Eindelijk kun je miles/XP verdienen bij de Italiaanse vrienden van ITA! Dit biedt weer perspectief voor leuke XP runs.
Je hebt dus WEL toegang tot het priority baggage drop-off gebied om snel je ruimbagage af te geven maar mag NIET stiekem de lift naar boven nemen op Schiphol om de priority security te gebruiken ;-) Priority boarding (zone 2 zeg ik uit mijn hoofd) betekent sneller het vliegtuig in. SkyPriority geeft dus wel priority security, en een label aan je ingecheckte bagage om het sneller op de band te krijgen bij aankomst.
Zo, snelle reacties, dank allen! Ik heb ook Privium, dus die priority bij de security los ik daar wel mee op in het geval van Schiphol.
Totdat ITA wordt overgenomen door LH en dan zal het snel over zijn... Zone 3 voor silvers en een priority label aan je koffer doet precies helemaal niets om je koffer sneller op de band te krijgen, dat zit in de barcode gebakken aan het "echte" label...
Zijn er vliegvelden waar de bagage op de band verschijnt dmv scannen van de labels? Volgens mij is het nog steeds handwerk en of ze wel of niet naar het gekleurde priority label kijken is volgens mij een loterij: vandaag wel zin of geen zin.
Door middel van de barcode wordt een vliegtuig op een bepaalde manier geladen waardoor de koffers met priority in theorie als een van de eersten op de band moeten komen, daar heeft dat gele labeltje niets mee te maken. Vanaf het moment dat iemand een koffer daadwerkelijk in zijn hand moet gaan nemen ben je overgeleverd aan het humeur van de bagagemedewerker en dat gaat zeker niet altijd goed...
Als ik intra-EU een koffer meeneem is dat meestal met KL naar WAW en daar is duidelijk te zien dat eerst alle koffers van de overstappers in AMS op de band liggen en dan pas de koffers van diegenen in in AMS zijn opgestapt. Dus de manier van laden is wsl alleen van toespassing op de intercontinentale vluchten. En dat terwijl LO, LH, A3, TK er wel voor kunnen zorgen dat de priority luggage als eerste op de band ligt.
Die truc met de roltrap naar boven ging al niet meer, want je moet nu uit de priority check in zone en dan via de medewerker van Schiphol alsnog naar boven. Dit is weer ingevoerd door de lange rijen en te voorkomen dat op deze manier de priority security overlopen zal worden met passagiers die er geen recht op hebben. Want de planning bij de security wordt gedaan op basis van de gegevens die de luchtvaartmaatschappijen vooraf geven en dan weet je ook hoeveel 'priority' hebt. En daar kan best een paar meer bij, door last minutes, vluchtveranderingen, maar niet omdat vaders of moeders gold is de hele familie skyprio inchecken en daarna skyprio door de security, want dan heb je 4-5 in plaats van 1-2 personen. En zelfs met de lift staan ze daar bij drukke momenten ook op te controleren, hoewel zeker niet altijd is dat ok geen zekerheidje meer. Er heeft een hele tijd niemand gestaan, slechts bij de invoering dat silver geen toegang meer had tot sky priority security in 2015 stond er ook een Schiphol medewerker bij de roltra, al was die snel binnen 3 maanden verdwenen en kon je non-schengen alsnog door de prioriy security. Non-Schengen niet want daar moest je apart heen en kwam je met silver er niet meer doorheen. Maar luchtvaartmaatschappijen moeten Schiphol betalen voor priority security en dat is de reden dat KLM voor de 'magere' silvers die servce niet meer wil bieden. En ook bij boading kom je in zone 3, nadat de gold en silvers geboarded zijn. Op zich ook voldoende om de bagage nog kwijt te kunnen.
De truc is om met een print-screen, van bijv. een oud businessclass ticket van KLM, de roltrap te pakken naar SkyPriority Security. Ik heb mijn ouders geholpen vorig jaar op deze manier en vorige week mijn broertje. Die medewerker die dit controleert kijkt echter en alleen of er een rood stickertje op staat van "SkyPriority" en niet naar een datum of vliegtijd. Het boeit ze simpelweg niet..
Dat is inderdaad een manier, maar dan ben je wel met 'voorbedachte' rade bezig en moet je dit voorbereid hebben, het gros zal oppertuun zijn en dit willen doen als er rijen zijn. Het is ook niet zo lastig om op echte boarding passen het Skypriority logo te krijgen als je toch bezig bent....
Op dezelfde website is ook te lezen dat Miles en XP verdienen NIET geld wanneer je niet via KL of AF boekt:
Wie heeft er een BlueBiz code die ik kan gebruiken om m'n AirFrance discount pass met korting te kopen? Mag via'n berichtje - dank!
Daarom gaat het logistiek ook mis natuurlijk, de planner denkt geen schermpjes dus ook geen koptelefoons nodig Wel een puntje ik zat laatste economy class long haul en tja mijn eigen draadloze oordopjes zijn leuk maar dat werkt dus nie… en dan ben je veroordeeld tot iets wat zelfs de action niet durft te verkopen..