik mag de link niet plaatsen omdat mijn account nog nieuw is, maar de titel is 'Trusted Traveler Programs' op dhs.gov.
     
  5. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik ga het ook proberen en houd jullie op de hoogte. Vorige week op JFK 1,5 uur in de rij voordat ik überhaupt bij een not-first-time-esta-kiosk kon. Vervolgens kwam er een geprint formulier met een kruis uit de kiosk en kon ik wéér een half uur in de rij. Bah.
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heb alle vragen ingevuld en betaald. Nu is de aanvraag pending, en dus in afwachting op voorlopig goedkeuring zodat ik een interview kan plannen. Deze pending status heb ik nu 8 dagen. ben benieuwd hoelang het duurt voor ik een reactie krijg.
     
  7. RoelB

    RoelB Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Hier ook een tweetal aanvragen gedaan. Ik ben benieuwd..
     
  8. RoelB

    RoelB Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Iemand al een update?
     
  9. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    nope
     
  10. JSQuareD

    JSQuareD Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Als ik me probeer aan te melden op de website van de DHS staat global entry überhaupt niet in de lijst van programma's waarvoor ik in aanmerking kom (Nederlands paspoort, geen LPR van VS of Canada). Hoe hebben jullie je exact aangemeld? En al iets van teruggehoord?
     
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Laatst bewerkt: 21 mei 2018
  12. JSQuareD

    JSQuareD Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bedankt Grouchy! Maar FLUX bestaat toch al sinds begin vorig jaar niet meer? Als ik op die website op 'enroll now' klik, krijg ik na inloggen en selecteren van Nederlandse nationaliteit alleen SENTRI als optie (voor Mexico).

    Waar heb je dit kunnen vinden?
     
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Da's juist. Homeland security site is zo te zien nog niet helemaal up to date ;)
    Bij mij staat al 'Approved' dus kan het niet voor je nagaan.

    Vraag het wel eens op Schiphol voor andere mensen, of die andere mensen vragen het zelf (dit antwoord is al wat ouder nadat het weer was uitgesteld, kan nu dus al weer anders zijn).
     
  14. JSQuareD

    JSQuareD Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank. Bij jouw aanvraag zit er schot in dus? Dat is een goed teken. Overigens, had jij al Global Entry onder het oude systeem? Misschien hebben ze renewals nu mogelijk gemaakt, maar nog geen nieuwe aanvragen?

    Waar vraag je het op Schiphol na? Eind vorig jaar ben ik bij het kantoor van de marechaussee langs gegaan, maar daar had de beste man geen flauw idee waar ik het over had.

    Ik zal ook eens navraag doen bij de DHS zelf (ik woon in de VS). Misschien kunnen die me wat nuttigs vertellen.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2018
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Wanneer had je m aangevraagd?
     
  16. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb/had al GE/TSA-Pre vandaar de 'Approved' op de homeland security site.
    Vraag het op Schiphol in de Privium ClubLounge aangezien in het verleden het eea via hun liep (FLUX).
     
    Goldfly vindt dit leuk.
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Grazie
     
  18. JSQuareD

    JSQuareD Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Aha, op die fiets. Dank voor de toelichting.

    Bedoel je in de lounge zelf of is er een balie buiten de lounge waar ook ik als niet-privium lid langs kan?
     
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    In de (landside) lounge zelf bij de (checkin) balie daarzo. Kan je gewoon langsgaan ook als niet Privium lid.
    Een andere mogelijkheid & misschien wat makkelijker voor je om de vraag via Twitter aan ze te stellen.
     
  20. JSQuareD

    JSQuareD Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dankjewel!
     

Deel Deze Pagina