Het probleem is vnl. het vinden van die prijzen...terugvluchten met Miles zijn schaars voor het laagste aantal :-(
Ik heb over ruim 2 weken een positioningsvlucht met KL en ik zie gisteren dat ik mijn zitplaats in de website noch de app kan wijzigen. Voor mij, FB Platinum, is dit nieuw. In de chat leken ze verrast en vroegen ze me het vandaag weer te proberen. Geen verandering; ik kan alleen een koffer aan de reservering toevoegen. Heb ik een aankondiging gemist?
Nee, ik heb hetzelfde. Plat lijn zou het doorgeven aan IT, gevolg was dat ik de outbound seating inmiddels wel kan zien maar de inbound nog steeds niet.
Betreft een bug. Als je je stoel al een keer gewijzigd hebt, kan het daarna soms niet meer als platinum. Is ontstaan toen de stoelopties voor gold en silver veranderden (voor welke stoeltypes ze moeten betalen). KLM weet ervan
Als dat al bekend is, zou je verwachten dat de klantenservice medewerkers er vanaf weten en dat het al verholpen zou zijn...
Dit zou volgens Ben Lipsey (op FT) al opgelost moeten zijn voor tickets uitgegeven na maart 2023. Morgen kan ik bevestigen of dat idd zo is.
Het verhelpen kan alleen als men specifiek in de betreffende boeking iets ‘opschoont’ dan werkt het mogelijk weer maar soms moet het nog een keer. Dat is ondoenlijk om dat voor elke boeking te doen. Gelukkig kan ik het nu relatief snel aan laten passen want ik zie graag of er een plekje wat verder naar voren is met niet direct iemand naast me.
Weer heen en weer geüpgraded. Helaas wel weer E175 heen en weer, maar goed. Ik zit dit jaar op 12 upgrades in 30 segmenten (waarbij 4 segmenten als Business geboekt waren, dus eigenlijk 12 op 26). Dat is wel een aantal jaren slechter geweest Gewoon Platinum, geen Ultimate.
Welke route voornamelijk? Ik heb een andere bonus dit jaar, 14 vertragingen op 16 vluchten in de afgelopen 2 maanden, voornamelijk KLM. Vertragingen tussen de 30min en 24u (tot 2x toe), allemaal zonder recht op vergoeding. Niet heel relaxed.
Ik vlieg veel naar CPH, AAL, LCY en LHR. Allemaal wel redelijk kort dus. Af en toe EDI en BHX, maar dat is ook kort. Ik vlieg ook redelijk wat naar US op en neer, maar dan boek ik gewoon business.
Vlieg voornamelijk Zuid-Amerika en Cariben, nimmer upgrade gekregen. Goed Cariben zit business meestal vol. Wel extra persoonlijke aandacht, dat wel. Ben dit jaar naar Gold gedegradeerd en dat vind ik eigenlijk wel best.
Steeds buiten de voorwaarden.. of net een halfuur te kort, of een birdstrike, of een staking. En een keer in premium comfort terug uit de VS een volle dag vertraging, maar het toestel was nog niet omgebouwd, dus omgeboekt naar Delta. En dan is KLM niet meer de operating carrier. Dus weer buiten de voorwaarden.