in ieder geval je eerste punt en dat heb ik al zo vaak meegemaakt. Een boeking die je niet betaalt en als dummy booking hebt gedaan blijft inderdaad staan. Ik was vroeger ook wel eens in paniek daariver en ging bellen/appen. Dat soort boekingen die je niet betaalt verdwijnen vanzelf weer dus dat is geen probleem. Wat ik wel onderschrijf is het andere probleem. Ik probeer tickets te boeken voor een bepaald tarief, mijn route is vaak AMS>OTP>IAS en v.v. Dan kom ik op selecteren en dan bijvoorbeeld ipv X euro verschijnt er 4*X euro. zie voorbeeld. en na op die 390 euro klikken krijg ik dit:
Ja dit is toch absurd en in mijn ogen pure misleiding. Ze adverteren met een prijs en vervolgens komen ze die prijs niet na. Dit is al jaren verboden, sinds het 'Gratis telefoon' debacle zo midden jaren 2000, waar de gemiddelde nederlander niet snapte dat een mobieltje van 400 euro toch echt niet gratis was bij een abonnement maar dat de afbetaling er van verwerkt zat in de totaalprijs. Dit is toen wettelijk aangepast. Tegenwoordig zie je nergens meer een 'gratis iPhone' staan bij een abonnement, maar altijd duidelijk uitgelegd dat er geen bijbetaling is op het moment dat het abonnement ingaat maar dat de prijs van het ding er wel in verwerkt zit. KLM moet altijd de prijs adverteren (afronden naar rond getal is geen probleem) die je uiteindelijk moet betalen. En dat geldt al helemaal voor de klasse! Ik heb ondertussen mijn klacht ingediend, met screenshot waarin ik nogmaals dezelfde prijs heb kunnen aantonen in premium economy op de heenreis, zoals ik die geboekt heb. Ben benieuwd waar ze mee komen. Maar het zal me eerlijk gezegd niets verbazen als ze zeggen 'U bent met de boekingsvoorwaarden akkoord gegaan bla bla bla oh en trouwens nog ontzettend bedankt voor je belastinggeld tijdens de pandemie dankzij jou leven we nog en f**k you very much'
Als je dit nu wel kan boeken, je hebt 24 uur om kosteloos de vorige boeking te annuleren. Overigens na een akkefietje met een promo maak ik altijd printscreens tijdens boeken
Ik ken dit wel als je eerst zoekt op economy tickets, dan opnieuw gaat zoeken naar business class tickets. Dan blijft de economy prijzen staan totdat je er daadwerkelijk op klikt. Een mij bekende "bug" op de KLM website.
KLM, of eigenlijk, FlyingBlue vraag. Moet misschien binnenkort voor werk naar Noord-Amerika. Al wat vluchten aan het bekijken, waarbij dit mij opvalt: Met Delta en een tussenstop in ATL: 36 XP. Met KLM en AF en een tussenstop in CDG: 51 XP. Misschien is deze vraag al een keer gesteld, maar waarom alleen de tussenstop op CDG met AF extra XP op?
ATL ..ik heb ergens gelezen dat je domestic met Delta geen XP krijgt (kan iemand hier dat bevestigen of ontkennen aub?), dus alleen die 36 voor de transatlantische vlucht. AMS CDG is internationale vlucht met KL/AF dus 15 XP (in business)
Ah, dank heren. Ik begrijp het nu: de transfer in de VS is domestic. Moet voor de XP’s dus eigenlijk zorgen dat ik via CDG vlieg.
Al een tijdje probeer ik Miles en XP te claimen voor een Saudia vlucht. Mijn boekensklasse (I) business komt gewoon in aanmerking voor XP en Miles. Online claim lukte niet en nu via KLM app krijg ik dit antwoord: Iemand een suggestie hoe ik dit verder kan aanpakken? Het gaat om 90 XP en redelijk wat Miles . Ik heb gekeken in uw boeking en ik zie dat uw vluchten werden uitgevoerd door Saudi Arabian Airlines. Omdat deze luchtvaartmaatschappij geen directe partner is, is het daarom niet mogelijk miles en XP te claimen. Mijn excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor uw begrip.
Heb je de chat op de Flying Blue site al geprobeerd? Anders heb ik goede ervaring met retroclaim formulier. Even een foto van boardingpass erbij en dan kijkt iemand erna.
Gewoon bellen. Heb vorig jaar gewoon punten gekregen voor SV, gaat volgens mij inderdaad niet automatisch. SV is ook geen partner maar onderdeel van Skyteam.
Twee keer met SV gevlogen en heb twee keer via Flying Blue chat mn xp en miles moeten claimen, stond er binnen een minuut op.
Ik ben sinds kort FB Silver, nu zie ik op de FB site het volgende staan: Priority check-in, baggage drop-off and boarding Wat houdt die priority check-in en baggage drop-off precies in? Het is wat anders dan SkyPriority, dus ik gok dat ik geen gebruik mag maken van het SkyPriority incheck / baggage drop off gebied op Schiphol. Al mag dit volgens de (verwarrende) medewerker van KLM op WhatsApp weer wel. Op de Flying Blue website wordt priority weer alleen gegeven als voordeel als je vliegt met China Southern Airlines en Virgin Atlantic. (kan geen link posten ivm te weinig posts) Kan iemand hier misschien duidelijkheid geven over wat die benefit precies inhoudt?