Een vraag... wij hebben voor juli een pakketreis geboekt bij Sunweb (ja ook niet mijn keuze) en vliegen met Transavia. Nu weet ik dat als je het plus of flex tarief hebt dat je Flying blue miles en XP spaart. weet iemand of dat met een pakketreis ook mogelijk is? zoja moet ik dan bij Transavia zijn of bij Flying Blue? is toch 16xp wat ik zou kunnen sparen.
Weet iemand waar KLM/AF goed te bereiken is om door te kunnen geven dat er een elektrische rolstoel mee gaat? Om platinum lijn te bellen van uit Bali doe ik liever niet.
Het klopt wel dat de selectie is verbeterd. Voor Covid was er nagenoeg niets te eten behalve chips en yoghurt. De wijn is ook beter geworden, maar het wordt nu ingeschonken in plaats van zelf pakken. De Oostblok-Kogelstootster van dienst kijkt wel steeds even fronsend naar dat fooienpotje als je voor haar neus staat... De kwaliteit van het interieur is ook een vreemde zaak. De lounge is niet zo lang geleden gerenoveerd en nu is het meubilair al totaal bagger...
Vanaf wanneer zijn meestal de extra seizoensvluchten beschikbaar om te boeken? In dit geval de 2023/2024 Winter vluchten en dan de extra vluchten voor bepaalde bestemmingen zoals bv. Kaapstad waarbij er waarschijnlijk weer extra vluchten zullen komen net als afgelopen winter.
Zo er zit echt wel verschil tussen Silver en Platinum aangaande het aanvragen van annuleringsvergoeding. We hadden 13 mei een annulering te pakken. AMS>NCE (cityhopperkwestie). Aparte boeking, dezelfde vlucht. Direct 14 mei allebei vergoeding aangevraagd. Ik heb mijn voucher al een paar dagen binnen en mw. Night, die Silver is, heeft nog niets gehoord...
Er zit wel een verschil in afhandelingsnelheid. Uiteraard als Ulti of met Personal Assistance gaat het helemaal super snel, maar als je e.e.a. kan indienen via de Platinum lijn kom je in een ander afhandeltraject dan de passagier die goud, silver, of ivory is. Ik weet nog goed dat mijn vader al 3 maanden aan het coressponderen was met KLM, ik indertijd via PA dat binnen een dag voor elkaar. En dat is natuurlijk ook weer logisch dat niet ieder klant hetzelfde wordt behandeld, dat doe ik namelijk ook niet, er zijn klanten die veel meer opbrengen dan de andere klant en dat wil je wel zo houden.
Bij RO in Business kan je nu in de app je meal selecteren. Ik ben benieuwd wat er van terecht komt... Bij economy kan je ook uit dit menu vooraf selecteren voor 15 euro.
Ik wil iets voor januari 2024 boeken maar de miles hiervoor zijn vrij hoog, andere maanden weer veel lager. Staat deze prijzen in miles vast of kan dit bijvoorbeeld over een paar weken weer omlaag gaan?
Omdat de IT afdeling nog in 1995 leeft. Het is niet alleen inloggen maar de website is eerlijk gezegd een schande voor een bedrijf als KLM. KLMers die moeten werken met dit systeem lopen gewoon leeg als je ze aan de lijn hebt. Ennuh ik bel ze dus niet voor de fun maar omdat wer weer iets niet goed gaat tijdens boeken of wijzigen.
Nou, voorlopig zie ik vooral bij de punten-boekingen de tarieven maar 1 kant op gaan, en dat is hard omhoog. 160k punten voor westkust VS enkele reis? Gestoord zijn ze.