Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Moet je nagaan... dit wist ik niet eens...
     
  2. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Ja, daar was toen een heleboel ophef over.
     
  3. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    624
    Trofeepunten:
    348
    Welke bonussen verwacht je dat de RvC ontvangt?
     
    DuckDuck vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Voor silver klopt die informatie niet, economy comfort is beschikbaar met een beetje korting, maar alleen tegen bijbetaling. Ongeacht of check-in geopend is of niet.
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    3.405
    Trofeepunten:
    483
    Ah check, niet goed gelezen. Kan me , met zo'n matige selectie voor Gold leden, echter voorstellen dat ze bij check in nog snel een EC stoel pakken.
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Kan het je zeker niet kwalijk nemen, want het is zeer listig geformuleerd door Flying Blue. Er staat ergens een tabelletje dat meer duidelijkheid geeft, maar kwam er zelf pas echt achter op een recente vlucht.
     
  7. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Raar, op het introducé toegangsbewijs van KLM open staat "voorwaarden uitgevinkt" en ook dat die zijn flying blue kaart moet tonen. Mogen introduce's alleen mee als ze FB lid zijn?
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik dacht dat een silver die met een platinum in 1 boeking staat ook de stoel gratis kan kiezen bij boeking, helaas niet.

    Ik zit dus straks op rij 6 en vrouwlief moet maar hopen op een leuke stoel bij het inchecken. Slaat natuurlijk nergens op.
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Een silver mag altijd een stoel gratis kiezen, maar dat gaat om een standaardstoel..
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Je hebt gelijk. Ik had niet verder dan rij 7 gekeken.

    Dus maw ik moet maar ergens achterin gaan zitten als we naast elkaar willen zitten.
    Slaat natuurlijk nog steeds nergens op.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Hier is volgens mij niets aan veranderd, als een Silver member Eco+ wil zitten moet ervoor betaald worden. Wil je dat niet, dan kies je een paar rijen verder naar achter. Ongeacht met wie je reist.
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.861
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Dat is natuurlijk wel logisch, je wilt enkel je frequent ‘flyers’ belonen niet de partner, meereizende kinderen en de buurvrouw.. en er is een oplossing je kan kosteloos samen achterin zitten.
     
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik gebruik altijd maar wat miles om mijn silveren vriendin naast me te hebben..gelukkig wordt zij ook gold in juni...
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Je weet dat dit wel gewijzigd is?
    • Gratis stoelopties 72 uur voor vertrek
    • Gratis keuze uit standaard stoelen
     
  15. Platinov

    Platinov Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik kan het hier toch niet helemaal mee eens zijn. Twee dingen:
    - Ben niet de allergrootste KLM-fan dus heb geen uren gezocht, maar in alle openbare documenten en uitingen van de staatsagent staat geen enkele voorwaarden over het verbieden van het verhogen van ticketprijzen. Volgens mij klopt dit niet. De staatsagent heeft vooral geprobeerd om 1) interne kostenbesparingen te eisen en 2) een grotere focus op duurzaamheid te krijgen, maar t.a.v. ticketprijzen geen eisen gesteld. Er is geen relatie tussen ticketprijzen en de staatsagent. Zie alle voortgangsrapportages (te vinden op Rijksoverheid.nl).
    - De prijzen gaan niet alleen bij KLM door het dak. Ik vlieg zelf voor werk maandelijks met Lufthansa en daar zijn de prijzen ook hard gestegen. Duitse collega's klagen ook over de grote prijsverhogingen daar. Als ik nu even online zoek en bepaalde bestemmingen vergelijk, dan is KLM niet de goedkoopste maar ook zeker niet de aller-allerduurste. Zelfs maatschappijen als BA of Brussels Airlines (die altijd goedkopere tickets verkochten vergeleken met KLM) schuren bij veel bestemmingen qua ticketprijs vrij dicht tegen KLM aan. Is KLM een prijsvechter? Nee, lang niet altijd. Maar jouw beweringen zijn niet geheel juist. De prijzen in de gehele luchtvaartindustrie gaan omhoog, bij alle carriers.
     
  16. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Dat klopt, zoals ik zal zei weet ik niet alle details maar het wel allemaal erg opvallend. Daarentegen ben ik wel van mening dat wat ik eerder beschreef invloed heeft op het huidige prijsbeleid.
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    De prijzen zijn inderdaad over de gehele linie gestegen en als je dan erbij optelt dat je bij LH en BA je consumpties moet kopen doet binnen die vergelijking KL/Af het zo slecht nog niet. Hoewel natuurlijk consumpties optioneel zijn.
     
  18. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    123
    Mag ik even mijn moment pakken om aan te geven hoe afgrijselijk slecht de website en het boekingsproces van KLM is. Ik ben al een tijd bezig om begin 2024 naar Kaapstad te gaan om familie te bezoeken. Na lang zoeken uiteindelijk een ticket via Parijs gevonden. Ineens kreeg ik een prijs te zien van 798 euro premium economy heen en 454 euro premium economy terug! (zie screenshot) Geweldige deal, maar bij het boeken gaat het ineens mis. Er staat economy op de heenreis en alleen premium economy op de terugweg. Ik gelijk KLM bellen, gekozen voor de Flying Blue optie om in de hoop, als goldmember, snel iemand aan de lijn te krijgen. 10 minuten wachten, 20 minuten wachten, 30 minuten wachten... niemand! Inmiddels kreeg ik een waarschuwing dat mijn 'sessie' op de site bijna was afgelopen... 40 minuten aan de lijn... nog steeds niemand. Uiteindelijk wilde ik als een razende afrekenen om daarna de issue wel met de KLM aan de telefoon op te lossen, maar net voordat ik op 'OK' wilde drukken, kreeg ik 'sessie verlopen' in beeld waardoor mijn boeking weg was. Paniek! Daarna zag ik ineens wel de boeking in mijn KLM overzicht staan, inclusief boekingscode maar zonder dat ik natuurlijk betaald had.

    Inmiddels had ik op een tweede telefoon gebeld naar KLM maar ipv voor 'flying blue' te kiezen gekozen voor de standaard 'ticket kopen of wijzigen'. Daar kreeg ik tot mijn stomme verbazing binnen 10 minuten iemand aan de lijn, terwijl ik op mijn eerste toestel al 50 minuten in de wacht hing en constant werd beloofd dat 'your call will be taken shortly'. Ze gaf aan dat na 20 uur 's avonds Flying Blue niet meer te bereiken was. Toen ik vroeg waarom ik dan voor optie 1 kon kiezen om een medewerker in het engels te kunnen spreken en ik vervolgens al 55 minuten in de wacht hing hoorde ik alleen maar 'Oh.. ja dat kan. ik weet 't ook niet'.

    Ik heb daar de situatie uitgelegd en de dame aan de lijn vertelde mij dat ik toch echt zelf gekozen had voor economy op de heenreis en premium op de terugreis. Toen ik haar vroeg om uit te leggen waarom de economy heenreis dan 300 euro duurder was dan de terugreis kreeg ik geen duidelijk antwoord. Uiteindelijk toch maar deze boeking omgezet in een ticket omdat ik nog een voucher van 350 euro had en het goedkoper was dit ticket te boeken dan dezelfde vluchten opnieuw te boeken op de site. Maar dat deze kous nog niet af is, mag wel duidelijk zijn.

    KLM heeft dus een abominabele website die volstrekt willekeurig klassen wisselt tussen premium en gewone economy en je keuzes niet onthoudt. En een helpdesk die zegt dat ze 24/7 bereikbaar zijn maar dat niet is, zelfs niet als je gold member bent terwijl je te horen krijgt dat je spoedig te woord zal worden gestaan.

    Ik ben echt witheet na het zoveelste gez**k met KLM. Hun apps zijn verschrikkelijk, hun website werkt amper, hun contactcenter klopt van geen kant en hun medewerkers leggen de schuld bij de klant in plaats van de fout bij KLM te leggen en het boetekleed aan te trekken. Toen ik aangaf helemaal gek te worden van hun apps en website gaf zij ook toe er horendol van te worden.

    Ik ben echt geen consument die loopt te zeuren als zijn vlucht 5 minuten te laat vertrekt, of ze geen tweede stroopwafel aan boord krijgen maar ik vind dit echt bij de beesten af. Ik zal dan ook zeker een klacht hierover indienen en hopen dat alsnog de heenreis wordt omgezet naar Premium economy, zoals ik zelf ook had gekozen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    bernard en Dan1 vinden dit leuk.
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
     
  20. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    123
    Sorry. Je hebt gereageerd maar ik zie niks?
     

Deel Deze Pagina