Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Als ik naar zuid Europa kijk vanuit Ams met skyteam de komende 6 maanden is het nu ca. +50% ofzo voor business…
     
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hoe hebben jullie elkaar herkend? of toevallig aan de praat geraakt en IF kwam ter sprake?
     
  3. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Nieuwe maand, nieuwe Promo Rewards. Opvallend vele Amerikaanse bestemmingen en veel Business tickets t.o.v. vorige edities.

    CleanShot 2023-05-02 at 08.58.13@2x.png
     
    michiel1, lloydje33, cvr en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Niet herkend! Maar als de eerste vraag 'vlieg je alleen voor werk' met nee beantwoord wordt, is de kans opeens groot dat het een IF lezer is. En dan is het een makkelijke vraag: ben je ook IF lezer/lid?
     
  5. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Capaciteit werd ook als een probleem genoemd waar de komende jaren aan gewerkt gaat worden.
     
  6. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Grote onzin natuurlijk, ja alles is 15% duurder geworden, echter die andere 10% is nodig voor hele andere zaken. KLM had nog staatsteun en precies nadat dit was afgelopen gingen de prijzen door het dak, mede door de voorwaarden die de staat gesteld had tijdens die periode kon KLM de prijzen niet zo maar verhogen. Daarnaast speelt de grote onzekerheid ook een rol, KLM moet gaan krimpen net zoals andere maatschappijen die Schiphol als thuisbasis hebben. Met het huidige klimaat beleid zal KLM op de korte termijn - laten we zeggen de komende 5 jaar - zeker moeten inleveren op het aantal vluchten.

    Ik denk dat het er volgend jaar allemaal anders uit gaat zien. Als mensen er voor kiezen om KLM links te laten liggen en te vliegen vanaf andere landen (België & Duitsland) en minder geld te besteden hebben dat KLM nog wel een keer gaat nadenken over de hoge ticketprijzen.

    Een goede financiële crisis zou goed zijn voor onze economie, even een paar stappen terug. Het is op dit moment al te lang kunstmatig "goed" gegaan dankzij al die overheidsmaatregelen, het moet een keer stoppen.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    3.405
    Trofeepunten:
    483
    Dit gaat off-topic, maar ik ben erg benieuwd naar je definitie van een "goede financiële crisis".
     
  8. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Haha, excuus idd off-topic. Ik zal het (proberen) kort houden :p maar we zitten er al midden in. Waar ik op doel is geen valutacrisis maar een bankencrisis. Elke 10-15 jaar heb je economisch mindere tijden dan wel een financiële crisis. Onze (Europese) economieën liggen al te lang aan de beademing en de ene na de andere bank valt om door de stijging van de rentes. Kunstmatig worden we in leven gehouden. En ja daar horen ook minder leuke dingen bij als bezuinigingsmaatregelen, ontslagen etc. Soms is een crisis (en dus daling van de koopkracht) de enige oplossing om de boel weer in het gareel te brengen, bijvoorbeeld inflatie.

    Maar ik ben geen econoom dus dit is puur mijn eigen mening.
     
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik was voornemens ExpressVPN aan te schaffen en combineerde deze zoekterm op Google met Flying Blue.

    Toen kwam ik uit op de Franse FB-site met een aanbieding, op de Nederlandse site vind je alleen NordVPN.

    Heeft iemand al daadwerkelijk miles ontvangen met een aankoop via de Franse site?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Via de US site wel laatst, dus het is mogelijk :)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik probeer de promo deal in business naar Curaçao te vinden maar helaas zonder succes, heeft een van jullie die misschien gevonden, zoja op welke dagen?
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2023
  12. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb niemand herkend op de Golf Clinic...
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    In mei, juni, augustus nog genoeg opties. Als je de vertrekdatum in het zoekscherm leeg laat, krijg je een maand-view.

    New Recording May 03 2023 0407 PM.2023-05-03 16_09_00.gif
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2023
    michiel1, Dan1, noppie en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Hi Bjorn, wat een handige video. Als ik een retourtje instel krijg ik de promo's niet te zien, wel als ik het als enkeltjes wil boeken, je bent een held! Bespaart ca. 30% aan miles, geen slechte deal :)
    .
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Het werkt, 1106 miles pending...:cool:
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    3.405
    Trofeepunten:
    483
    Sinds afgelopen april kunnen Silver en Gold leden dus gratis EC stoelen selecteren vanaf een bepaald moment.

    De keuze vóór check in is aanzienlijk versoberd. Vanaf rij 22 kun je kosteloos een middenstoel selecteren.

    Screenshot_2023-05-04-14-26-01-61_e5b71aec1429556c371601bc0c303d1f.jpg

    Voor een "rij met twee stoelen" moet je extra betalen. Pakt gunstig uit in de A330....

    Screenshot_2023-05-04-14-26-22-68_e5b71aec1429556c371601bc0c303d1f.jpg
     
  17. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63

    Interessante analyse over KLM, zo had ik dat nog niet bekeken! Zelf denk ik dat KLM met deze hoge prijzen zich uit de markt dreigt te prijzen, met uitzondering van de routes waar zij een monopoliepositie of sterk marktaandeel op hebben (ABC - BES en Noord-Amerika). Richting Zuidoost-Azië kijk ik niet eens meer naar KLM en richt ik me weer op de gulf carriers die het gewoon in alle opzichten beter doen en standaard bijvoorbeeld een beter economy (of business) product aanbieden. Daar waar KLM de kant op gaat dat voor alles nu extra betaald moet worden.

    Ik heb al eerder hier geschreven dat ik niet scherp heb, wat de strategie van KLM nu precies is. Toen ze aangaven 'prijsvechter' te zijn, waren ze echter al veel duurder dan concurrentie en zitten ze aan de kostenkant ook te hoog. De eayJets van deze wereld hebben een digital first businessmodel, daar waar (AF) KLM die kant op probeert te bewegen en (waarschijnlijk) met legacy IT zit (en nog steeds te hoge kosten).

    Dat gezegd hebbende en ondanks mijn kritiek op KLM, vind ik dit artikel van RTL wel een beetje jammer: https://www.rtlnieuws.nl/economie/a...-niks-op-amper-winstbelasting-heel-veel-steun

    Alsof KLM alleen maar goed is voor het betalen van belastingen en het bijdragen aan de economie door het vervoeren van vracht en mensen geen waarde heeft. Om nog maar niet te spreken over de werkgelegenheid (direct en indirect) en de waarde van het op de kaart zetten van Nederland. Maar dan wordt het denk ik te ingewikkeld voor die journalist, want zo'n simpele kosten-baten berekening maken is natuurlijk veel makkelijker. De NOW-regeling kun je van alles van vinden, maar die heeft precies gedaan waarvoor 'ie door de overheid ontworpen was. Dat heeft verder niets te maken met de staatssteun die al lang en breed netjes is terugbetaald, maar nog al te vaak in media opduikt en de schijn creëert dat KLM nog steeds uit de staatsruif eet.
     
    bernard vindt dit leuk.
  18. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Er wordt de laatste tijd veel gesproken over de hoge prijzen van KLM maar het is zeker niet alleen KLM, alle ticketprijzen rijzen de pan uit.
    Daarnaast is mijn ervaring de afgelopen paar vluchten dat de toestellen aardig vol zitten (N = 1 ;)). Blijkbaar is er zoveel vraag dat ze deze prijzen kunnen vragen én verkopen.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  19. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Als je moet in leveren op het totaal aantal vluchten zitten de resterende kisten ramvol :p Maar het klopt wat je zegt hoor, meerdere maatschappijen zijn duurder nu. Ik krijg het "Shell & Ahold" gevoel, inflatie gebruiken om flinke prijsstijgingen door te voeren. Maar goed KLM mocht 2 jaar geen bonussen/dividend uitkeren, dus dit jaar maar even goed inhalen voor de RVC en de aandeelhouders.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63

    Ze hebben weldegelijk bonussen uitgekeerd:

    Ook werden de bonussen met betrekking tot het jaar 2019 uitgekeerd eind 2022, terwijl dit niet mocht. Als klap op de vuurpijl concludeerde de staatsagent dat KLM nog steeds belastingontwijking door piloten faciliteert.

    Op de terugvlucht uit AGP stapte er ook ineens een piloot in, die in business ging zitten. Mooi wonen daar, dat dan weer wel ;)
     

Deel Deze Pagina