Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Wat wil je precies weten dan? Als je vanaf DUS/BRU voor de helft van de prijs kan vliegen dan doe je dat toch gewoon?
     
  2. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Nou.. voor een economy class ticket is dat niet heel goedkoop hoor. zeker omdat je er nu nog ruim 6 maanden voor zit. 700-800 is realistischer.

    Heb ik inderdaad al even gekeken en is iets goedkoper. maar wellicht dat er hier mensen zijn die een andere airport weten wat ook een goedkoop alternatief is m.u.v. Brussel en Düsseldorf.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    bij Google flights kun je meerdere vertrek luchthavens selecteren, je kan daar een beetje mee spelen dus.
    Maar ik keek even snel vanaf DUS en dan kom je rond de 550 euro uit rondom de data van de GP US.
     
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Of je vliegt voor 750€ rechtstreeks met KLM naar Houston en maakt er een roadtrip van. Dan kan je ook San Antonio aandoen, wat een heel leuke stad is op ander half uur rijden vanaf Austin en onderweg tanken bij het grootste tankstation ter wereld (serieus een echte sensatie). Als je echt budget wil kan je ook Houston-Austin met een bus doen.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2023
    ppt vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Dan gooi ik er ook even een hulpvraag uit...
    Sri Lanka, iemand hier een workaround hoe ik daar met Skyteam terecht kan komen?
    Denk zelf dat m'n enige optie is vliegen op India en vanaf daar verder met een andere maatschappij..
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Of met Saudia naar MLE en vandaar een andere maatschappij.
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Ja goeie idd, maar lijkt erop dat Saudia geen tussenstop meer maakt van/naar Singapore. althans, ik vind m niet.
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ik zie op maandag en vrijdag vluchten RUH-MLE. En dan nog verder puzzelen ;)
     
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Kijk hier kom ik al iets verder mee, thanx! Ik denk dat de verbindingen van AMS (via JED/RUH) naar MLE nog niet boekbaar zijn, want kan bijv wel van CDG of LHR vinden.
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ik zie wel vanaf AMS, maar dan vertrek een dag eerder en nachtelijke overstap.
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Nou gaat lekker met m'n zoekkwaliteiten vandaag.. o_O

    Ik kom er dus net achter dat KLM ook gewoon vluchten naar CMB aanbiedt, bijv via DXB met flydubai. Omdat ik bij GF altijd Skyteam selecteer vond ik die helemaal niet..
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bedoel je dat het ook nog te duur is voor een F1 bestemming?
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  13. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Dat is inderdaad wel een goeie. we kunnen natuurlijk ook gewoon een andere luchthaven in de VS aandoen en dan vanaf daar een ander ticket boeken.. ervaring leert dat binnenlandse vluchten in de VS niet zo heel duur zijn. we gaan zelf nog wel een aantal dagen Austin doen dus we huren een auto maar hoofddoel is F1.

    Tickets zullen rond deze tijd echt niet duurder zijn door F1 omdat de meeste bezoekers gewoon uit de VS komen, er gaan niet veel Europeanen naar de F1 in de VS


    Ik zit inderdaad nu ook bij Houston en Dallas te kijken, dit zijn ook nog wel opties en qua prijs aantrekkelijker dan Austin.
    Nadeel van Houston is dat KLM vliegt met de A330 op die bestemming... Beetje jammer :(
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2023
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    In Economy is dat toch juist wel prettig? Ik zit in eco liever in een A330 dan een 777 wat meestal naar Houston gaat. in de 777 zit je schouder aan schouder ruim 10 uur af te zien.

    Ik zag trouwens tarieven van binnenlandse vluchten van ruim 700€ eind oktober retourtje Austin uit USA. Daar word je denk ik niet mee geholpen. Ik zou gewoon die 900€ boeken, een prima tarief voor zo'n rechtstreekse vlucht dan, zeker in verhouding met de hoteltarieven daar is 900€ alweer snel vergeten...
     
    MoonJ, Godenzoon14, ppt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Ja idem. Als ik met z'n tweeën in eco vlieg probeer ik ook altijd een A330 te regelen. Naar de VS is dat gelukkig haast nooit een probleem met delta.
     
    MoonJ en Tim82 vinden dit leuk.
  16. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik vlieg toevallig as zondag Business class in de A330. Van alle KLM toestellen is de business in de A330 het minste.

    voordeel A330 in economy is dat je 2-4-2 hebt in economy. Maar blijft niet mijn favoriete toestel. Al is het niet zo dat ik daardoor een andere vlucht zou boeken.
     
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ja maar jouw vraag ging over een economy reis naar Austin, daar is op geantwoord. Niet of de business van wat voor toestel dan ook prettig is ;)

    En als je jouw laatste post heel strikt neemt; ik zit liever in de A330 business dan in een Embraer.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  18. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Klopt.. was een beetje off topic. en een A330 of embrear is niet echt een vergelijk.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    En anders maar in een Falcon 900 instappen in Monaco/Nice... :p
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  20. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik zal Dhr. M verstappen morgen even bellen of die nog een plekje over heeft ;P
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina