Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Voor eerst na (te) veel AF vluchten zijn er zichtbaar stoelen vrij gemaakt naast mij. Terwijl deze eerst beiden bezet waren. Zag in de app (met tijd er tussen) aangepast worden. Rij van 3 voor mij alleen. Rest van toestel incl business zit vol, not complaining :)

    Natuurlijk moet er wel gestaakt worden. Dus fingers crossed dat ik m’n krappe aansluiting haal in CDG.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Aankomst op F en vertrek vanaf F? Dan red je het wel waarschijnlijk. Heb laatst 25 minuten gehad en het gewoon gered
     
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    I know :)
    Echter app liet geen boarding pass zien ondanks dat ik was ingecheckt. Dus nog even ruzie staan maken met de “service” balie. Die zei doodleuk dat ik niet ingecheckt was en m’n stoel vergeven was. En dat checkin gesloten was. Volle vlucht en ik zou dus niet ingecheckt zijn. Gezegd dat ze het maar regelenden maar ik zou meegaan op de vlucht. Uiteindelijk een manager opgepiept. En uiteindelijk alsnog op de vlucht op de stoel die ik sowieso had geselecteerd en ook nog steeds in app zag. Heb vaker een tweede boardingpass niet ontvangen maar dit mooi klant-momentje nog niet eerder meegemaakt. Desondanks nog vroeg kunnen boarden. Weer knap staaltje Franse klantvriendelijkheid :D
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2023
    MichaelNight en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  4. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Dit was een goede tip, ik heb de duurste aangeschaft met Bluebiz korting voor 229 Euro met 5000 miles en 40 XP'S. Helaas geen screenshot gemaakt want na een week stond er bij dezelfde aanbieding 2500 miles en 20XP.

    Ik heb mijn pas vorig weekend in laten gaan vanuit de gedachte dat het rond de meivakantie praktischer zou zijn.

    Je raadt het al, 2500 miles en 20XP bijgeschreven ipv het dubbele. In de bevestigingsmail staan beiden niet vermeld, anders had ik daar wel op gereageerd.

    Iemand hier nog een suggestie? Uiteraard ga ik ze bellen...
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Toevallig liep ik tegen hetzelfde aan, ik heb gebeld en er is eigenlijk weinig wat er gedaan kan worden volgens de voorwaarden. Downgraden naar de goedkopere versie kan bijvoorbeeld niet.

    Je kan ervoor kiezen om de pas te annuleren maar dan krijg je maar 35% van de aankoopwaarde terug en het moet binnen 4 maanden. Hiervoor bestaat een email adres welke je kunt opvragen bij de AF klantenservice.

    Helaas maar het lijkt erop dat deze loophole iets te mooi was. Nu zijn beide passen 20XP en 2500 miles. Met de aanbieding + bluebiz is de goedkoopste wel een goede deal voor €159 heb je dan 20XP.
     
    cvr vindt dit leuk.
  6. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Interessant artikel op Travel Deals over de nieuwe 'light fares' van AFKL. Een Business-Light en Premium Economy-Light. In die Light-tarieven is geen Lounge Access meer inbegrepen; en ook geen bagage. Mijn eerste gedachte was positief: een business/PE tarief wat interessanter wordt en producten waar ik tóch al toegang toe heb door Skyteam status.

    Tijdens het lezen werd ik echter al snel met m'n neus op de feiten gedrukt:
    As you might have guessed – prices have not dropped after implementing the new fare types. In most cases, Air France and KLM are simply charging €200 more for services that have been previously included.


    https://travel-dealz.eu/news/air-fr...e-access-and-premium-economy-no-checked-bags/
     
    SanHor, FlyingBlob, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Hahah, ik las dit dus ook. Had zojuist medewerker aan de lijn voor een wijziging in een boeking. Ik vroeg waarom Business Light 100,- goedkoper was dan Business Standard en 300,- goedkoper dan Business Flex, terwijl de voorwaarden exact hetzelfde zijn bij de eerste twee opties als Frequent Flyer. De medewerker gaf aan het niet te weten behalve dat eventuele wijzigingskosten iets kunnen verschillen. Simpelweg neemt KLM dus een voorschot op het geval een ticket gewijzigd mocht worden.... mensen trappen er dus wel in... BIZAR
     
  8. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    123
    Krijg je bij business light ook alleen die KLM boterham met kaas in plaats van een volledige maaltijd?
     
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Breng ze nu niet op ideeën hè?
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  10. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Sterker nog: je moet voor de je maaltijd naar de keuken achterin lopen. Hier kan je een kant en klaar maaltijd kiezen, laten opwarmen en achterin opeten. Daarna wordt je verzocht weer op te pleuren naar je eigen stoel :p
     
    FlyingBlob en bernard vinden dit leuk.
  11. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Heel bijzonder dit, fraude heet dit geloof ik. €70 teveel betaald voor 20XP....
     
  12. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    M’n 7de AF vlucht in 5 weken tijd.
    Op iedere vlucht wordt gezegd dat de WiFi niet werkt. Zijn ze iets aan het veranderen?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nu kreeg ik een mail dat er een nieuw family account is aangemaakt, maar die heb ik al lang. Op de gok dat het geen fishing mail was heb ik op de link geklikt. Blijkt dat ik nu ook dat family op mijn AF account heb...
     
  14. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik snap niet helemaal hoe jullie dat doen. Op diverse threads hier lees ik dat jullie elkaar tegenkomen of herkennen in lounges of events. Hoe doen jullie dat met een vage avatar / nickname? zeggen jullie dan gewoon "hallo ik ben vliegende_keep, Ambtenaartje, Tim82 , Vince" enz.?
     
    MichaelNight en NisshinMaru vinden dit leuk.
  15. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    HAHAH! Mij spreken ze altijd aan met "Bluey" niet te missen uiteraard...

    https://www.youtube.com/embed/mOIWSGTzWkU
     
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    1.263
    Trofeepunten:
    203
    Op mijn AF vlucht afgelopen donderdag werkte de WiFi ook niet. De USB-oplaadpunten waren ook allemaal buiten werking.
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben een aantal jaar geleden op het KLM Open op The International een keer aangesproken op basis van mijn profielfoto door iemand: “jij bent toch Godenzoon van InsideFlyer?” kon dat alleen maar bevestigen maar moest er snel vandoor, zou ook niet meer weten wie dat geweest is :oops:
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik was vandaag op de Clinic en ik heb ook niemand herkend hoor. Ik ga ook niet alle tafels langs met "hallo ik ben Michaelnight!" Dan denken ze dat is een oude maffe knightrider fan zeker?
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben jou ook niet tegen gekomen ;). Wel met een ander mede-IF-lid aan een tafel gezeten en gezellig gekletst.
    Voor de volgende keer: allemaal een IF button op onze polo's spelden? :D
     
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag werd er op de clinic gesproken over de hoge ticketprijzen op dit moment, wat KL ook herkent. T.o.v. 2019 is er een verschil van +25%. Erg veel, maar aldus KL zijn de kosten ook +25% gestegen.
     

Deel Deze Pagina