Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Ja, zo worden frequent flyers frequent gefrustreerden
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Nou ik mag hopen dat een enkeltje BKK niet meer dan 550k wordt zoals het nu is.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik moet begin januari richting München of Salzburg vliegen vanaf Schiphol, en zat even voor de gein te kijken wat KLM tov Transavia mij kon bieden.
    Ik kon bij KLM deels met FB-miles betalen, 6.500 miles + 54,95 voor Economy enkele reis, heen en terug hiervoor beschikbaar.
    Zonder betalen met Miles was het €97 heen en €97 terug. Ik ben toch een dief van mijn eigen portemonnee als ik mijn Miles ervoor gebruik?

    En daarbij, ik kan via Transavia op Rotterdam (dichterbij voor mij) voor €114 retour op Salzburg vliegen wat eigenlijk makkelijker is voor de bestemming.Op zo'n vlucht zal het verschil tussen KLM Cityhopper en Transavia vast verwaarloosbaar zijn denk ik? Wel met Transavia gevlogen, maar nog nooit met KLM op korte afstanden.
    Bij Transavia is de Miles gebruiken op deze vlucht sowieso niet verstandig, van €57 naar €44 en 4.000 Miles.
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    KLM cityhopper is Embraers en je krijgt een smerig broodje. Transavia is een B737 en je moet betalen voor eten. Indien je geen KL status heb lekker met HV gaan als dat voor je trip handiger is en de prijs beter is m.i. Zeker op zon kort stukje van 1-1,5u vliegen.
     
  5. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Voor de afstand en 1.5u vliegen hoef ik het voor het eten/drinken niet te doen. Bij KLM heb ik geen status. Dan ga ik voor HV vanaf RTM, precies wat ik verwachtte qua uitkomst.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Als je de reguliere Amex plat hebt, RTM heeft een lounge tegenwoordig. Niet groot, maar goede koffie en (toen ik er was) prima croissants.
     
  7. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    goede tip, thanks. Heb inderdaad de reguliere Amex Platinum. Dat is dan de Prima Vista lounge die ik in de PriorityPass app zie?
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Yep, die zou je kunnen bezoeken met je Privium kaart.
     
  9. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Sinds een week gedoe met stoel reserveringen, aangezien 72 uur voor de vlucht nu alle stoelen beschikbaar komen pas ik mijn stoel vaak nog aan voor de vlucht. De "nieuwe stoel" wordt vervolgens wel geblokkeerd als zijnde gereserveerd maar je blijft je oude stoel reservering houden. Deze week twee keer met twee verschillende vluchten zowel in de app als op de site.
     
  10. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Een door Delta Airlines uitgevoerde vlucht geboekt bij KLM.nl, waar heb je dan het meeste kans voor een upgrade-aanbieding bij online inchecken? Bij Delta of KLM?
     
  11. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    klopt heb ik ook regelmatig. Je veranderd je stoel alles ok en dan soms --errorr-- maar de bevestiging komt wel binnen maar je ziet nog steeds de oude stoel. Ik ben er inmiddels aan gewend en weet dat de volgende dag alles ok is of op het moment dat je gaat inchecken. Totaal bizar toch? Lijkt wel of de IT afdeling uit 2 man bestaat..
     
    cvr vindt dit leuk.
  12. Kaagmeister

    Kaagmeister Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Vanaf 72 uur voor vertrek kan ik in de app helemaal geen stoel meer veranderen. Is dat omdat ik via Airfrance.be geboekt heb?
     
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Leuke dag gehad op KLM open...uren met deze dames doorgebracht..van het golf weinig meegekregen...
    upload_2023-5-30_0-46-7.png
     
    ppt, Vliegende_Keep en Ruut vinden dit leuk.
  14. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Online krijg je die volgens mij niet. Je kan wel op Schiphol naar de ticketing gaan (voor check-in) en daar vragen wat er mogelijk is. Heb daar paar keer voor 25000 Miles een upgrade gekregen.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Wat een drama om op miles te kunnen zoeken bij zowel AF als KLM.
    Krijg continu deze melding, en als ik het een tijdje later nog eens probeer werkt het weer.
    klm.png

    En de miles/prijzen in het maandoverzicht kloppen ook van geen meter...
     
  16. JornMich

    JornMich Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb hetzelfde, als je de cookies verwijderd kan je weer een paar keer zoeken, daarna heb je weer dit probleem.
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja het is heel irritant. Vroeger kon je sowieso direct alles boeken via de site. Kreeg je ook de opties met Partners. Voor de partners moet je nu bellen met klantenservice..
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Weet iemand waar SO voor staat?
    upload_2023-5-31_20-17-33.png
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Een wilde gok: Seat occupied?
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  20. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    123
    Klopt het is een verschrikkelijke site. Dankzij die site vlieg ik begin komend jaar naar Kaapstad heen in economy en terug in premium economy terwijl ik beide vluchten premium had geboekt en voor betaald. KLM reageert nog steeds niet op mijn klacht hierover.... :mad:
     

Deel Deze Pagina