Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    123
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Heb je die miles die je koopt op korte termijn nodig voor een awardticket?
     
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Miles kopen is sowieso een slecht idee, tenzij je een paar miles tekort komt voor een award. Waarom zou je je goeie geld uitgeven voor miles, waarvan de waarde dagelijks kan veranderen dankzij de dynamische geprijsde award flights?
     
    Godenzoon14 en Ruut vinden dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Vandaar mijn vraag ;)

    Die aantallen die gekocht zijn en wat hij betaald hebt is écht geen goede deal tenzij je er dus een aantal te kort komt…
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.861
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Je moet het niet van de catering aan boord hebben, maar de vraag is of elke keer een downgrade van de catering wel zo goed is.
    Vroegâh kreeg je 2 sandwiches, zefs met kipfilet of kaas en die waren best ok, tegenwoordig is dat gedegradeerd tot 1 sandwich, en pas na 1,5 jaar was de kerrie met tofustukjs weer verdwenen omdat men wel heel veel klachten kreeg dat deze sandwich wel heel slecht was.

    Bananenbrood is echt 1 grote brok ongezonde ellende en ik denk altijd aan de anders passagiers aan boord die dus geen lounge toegang hebben en het hierme moeten doen.
    Hetzelfde geldt trouwens voor de kokosmakroon, een stroopwafel neemt veel minder ruimte in en wordt beter gewaardeerd maar men wil er kennelijk niet meer aan, en het zakje (groente) chips is natuurlijk voor betalende pax ook gewoon een belediging.
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    gewoon transavia kopieren. prima broodjes en betalen. Alles beter dan proberen zo goedkoop mogelijk voedsel uit te delen. Trouwens het lukt niet altijd om de lounge te halen en dan eet je het broodje echt wel op duurt immers nog wel even voordat je wat krijgt. En als je elke week 2 keer in een 737 zit dan komt het broodje kaas echt je oren uit. Dus transavia doe je best zou ik zeggen betekent ook keuze.
     
  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    123
    nee zeker niet, maar keek meer naar een aanvulling. Na mijn San Francisco drama vorig jaar (waar ik Miles had ingezet op korting op een vlucht maar vervolgens mijn vlucht geannuleerd en omgeboekt was) stond ik weer een stuk lager. Eeuwig spijt natuurlijk maar goed, toen die 11500 Miles met de bonus inclusief gekocht om die fout een beetje te herstellen. Ik weet wel dat het niet een mega goeie deal was toen, maar in verhouding met wat er nu te koop is was het in ieder geval een minder slechte deal :)
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Als je een paar miles tekort komt, kan je ze ook kado krijgen van FB. Even bellen. Ik geloof tot 10%.
    Ik heb iets van 9500 miles gekregen, dacht dat ik ze terug moest geven, maar ze zijn nu na 4 maanden nog steeds niet van mijn positieve saldo afgeboekt.
     
    Ruut en Daan3 vinden dit leuk.
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ze waren best lekker maar blijkbaar hebben ze ze veranderd (het brood zelf en het beleg) en die zijn gewoon niet lekker.
     
  10. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben benieuwd of meer mensen ervaring hebben met deze "gratis" XP-bug.

    Afgelopen zaterdag zou ik met BA van London Gat. naar AMS vliegen, BA cancelt de vlucht en na een telefoontje is mijn vlucht om geboekt naar KLM vanaf LHR. Ik besloot voor 69,- upgrade naar EU business te doen aangezien ik een paar uurtjes moest wachten en dus de lounge kon bezoeken (en de vega maaltijd kon eten) die btw goed te doen was.

    Maar nu komt het: onder hetzelfde boekingsnummer van BA kon ik de vlucht terug zien in de KLM app. Vul mijn flyingblue nummer in en ik wilde vervolgens 2,- SAF aankopen voor 1XP. Tot mijn grote verbazing was dit gratis en kon ik dit onbeperkt blijven aanklikken met als gevolg, dit na 6x doen, ik vanochtend zag dat er 6 XP bij was geschreven... 6x 1XP... Ik vermoed een bug bij KLM.
     
    Ruut, lloydje33 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb het eerste nadeel van de wijzigingen per eind Maart vandaag gemerkt.

    Ik boek net een ticket TLV - AMS voor in Mei, en als ik Economy Comfort wil boeken, mag ik de volle mep betalen (€50,-) en gaat er dus geen 50% korting meer van af. Ik vind dit echt een enorme achteruitgang gezien ik liever 25 euro betaal voor een 5-uurs comfort stoel, dan dat ik ze gratis 72 uur van te voren kan selecteren gezien dan op de middenstoeltjes na, ze waarschijnlijk toch al weg zijn. Echt heel jammer dit. Vind 50 euro namelijk weer een beetje een bizar bedrag om te betalen voor een stoel als 'statushouder' bij een non-lowcost airline. Voorheen was dat voor Gold members de prijs op een long-haul...
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ben er ook niet echt blij mee.
    Net voordat ik degradeerde naar Gold boekte ik nog een longhaul in Comfort, eerste rij.
    Als ik nu een stoel op dezelfde rij aanklik is ie 150,--.

    Denk dat ik bij een volgende vlucht een gratis economy stoel boek in de hoop dat er 72uur van te voren nog een Comfort stoel beschikbaar is. Zal lastig worden op de meestal volle vluchten naar de Cariben.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    3.405
    Trofeepunten:
    483
    Voordeel van award tickets was ook altijd dat stoelselectie gratis was. Voor Business Class awards klaarblijkelijk niet het geval.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.861
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Maar dit is exact het idee achter deze maatregel, want het komt voor dat je op het laatste moment een vlucht moet boeken, dan betaal je zeker de hoofdprijs maar zijn er niet altijd stoelen in de economy comfort zone beschikbaar.

    Zo kan je je echte veelvliegers, de platinums belonen omdat ze meer keus hebben, kunnen de gold indien beschikbaar ook stoelen voorin kiezen kort voor vertrek, en voor passagies die dat echt willen kunnen ervoor betalen, maar over het algemeen zullen er dus meer stoelen overblijven.

    En hoewel het dus wel drukker voorin zal zijn, voorkom je ook dat je statusloze passagiers gratis voorin op je beste stoelen moet zetten bij hele drukke vluchten.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ik wil hier wel op reageren, twee weken geleden 777-300 AMS - DBX. Ik ben gold en koos voor rij 17 want er waren nog 3 stoelen naast elkaar vrij (same voor de terugreis). De Economy comfort zat vlak voor vertrek stampvol en ik had 3 stoelen voor mezelf door simpel te blijven zitten op rij 17. Ik zag menig economy comfort reiziger met verbazing kijken hoe ik heerlijk over 3 stoelen lag :p
     
    ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.
  16. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Dit is ook mijn ervaring.
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.861
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Dat zag ik inderdaad ook uit Bangkok, met dien verstande dat stoel 10B keurig voor mij vrij werd gehouden en ik dus goed zat op 10A.
    De passagier op 10C was trouwens eentje die door zijn zoon daar was neergezet via miles, en zich afvroeg waarom hij 10B niet kon selecteren.... Maar hij zat zelf op 12D en de enige andere EC comfort plaats waar niemand direct naast hem zat, dus hij heeft niet gevraagd daar te zitten.
    De rijen direct achter de EC waren indedaad wat leger, al ging de bemanning hier pro-actief deze toch wel opvullen, zodat iemand niet een hele rij had maar enkel een vrije middenplaats, wat uiteindelijk wel goed is van de crew zodat meer mensen een comfortabele vlucht hebben.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb ook geen problemen met die sandwich, hoewel ik het wel droog vind en water erbij moet drinken.
     
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Helemaal vaag dat ik via de Tarom app wel de stoelen van de KL vlucht kan blijven wijzigen maar op de KL app weer niet (maar dan weer op de tarom app die vlucht van van RO zelf weer niet..) . Geboekt op de AF site...
     
  20. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Of je krijgt mensen die denken dat ze dit recht hebben. Heb hier een mening over. Maar dan wil ik ook wel wat compensaties. Ik verzin wel wat..
    https://www.dailymail.co.uk/news/ar...nes-offer-larger-passengers-bigger-seats.html
     

Deel Deze Pagina