Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees af en toe dat platinum aan boord erkend wordt, soms een extra drankje krijgt, er moeite voor een lege stoel naast je gedaan wordt, of gewoon even een “welkom aan boord”.
    Op mijn afgelopen vluchten AMS>CDG>LYS (AF) en LYS>AMS (KL) geen enkele herkenning of iets extra’s.
    Toch jammer dat een FQTV programma alleen op de luchthaven focust (en hard product), en er juist aan boord niks mee gedaan wordt. Is dat bij andere allianties vaker wel het geval?
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    3.405
    Trofeepunten:
    483
    Als OneWorld Emerald één keer meegemaakt en als Star Alliance gold nul keer. Flying Blue Platinum ook nul keer.

    Maar goed, geen van deze statussen zijn echt moeilijk te halen, waardoor de populatie vrij groot is en in die zin dus ook niet bijzonder.

    Je ziet dat de top tier statushouders wel wat meer aandacht krijgen (AA Conciërge Key, BA GGL, LH Hon Circle, SQ PPS Solitaire en FB Ulti). Maar ook dat is nogal verschillend per airline.

    Binnen de alliantie wordt er ook weinig mee gedaan, mede omdat het niet zichtbaar is. LH Hon Circle member is bij Thai Airways ook "gewoon" Star Alliance gold.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.861
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Er zit inderdaad wel een duidelijk verschil bij KLM tussen platinum of ulti, op bijna alle vluchten wordt er iets mee gedaan, maar de invulling verschilt.
    Zo vandaag naar Parijs, ik zit opgevouwen op stoel 6f want iemand die naast me zit neemt structureel een toetje extra zeg maar, 4 rijen business leeg, maar nee men komt met snacks, watertje, kussen en dekentje maar een vrije rij nee dat kwam niet in ze op terwijl dat het verschil maakt.
    En nee ik hoef niet de bc service, maar de vlucht was ATC 45 minuten vertraagd…

    Daarnaast erger ik mij dood dat ik nu op geen enkele KLM vlucht meer stoelen kan kiezen, op air france vluchten in dezelfde boeking wel nog vooraf maar na check in ook niet meer…
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Haha het “structurele toetje extra” omschrijf je prachtig. Ik heb er ooit eens 80 euro compensatie voor gekregen, echt corpulente passagier op een volle vlucht naast me. Vond het ongemakkelijk aan boord aan te geven maar de crew begreep me toen wel. KLM heeft er een guideline voor: de armleuning moet vrij kunnen bewegen. Zeker voor jou een gemiste kans om dat met lege rijen wel aan te bieden. Zijn ze strenger geworden?

    Bij mij was de seatmap ook verdwenen vanaf check-in. Onhandig want kijk graag hoe de plaatsen verdeeld zijn en wissel dan nog wat.


    Edit: vroeger noemde klm dit “corpulente passagiers”. Tegenwoordig heet het vliegen met overgewicht https://www.klm.nl/information/assistance-health/passenger-of-size
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Dat speelt bij mij ook al een tijdje. Ik vloog even geleden exact dezelfde route als een collega zonder status, en die kon zelfs stoelen kiezen en ik niet. Stoelen kiezen op KL vluchten lukt structureel al niet of slechts sinds een maand (economy binnen Europa)
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Onafhankelijk van lichaamsomvang had ik die optie voor het boeken van een tweede stoel met 25% korting al eens gezien. Ik vraag me af of je dan alleen de kale ticketprijs betaalt, want volgens mij gaan die belastingen en toeslagen per persoon. Een lege stoel heeft geen veiligheidscontrole, extra brandstof (stoel zit er sowieso in) etc. De ticketprijs is vaak laag, dus als je bij een retourtje binnen Europa à 150 euro een ticketprijs van 60 euro hebt, en je kunt voor 45 euro op de heen- en terugreis de stoel naast je ook op je naam hebben staan, lijkt me dat top.
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.861
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik had het gelezen maar had er nog geen last van want ICA kon je wel de stoelen kiezen.
    Het meest vervelende is dat je geen zinnig antwoord krijgt, terwijl het duidelijk is dat het komt dat je door status gratis stoelen kan selecteren maar het systeem dat niet snapt, op de website en op de zuil krijg je de melding payment pending en kan je niet verder.

    Medewerkers online of op de luchthaven kunnen alles wel wijzigen maar ik heb zelf graag ‘controle’ en nu kan je ook voor vertrek niet een paar rijen maar voren.
     
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet niet wat er gaande is bij IT van KLM maar het is hit and miss op het moment en het systeem is soms tergend langzaam zodat je niet weet of het wel goed is gegaan. Heb vanmorgen via de app stoelen gewijzigd voor mijn vrouw en mijzelf op een bestaande boeking en dat werd weer een feestje. Mijn stoel naar voren alles ok. Stoel van mijn vrouw ( is 1 boeking) gaat niet seatmap niet beschikbaar voor deze boeking. dus ik naar voren vrouw rijen achter me. FP helpdesk en ticketlijn gebeld niemand neemt op heb opgegeven na exact 28 minuten in de wacht. ( dit het het Customer Contact Centre !!!). Dacht vervolgens f*k it doe het morgen wel. Kijk 10 minuten geleden op app want je blijft ermee bezig en het kan nu gewoon gewijzigd worden!?! Ik ben inmiddels zover dat ik de IT niet meer vertrouw en old school alles weer uitprint incl. boardingpass.
     
  9. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Heb ik ook last van sinds die nieuwe FB regels in zijn gegaan omtrent stoelselectie (per 28 maart ofzo). Ik heb hier contact over opgenomen met het PA team, die reageert snel maar heeft het probleem niet kunnen oplossen (pending payment fout in het systeem) ze kunnen wel helpen met een nieuwe stoel te reserveren. Tot online check-in kan je de stoelindeling zien via ExpertFlyer en dan contact met KLM opnemen om je stoel aan te passen, maar het is een beetje vervelend. Hopelijk is het snel opgelost.
     
  10. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand ervaring met het boeken van een Skyteam Round the World ticket? Het lijkt niet meer te worden aangeboden via Skyteam.com. Ben wat onderzoek aan het doen voor ik contact met KLM opneem, hoor graag als iemand tips/feedback heeft.
     
  11. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Heel herkenbaar !
    Ik vind dat voor KLM hier nog een wereld te winnen is.
     
    Menno vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Zo doe ik het ook, maar het is natuurlijk te belachelijk voor woorden om te betalen voor externe software om een stoel (for sake) te selecteren bij KLM.

    Door dit gedoe krijg ik ook nooit een upgrade aanbod, want seat map not available betekent ook geen mogelijkheid tot upgraden. Daarmee loopt KLM ook inkomsten mis, dus oplossen die hap.
     
    Menno en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
  14. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Voorheen krijg je een soort tasje met een lekkere sandwich , flesje water en een koekje.
    Dat is er niet beter op geworden allemaal.
    Veel naar Berlijn gevlogen afgelopen jaar en dan krijg je..... een zakje chips....
    Denk dat bananenbrood inderdaad beter is dan de huidige sandwich.
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.861
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik begrijp dat jullie het bananenbrood nog niet gehad hebben, want dit valt onder de categorie kokosmakroon, en die is ook niet te doen.

    Wat veel belangrijker is, die sandwich is inderdaad niet je van het, maar in dat bananenbrood zitten zoveel suikers en conserveringsmiddelen dat het een brok ongezonde ellende is.
     
    Ruut en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben denk ik echt de enige die die sandwich lekker vind :rolleyes:
     
    ErwinLansing en Menno vinden dit leuk.
  17. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Ik zal een recensie schrijven
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Waar doen jullie moeilijk over? Je eet toch gewoon wat in de lounge, altijd beter dan wat je aan boord krijgt (afgezien van PTY dan).
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Idd drama dit. Gisteren (3 dagen voor vertrek) seat gewijzigd naar een paar rijen naar voren voor de outbound vlucht. Nu geen toegang meer tot seatmap voor beide vluchten.
     
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Nee hoor. Ik krijg hier in Denemarken niet elke dag bruin brood met Nederlandse kaas, dus ik ben makkelijk blij te maken ;)
     
    michiel1, Menno en TheFlyingMarco vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina