Voor silver klopt die informatie niet, economy comfort is beschikbaar met een beetje korting, maar alleen tegen bijbetaling. Ongeacht of check-in geopend is of niet.
Ah check, niet goed gelezen. Kan me , met zo'n matige selectie voor Gold leden, echter voorstellen dat ze bij check in nog snel een EC stoel pakken.
Kan het je zeker niet kwalijk nemen, want het is zeer listig geformuleerd door Flying Blue. Er staat ergens een tabelletje dat meer duidelijkheid geeft, maar kwam er zelf pas echt achter op een recente vlucht.
Raar, op het introducé toegangsbewijs van KLM open staat "voorwaarden uitgevinkt" en ook dat die zijn flying blue kaart moet tonen. Mogen introduce's alleen mee als ze FB lid zijn?
Ik dacht dat een silver die met een platinum in 1 boeking staat ook de stoel gratis kan kiezen bij boeking, helaas niet. Ik zit dus straks op rij 6 en vrouwlief moet maar hopen op een leuke stoel bij het inchecken. Slaat natuurlijk nergens op.
Je hebt gelijk. Ik had niet verder dan rij 7 gekeken. Dus maw ik moet maar ergens achterin gaan zitten als we naast elkaar willen zitten. Slaat natuurlijk nog steeds nergens op.
Hier is volgens mij niets aan veranderd, als een Silver member Eco+ wil zitten moet ervoor betaald worden. Wil je dat niet, dan kies je een paar rijen verder naar achter. Ongeacht met wie je reist.
Dat is natuurlijk wel logisch, je wilt enkel je frequent ‘flyers’ belonen niet de partner, meereizende kinderen en de buurvrouw.. en er is een oplossing je kan kosteloos samen achterin zitten.
Ik gebruik altijd maar wat miles om mijn silveren vriendin naast me te hebben..gelukkig wordt zij ook gold in juni...
Je weet dat dit wel gewijzigd is? Gratis stoelopties 72 uur voor vertrek Gratis keuze uit standaard stoelen
Ik kan het hier toch niet helemaal mee eens zijn. Twee dingen: - Ben niet de allergrootste KLM-fan dus heb geen uren gezocht, maar in alle openbare documenten en uitingen van de staatsagent staat geen enkele voorwaarden over het verbieden van het verhogen van ticketprijzen. Volgens mij klopt dit niet. De staatsagent heeft vooral geprobeerd om 1) interne kostenbesparingen te eisen en 2) een grotere focus op duurzaamheid te krijgen, maar t.a.v. ticketprijzen geen eisen gesteld. Er is geen relatie tussen ticketprijzen en de staatsagent. Zie alle voortgangsrapportages (te vinden op Rijksoverheid.nl). - De prijzen gaan niet alleen bij KLM door het dak. Ik vlieg zelf voor werk maandelijks met Lufthansa en daar zijn de prijzen ook hard gestegen. Duitse collega's klagen ook over de grote prijsverhogingen daar. Als ik nu even online zoek en bepaalde bestemmingen vergelijk, dan is KLM niet de goedkoopste maar ook zeker niet de aller-allerduurste. Zelfs maatschappijen als BA of Brussels Airlines (die altijd goedkopere tickets verkochten vergeleken met KLM) schuren bij veel bestemmingen qua ticketprijs vrij dicht tegen KLM aan. Is KLM een prijsvechter? Nee, lang niet altijd. Maar jouw beweringen zijn niet geheel juist. De prijzen in de gehele luchtvaartindustrie gaan omhoog, bij alle carriers.
Dat klopt, zoals ik zal zei weet ik niet alle details maar het wel allemaal erg opvallend. Daarentegen ben ik wel van mening dat wat ik eerder beschreef invloed heeft op het huidige prijsbeleid.
De prijzen zijn inderdaad over de gehele linie gestegen en als je dan erbij optelt dat je bij LH en BA je consumpties moet kopen doet binnen die vergelijking KL/Af het zo slecht nog niet. Hoewel natuurlijk consumpties optioneel zijn.
Mag ik even mijn moment pakken om aan te geven hoe afgrijselijk slecht de website en het boekingsproces van KLM is. Ik ben al een tijd bezig om begin 2024 naar Kaapstad te gaan om familie te bezoeken. Na lang zoeken uiteindelijk een ticket via Parijs gevonden. Ineens kreeg ik een prijs te zien van 798 euro premium economy heen en 454 euro premium economy terug! (zie screenshot) Geweldige deal, maar bij het boeken gaat het ineens mis. Er staat economy op de heenreis en alleen premium economy op de terugweg. Ik gelijk KLM bellen, gekozen voor de Flying Blue optie om in de hoop, als goldmember, snel iemand aan de lijn te krijgen. 10 minuten wachten, 20 minuten wachten, 30 minuten wachten... niemand! Inmiddels kreeg ik een waarschuwing dat mijn 'sessie' op de site bijna was afgelopen... 40 minuten aan de lijn... nog steeds niemand. Uiteindelijk wilde ik als een razende afrekenen om daarna de issue wel met de KLM aan de telefoon op te lossen, maar net voordat ik op 'OK' wilde drukken, kreeg ik 'sessie verlopen' in beeld waardoor mijn boeking weg was. Paniek! Daarna zag ik ineens wel de boeking in mijn KLM overzicht staan, inclusief boekingscode maar zonder dat ik natuurlijk betaald had. Inmiddels had ik op een tweede telefoon gebeld naar KLM maar ipv voor 'flying blue' te kiezen gekozen voor de standaard 'ticket kopen of wijzigen'. Daar kreeg ik tot mijn stomme verbazing binnen 10 minuten iemand aan de lijn, terwijl ik op mijn eerste toestel al 50 minuten in de wacht hing en constant werd beloofd dat 'your call will be taken shortly'. Ze gaf aan dat na 20 uur 's avonds Flying Blue niet meer te bereiken was. Toen ik vroeg waarom ik dan voor optie 1 kon kiezen om een medewerker in het engels te kunnen spreken en ik vervolgens al 55 minuten in de wacht hing hoorde ik alleen maar 'Oh.. ja dat kan. ik weet 't ook niet'. Ik heb daar de situatie uitgelegd en de dame aan de lijn vertelde mij dat ik toch echt zelf gekozen had voor economy op de heenreis en premium op de terugreis. Toen ik haar vroeg om uit te leggen waarom de economy heenreis dan 300 euro duurder was dan de terugreis kreeg ik geen duidelijk antwoord. Uiteindelijk toch maar deze boeking omgezet in een ticket omdat ik nog een voucher van 350 euro had en het goedkoper was dit ticket te boeken dan dezelfde vluchten opnieuw te boeken op de site. Maar dat deze kous nog niet af is, mag wel duidelijk zijn. KLM heeft dus een abominabele website die volstrekt willekeurig klassen wisselt tussen premium en gewone economy en je keuzes niet onthoudt. En een helpdesk die zegt dat ze 24/7 bereikbaar zijn maar dat niet is, zelfs niet als je gold member bent terwijl je te horen krijgt dat je spoedig te woord zal worden gestaan. Ik ben echt witheet na het zoveelste gez**k met KLM. Hun apps zijn verschrikkelijk, hun website werkt amper, hun contactcenter klopt van geen kant en hun medewerkers leggen de schuld bij de klant in plaats van de fout bij KLM te leggen en het boetekleed aan te trekken. Toen ik aangaf helemaal gek te worden van hun apps en website gaf zij ook toe er horendol van te worden. Ik ben echt geen consument die loopt te zeuren als zijn vlucht 5 minuten te laat vertrekt, of ze geen tweede stroopwafel aan boord krijgen maar ik vind dit echt bij de beesten af. Ik zal dan ook zeker een klacht hierover indienen en hopen dat alsnog de heenreis wordt omgezet naar Premium economy, zoals ik zelf ook had gekozen.