Het is weer bonus Miles feest bij Flying Blue. https://insideflyer.nl/koop-nu-tijdelijk-flying-blue-miles-met-100-bonus/ ik vind het echter een minder goeie deal dan de vermenigvuldigingsdeal die ze ook wel eens hebben. Laatste keer 11500 Miles gekocht (inclusief bonus) voor 166 euro. Nu 9000 Miles voor 156 euro. Laat deze actie maar even lopen.
Miles kopen is sowieso een slecht idee, tenzij je een paar miles tekort komt voor een award. Waarom zou je je goeie geld uitgeven voor miles, waarvan de waarde dagelijks kan veranderen dankzij de dynamische geprijsde award flights?
Vandaar mijn vraag Die aantallen die gekocht zijn en wat hij betaald hebt is écht geen goede deal tenzij je er dus een aantal te kort komt…
Je moet het niet van de catering aan boord hebben, maar de vraag is of elke keer een downgrade van de catering wel zo goed is. Vroegâh kreeg je 2 sandwiches, zefs met kipfilet of kaas en die waren best ok, tegenwoordig is dat gedegradeerd tot 1 sandwich, en pas na 1,5 jaar was de kerrie met tofustukjs weer verdwenen omdat men wel heel veel klachten kreeg dat deze sandwich wel heel slecht was. Bananenbrood is echt 1 grote brok ongezonde ellende en ik denk altijd aan de anders passagiers aan boord die dus geen lounge toegang hebben en het hierme moeten doen. Hetzelfde geldt trouwens voor de kokosmakroon, een stroopwafel neemt veel minder ruimte in en wordt beter gewaardeerd maar men wil er kennelijk niet meer aan, en het zakje (groente) chips is natuurlijk voor betalende pax ook gewoon een belediging.
gewoon transavia kopieren. prima broodjes en betalen. Alles beter dan proberen zo goedkoop mogelijk voedsel uit te delen. Trouwens het lukt niet altijd om de lounge te halen en dan eet je het broodje echt wel op duurt immers nog wel even voordat je wat krijgt. En als je elke week 2 keer in een 737 zit dan komt het broodje kaas echt je oren uit. Dus transavia doe je best zou ik zeggen betekent ook keuze.
nee zeker niet, maar keek meer naar een aanvulling. Na mijn San Francisco drama vorig jaar (waar ik Miles had ingezet op korting op een vlucht maar vervolgens mijn vlucht geannuleerd en omgeboekt was) stond ik weer een stuk lager. Eeuwig spijt natuurlijk maar goed, toen die 11500 Miles met de bonus inclusief gekocht om die fout een beetje te herstellen. Ik weet wel dat het niet een mega goeie deal was toen, maar in verhouding met wat er nu te koop is was het in ieder geval een minder slechte deal
Als je een paar miles tekort komt, kan je ze ook kado krijgen van FB. Even bellen. Ik geloof tot 10%. Ik heb iets van 9500 miles gekregen, dacht dat ik ze terug moest geven, maar ze zijn nu na 4 maanden nog steeds niet van mijn positieve saldo afgeboekt.
Ze waren best lekker maar blijkbaar hebben ze ze veranderd (het brood zelf en het beleg) en die zijn gewoon niet lekker.
Ik ben benieuwd of meer mensen ervaring hebben met deze "gratis" XP-bug. Afgelopen zaterdag zou ik met BA van London Gat. naar AMS vliegen, BA cancelt de vlucht en na een telefoontje is mijn vlucht om geboekt naar KLM vanaf LHR. Ik besloot voor 69,- upgrade naar EU business te doen aangezien ik een paar uurtjes moest wachten en dus de lounge kon bezoeken (en de vega maaltijd kon eten) die btw goed te doen was. Maar nu komt het: onder hetzelfde boekingsnummer van BA kon ik de vlucht terug zien in de KLM app. Vul mijn flyingblue nummer in en ik wilde vervolgens 2,- SAF aankopen voor 1XP. Tot mijn grote verbazing was dit gratis en kon ik dit onbeperkt blijven aanklikken met als gevolg, dit na 6x doen, ik vanochtend zag dat er 6 XP bij was geschreven... 6x 1XP... Ik vermoed een bug bij KLM.
Ik heb het eerste nadeel van de wijzigingen per eind Maart vandaag gemerkt. Ik boek net een ticket TLV - AMS voor in Mei, en als ik Economy Comfort wil boeken, mag ik de volle mep betalen (€50,-) en gaat er dus geen 50% korting meer van af. Ik vind dit echt een enorme achteruitgang gezien ik liever 25 euro betaal voor een 5-uurs comfort stoel, dan dat ik ze gratis 72 uur van te voren kan selecteren gezien dan op de middenstoeltjes na, ze waarschijnlijk toch al weg zijn. Echt heel jammer dit. Vind 50 euro namelijk weer een beetje een bizar bedrag om te betalen voor een stoel als 'statushouder' bij een non-lowcost airline. Voorheen was dat voor Gold members de prijs op een long-haul...
Ben er ook niet echt blij mee. Net voordat ik degradeerde naar Gold boekte ik nog een longhaul in Comfort, eerste rij. Als ik nu een stoel op dezelfde rij aanklik is ie 150,--. Denk dat ik bij een volgende vlucht een gratis economy stoel boek in de hoop dat er 72uur van te voren nog een Comfort stoel beschikbaar is. Zal lastig worden op de meestal volle vluchten naar de Cariben.
Voordeel van award tickets was ook altijd dat stoelselectie gratis was. Voor Business Class awards klaarblijkelijk niet het geval.
Maar dit is exact het idee achter deze maatregel, want het komt voor dat je op het laatste moment een vlucht moet boeken, dan betaal je zeker de hoofdprijs maar zijn er niet altijd stoelen in de economy comfort zone beschikbaar. Zo kan je je echte veelvliegers, de platinums belonen omdat ze meer keus hebben, kunnen de gold indien beschikbaar ook stoelen voorin kiezen kort voor vertrek, en voor passagies die dat echt willen kunnen ervoor betalen, maar over het algemeen zullen er dus meer stoelen overblijven. En hoewel het dus wel drukker voorin zal zijn, voorkom je ook dat je statusloze passagiers gratis voorin op je beste stoelen moet zetten bij hele drukke vluchten.
Ik wil hier wel op reageren, twee weken geleden 777-300 AMS - DBX. Ik ben gold en koos voor rij 17 want er waren nog 3 stoelen naast elkaar vrij (same voor de terugreis). De Economy comfort zat vlak voor vertrek stampvol en ik had 3 stoelen voor mezelf door simpel te blijven zitten op rij 17. Ik zag menig economy comfort reiziger met verbazing kijken hoe ik heerlijk over 3 stoelen lag
Dat zag ik inderdaad ook uit Bangkok, met dien verstande dat stoel 10B keurig voor mij vrij werd gehouden en ik dus goed zat op 10A. De passagier op 10C was trouwens eentje die door zijn zoon daar was neergezet via miles, en zich afvroeg waarom hij 10B niet kon selecteren.... Maar hij zat zelf op 12D en de enige andere EC comfort plaats waar niemand direct naast hem zat, dus hij heeft niet gevraagd daar te zitten. De rijen direct achter de EC waren indedaad wat leger, al ging de bemanning hier pro-actief deze toch wel opvullen, zodat iemand niet een hele rij had maar enkel een vrije middenplaats, wat uiteindelijk wel goed is van de crew zodat meer mensen een comfortabele vlucht hebben.
Ik heb ook geen problemen met die sandwich, hoewel ik het wel droog vind en water erbij moet drinken.
Helemaal vaag dat ik via de Tarom app wel de stoelen van de KL vlucht kan blijven wijzigen maar op de KL app weer niet (maar dan weer op de tarom app die vlucht van van RO zelf weer niet..) . Geboekt op de AF site...
Of je krijgt mensen die denken dat ze dit recht hebben. Heb hier een mening over. Maar dan wil ik ook wel wat compensaties. Ik verzin wel wat.. https://www.dailymail.co.uk/news/ar...nes-offer-larger-passengers-bigger-seats.html