Voor eerst na (te) veel AF vluchten zijn er zichtbaar stoelen vrij gemaakt naast mij. Terwijl deze eerst beiden bezet waren. Zag in de app (met tijd er tussen) aangepast worden. Rij van 3 voor mij alleen. Rest van toestel incl business zit vol, not complaining Natuurlijk moet er wel gestaakt worden. Dus fingers crossed dat ik m’n krappe aansluiting haal in CDG.
Aankomst op F en vertrek vanaf F? Dan red je het wel waarschijnlijk. Heb laatst 25 minuten gehad en het gewoon gered
I know Echter app liet geen boarding pass zien ondanks dat ik was ingecheckt. Dus nog even ruzie staan maken met de “service” balie. Die zei doodleuk dat ik niet ingecheckt was en m’n stoel vergeven was. En dat checkin gesloten was. Volle vlucht en ik zou dus niet ingecheckt zijn. Gezegd dat ze het maar regelenden maar ik zou meegaan op de vlucht. Uiteindelijk een manager opgepiept. En uiteindelijk alsnog op de vlucht op de stoel die ik sowieso had geselecteerd en ook nog steeds in app zag. Heb vaker een tweede boardingpass niet ontvangen maar dit mooi klant-momentje nog niet eerder meegemaakt. Desondanks nog vroeg kunnen boarden. Weer knap staaltje Franse klantvriendelijkheid
Dit was een goede tip, ik heb de duurste aangeschaft met Bluebiz korting voor 229 Euro met 5000 miles en 40 XP'S. Helaas geen screenshot gemaakt want na een week stond er bij dezelfde aanbieding 2500 miles en 20XP. Ik heb mijn pas vorig weekend in laten gaan vanuit de gedachte dat het rond de meivakantie praktischer zou zijn. Je raadt het al, 2500 miles en 20XP bijgeschreven ipv het dubbele. In de bevestigingsmail staan beiden niet vermeld, anders had ik daar wel op gereageerd. Iemand hier nog een suggestie? Uiteraard ga ik ze bellen...
Toevallig liep ik tegen hetzelfde aan, ik heb gebeld en er is eigenlijk weinig wat er gedaan kan worden volgens de voorwaarden. Downgraden naar de goedkopere versie kan bijvoorbeeld niet. Je kan ervoor kiezen om de pas te annuleren maar dan krijg je maar 35% van de aankoopwaarde terug en het moet binnen 4 maanden. Hiervoor bestaat een email adres welke je kunt opvragen bij de AF klantenservice. Helaas maar het lijkt erop dat deze loophole iets te mooi was. Nu zijn beide passen 20XP en 2500 miles. Met de aanbieding + bluebiz is de goedkoopste wel een goede deal voor €159 heb je dan 20XP.
Interessant artikel op Travel Deals over de nieuwe 'light fares' van AFKL. Een Business-Light en Premium Economy-Light. In die Light-tarieven is geen Lounge Access meer inbegrepen; en ook geen bagage. Mijn eerste gedachte was positief: een business/PE tarief wat interessanter wordt en producten waar ik tóch al toegang toe heb door Skyteam status. Tijdens het lezen werd ik echter al snel met m'n neus op de feiten gedrukt: As you might have guessed – prices have not dropped after implementing the new fare types. In most cases, Air France and KLM are simply charging €200 more for services that have been previously included. https://travel-dealz.eu/news/air-fr...e-access-and-premium-economy-no-checked-bags/
Hahah, ik las dit dus ook. Had zojuist medewerker aan de lijn voor een wijziging in een boeking. Ik vroeg waarom Business Light 100,- goedkoper was dan Business Standard en 300,- goedkoper dan Business Flex, terwijl de voorwaarden exact hetzelfde zijn bij de eerste twee opties als Frequent Flyer. De medewerker gaf aan het niet te weten behalve dat eventuele wijzigingskosten iets kunnen verschillen. Simpelweg neemt KLM dus een voorschot op het geval een ticket gewijzigd mocht worden.... mensen trappen er dus wel in... BIZAR
Krijg je bij business light ook alleen die KLM boterham met kaas in plaats van een volledige maaltijd?
Sterker nog: je moet voor de je maaltijd naar de keuken achterin lopen. Hier kan je een kant en klaar maaltijd kiezen, laten opwarmen en achterin opeten. Daarna wordt je verzocht weer op te pleuren naar je eigen stoel
M’n 7de AF vlucht in 5 weken tijd. Op iedere vlucht wordt gezegd dat de WiFi niet werkt. Zijn ze iets aan het veranderen?
Nu kreeg ik een mail dat er een nieuw family account is aangemaakt, maar die heb ik al lang. Op de gok dat het geen fishing mail was heb ik op de link geklikt. Blijkt dat ik nu ook dat family op mijn AF account heb...
Ik snap niet helemaal hoe jullie dat doen. Op diverse threads hier lees ik dat jullie elkaar tegenkomen of herkennen in lounges of events. Hoe doen jullie dat met een vage avatar / nickname? zeggen jullie dan gewoon "hallo ik ben vliegende_keep, Ambtenaartje, Tim82 , Vince" enz.?
HAHAH! Mij spreken ze altijd aan met "Bluey" niet te missen uiteraard... https://www.youtube.com/embed/mOIWSGTzWkU
Op mijn AF vlucht afgelopen donderdag werkte de WiFi ook niet. De USB-oplaadpunten waren ook allemaal buiten werking.
Ik ben een aantal jaar geleden op het KLM Open op The International een keer aangesproken op basis van mijn profielfoto door iemand: “jij bent toch Godenzoon van InsideFlyer?” kon dat alleen maar bevestigen maar moest er snel vandoor, zou ook niet meer weten wie dat geweest is
Ik was vandaag op de Clinic en ik heb ook niemand herkend hoor. Ik ga ook niet alle tafels langs met "hallo ik ben Michaelnight!" Dan denken ze dat is een oude maffe knightrider fan zeker?
Ik ben jou ook niet tegen gekomen . Wel met een ander mede-IF-lid aan een tafel gezeten en gezellig gekletst. Voor de volgende keer: allemaal een IF button op onze polo's spelden?
Vandaag werd er op de clinic gesproken over de hoge ticketprijzen op dit moment, wat KL ook herkent. T.o.v. 2019 is er een verschil van +25%. Erg veel, maar aldus KL zijn de kosten ook +25% gestegen.