Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Graag jullie advies voor een trip naar LAX in het najaar, route DUS-CDG-LAX vv met AF en Delta. Waar kan ik deze als Plat heb beste boeken als de prijs identiek is? KLM, AF of Delta?
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Welke klasse vlieg je en welke farebucket binnen deze reisklasse? En wat kost het ticket? Er is geen verschil tussen boeken bij AF of KL, het kan wel anders zijn als je via DL boekt, het gaat namelijk om het vluchtnummer. Bij een DL vluchtnummer, zul je miles ontvangen op basis van het gevlogen aantal miles x de multiplier behorende bij die farebucket, op een AF/KL nummer ontvang je miles op basis van de prijs van het ticket, minus de belastingen en dan x8 aangezien je platinum bent.

    Als je graag UXP wilt ontvangen om als ulti te kwalificeren, zul je op AF/KL nummer moeten boeken.
     
    cvr vindt dit leuk.
  3. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Economy, farebucket kan ik niet vinden. Ik zie een mooie deal met AF/Delta naar LAX voor rond de 500 Euro vandaar de vraag.

    Ulti is niet echt een optie voor me, zal waarschijnlijk bij 1 jaar Plat blijven...
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Wat zijn de exacte data, vluchtnummers en prijs van dit ticket?
     
  5. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    23-9 AF1307-DL291
    30-9 DL290-AF1406

    €512
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Lijkt erop dat dat Basic Economy (E) is, met een gevlogen afstand van 11.829 miles krijg je dan 11.829 * 0.4 = 4732 miles

    Stel je zou over het hele bedrag van €512 miles ontvangen (wat niet zo is, er gaan taxes van het bedrag af waar je miles over krijt) dan zou je 4096 miles ontvangen, in dit geval, aangezien UXP niet voor jou van belang is, zou je qua aantal miles het beste bij DL kunnen boeken, echter meen ik me te herinneren dat zelfs als FB Platinum, het lastig/onmogelijk is, om op een Basic Economy ticket geboekt bij DL, gratis comfort stoelen te boeken, als je dat via KL doet, zou dat wél moeten lukken.

    Ik zou ook even checken wat je aan extra kosten hebt om te vertrekken vanaf DUS, heb je extra vervoer daarheen nodig, wellicht een hotel etc.

    Rechtstreeks AMS-LAX-AMS is €740 op jouw data met KLM en dan kun je gratis je eco comfort stoelen selecteren...
     
  7. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je moeite!

    AMS/DUS/BRU zijn qua afstand gelijk dus geen hotel nodig. Eco comfort is idd wel gewenst op interconti, verder heb ik goede ervaringen met Delta upgrades dus vandaar de voorkeur.

    Boeken bij KLM vliegen met DL dus :)
     
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Dan ben je denk ik een van de weinige die goede ervaringen hebt met upgrades bij DL, je staat als FB Plat namelijk nog achter hun eigen Silver Medallions...

    Voor wat betreft de miles moet het op een DL vluchtnummer geboekt worden, je zou het eventueel telefonisch kunnen laten boeken om het zeker te weten, wellicht dat ze aan de telefoon dan meteen comfort stoelen kunnen selecteren.
     
    cvr vindt dit leuk.
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    DL op de route vanuit de VS valt niet onder EU261. Alleen van belang bij narigheid, maar ook iets om mee te nemen in je keuze.
     
    Amsterdam, noppie, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Dank je, alle Delta vluchten worden als AF uitgevoerd en geboekt zie ik.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Je bedoelt met AF vluchtnummer? Het gaat om de maatschappij die vliegt. AF nummer maar DL toestel vanuit de VS betekent geen EU261
     
    Amsterdam, Godenzoon14 en cvr vinden dit leuk.
  12. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het maar eens goed nagelezen en je hebt idd gelijk. EU261 betreft alles dat vertrekt van een EU luchthaven, terug naar de EU vallen alleen de EU carriers onder EU261.

    De terugvlucht met Delta is dus idd niet gedekt door EU261, bedankt voor het meedenken!
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  13. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Uit de KLM Business Update (niet Flyingblue specifiek):
    Kosteloos uw handbagage afgeven op Schiphol
    KLM biedt passagiers voortaan de mogelijkheid om hun handbagage af te geven bij de Self Service Drop-off points op Schiphol. Dit kan in vertrekhal 1 voor reizen naar Schengenbestemmingen. Overige bestemmingen volgen binnenkort.
    [​IMG]
     
  14. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    echt weer geweldig dit. App werkt niet en kan ook niet inloggen op laptop hele systeem plat. KLM???
     
  15. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben ook m’n boeking kwijt en kan niet meer inloggen. Gelukkig zijn er papieren boardingpassen en schermen aan de muur
     
  16. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben ook nog steeds niet te spreken over de KLM app.
    Het laden van reizen duurt soms heel erg lang! daarnaast heb ik een probleem bij KLM neergelegd maar volgens mij hebben ze zelf ook niet echt een oplossing.

    Er staan bij mij onder Mijn reizen allemaal boekingen wat fictieve boekingen zijn dus geen echt gemaakte boekingen maar ooit eens opgezocht voor een prijsberekening en stoelindeling te kijken.
    KLM zegt dat die automatisch zouden moeten verdwijnen na X periode maar dat gebeurd bij mij niet!
    Als ik naar rechts Swipe krijg ik de tekst: Deze reis is gelinkt aan uw account. U kunt deze verwijderen door naar uw Archieffolders te gaan.

    Archieffolders? Zelfs KLM geeft hier geen duidelijk antwoord op.
    Herkenbaar probleem voor jullie?
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb een nog veel vervelendere bug ontdekt in die app. Als je een vlucht maakt die een tussenstop heeft in een andere tijdzone, in dit voorbeeld binnen de VS, wordt de eerste vlucht in de tijdzone van je tweede vlucht weergegeven.

    De route was:

    LAX-ATL vertrek 10.30u, aankomst 17.30u
    ATL-AMS vertrek 20.00u aankomst 10.30u

    Veranderde in de KLM app ineens naar LAX-ATL vertrektijd 07.30u. Dan ga je niet op je gemak die nieuwe vertrektijd negeren en toch stug om 8u naar de luchthaven voor je vlucht van 10.30u. Dus weer bellen etc.

    KLM gaf aan dat het een bekende bug was.
     
    Urbanjazz, MoonJ, BartF en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    De website heeft ook weer een leuke. Erg benieuwd wat voor upgrade er beschikbaar is met miles als extra optie.
    klm pbm.png
     
    MichaelNight, Menno en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Dit is helaas al een tijdje zo, zelfs als je eco comfort zit staat er: trakteer uwzelf op een stoel voorin de cabine etc.

    AF/KL IT op zijn best…
     
    Urbanjazz en arjen05 vinden dit leuk.
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    dit soort gekkigheid is inderdaad al een tijdje gaande..op mijn reis in Mei vanuit Nice kan ik Een Tarom metal opgraden (woww nog beter??) terwijl ik al in business zit...;)

    upload_2023-4-16_0-39-30.png
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2023
    Urbanjazz en Menno vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina